2020-03-19, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Om du ska bli tagen på allvar kanske du inte själv ska använda polariserande och tydligt politiskt vinklade termer.

Så termen svärjevän är inte polariserande och politiskt vinklad? Där ser man.

Jag skiter fullkomligt i om du tar mig på allvar eller inte, lättkränkta henjävel. Varför känner du dig så pass skitnödigt tvungen att ens klämma ur dig ett så ynkligt svar till att börja med?

Hela min poäng med inlägget du citerar var att jag skiter fullkomligt i folks vidriga jävla äckel-åsikter och skräp ideologier till både höger och vänster hädanefter. Människors hälsa är viktigare än erat politiska revirpissande. Fatta det någon jävla gång! Det gäller dig som det gäller dina så kallade meningsmotståndare (enbart dina "partners in crime" enligt mig). Du bevisar själv min poäng med ditt tafatta, förprogrammerade NPC-svar. Oj oj oj oj. Förlåt så förbannat jävla mycket. Nu använde jag ju en sådan där "polariserande" term igen. Skiter jag fullkomligt i.

Som sagt så bevisar du bara min poäng. Varför brydde du dig ens om att svara mig? Är du så pass bekräftelsåkåt? Har då verkligen så pass tråkigt?

Så. Jag är klar nu. Om du väljer att svara på detta visar du bara återigen hur pass bekräftelsekåt du är. Så låt gärna bli och gör något vettigt med ditt liv istället. Eller för all jävla del fortsätt här ni och gorma på varandra medans världen brinner. För alla jävla del.

Jag har totalt kopplat bort mig själv från nyhetsflödet och sociala medier senaste tre dagarna. Känns skönt faktiskt. Finns viktigare och hälsosammare saker här i livet att hänge sig åt än att sitta här och delta i denna oändliga cirkelrunk och fjärtsniffande.

Corona har lärt mig en sak. Och det är att det egentligen inte är så värst mycket som är viktigt här i livet utöver de få saker som faktiskt är livsviktiga. Familj, bekanta och sig själv. De man verkligen bryr sig om. Det är i stort sett det enda man bör bry sig om och hålla av. Åt helvete med allt annat. Åt helvete med samhället.
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte att du fattar skillnaden mellan en influensa och pandemi vilket gör att jag ifrågasätter din intelligens.
Har WHO tidigare förklarat en influensa som en pandemi? Du får gärna ge exempel.

Anledningen till att samhället stänger ner är för att vi har en pandemi och att vi inte har ett vaccin. Vid varje influensa finns det ett vaccin som gör att en stor del av befolkningen kan skyddas. Vid svininfluensan som man trodde kunde bli en pandemi så fanns det vaccin. Vet du förresten om att svininfluensan och COVID-19 har ettvirus som på vissa sätt liknar varandra.
Sjukvårdspersonal och infektionskänsliga.

Tror fortfarande att du inte läste matte efter 6:an.

Ytterligare ett stolpskott med IQ som 4-åring som inte har förstått.

Fortfarande 30 gånger högre dödlighet för en säsongsinfluensa än Corona.
Efter 4 månader.
Att miljoner skulle dö av Corona är bara spekulationer och skitsnack.

Ny studie från Italien visar att 99 % av döda ac Corona hade underliggande sjukdom.
De kunde alltså lika gärna ha dött av en förkylning eller vanliga influensan.
Finns inget vaccin mot förkylningar heller om du nu trodde det.

Karantän-strategin har ingen effekt. Viruset finns redan överallt. De flesta smittade har inga symptom alls. Enda effekten blir en katastrof-recession med masarbetslöshet och masskriminalitet för att rädda multi-sjuka 85-åringar några månader. En hel generation av unga och prioduktiva offrar man till ingen nytta.

Ta en kurs på KomVux om du har svårt att förstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xCAFEBABE
Det trodde inte jag heller innan. Men jag hörde det på "Dina frågor om Corona" på TV4 mellan 20:00 och 21:00 idag.
Takk for informasjon! Det er positivt at flere testes.
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Problemet är ju att vi inte testar, såvida du inte kommer in akut på sjukhuset. Det känns som det här jävla Mengele-experimentet barkar åt helvete.
Slik (det fetade) har det også vært i Norge lenge. I følge 0xCAFEBABE (sitat over) har de startet med stikkprøver i Sverige. Og det høres ut som at det er lettere å få bli testet i Norge nå etter at nye testmaskiner har blitt levert (se innlegg fra Kurt7777)
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Det er den offisielle linjen, men samtidig ser vi at det nå testes omtrent 7000 hver eneste dag, så testingen har gått veldig mye opp de siste dagene, etter Norge kjøpte inn nytt utstyr for testing.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Får vi ett Italien här, så är det kört för Sveriges sjukvård och för landet i stort.
Jag ser en risk för en större explosion tyvärr. Åre har fortfarande öppet.
Vet inte hur effektiv Sveriges karantän är just nu. Många svenskar lever isolerat redan idag, så man kanske ska jämföra med Tysklands siffror. Vissa bryr sig inte så mycket heller.
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tyskland ökade 34% smittade idag men få döda där.

Dödstalen lär komma framöver. Vänta någon vecka.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Ja! Viruset sprids med aerosoler. Det finns alltså i utandningsluften om du är tillräckligt nära någon. C:a 2 meters avstånd till en person ska man hålla.
Det här stormiga vädret som vi på senare tid haft har säkerligen också bidragit till smittspridningen så 2 meter räcker föga utomhus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
GÖR INTE DET!

Jag tycker du ska avvakta, 2 veckor, minst från det du är symtomfri.
Jag tror du har rätt. Det är det jag känner också. Jag behövde nog bara få höra det från någon som känns sansad, så tack. Jag följer ditt råd.
Citera
2020-03-19, 21:23
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tyskland ökade 34% smittade idag men få döda där.

Tyskland ligger ett par veckor efter Spanien och 3 veckor efter Italien.
Citera
2020-03-19, 21:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Just nu i Aktuellt så är det två branchmänniskor som säger att vi måste öppna upp mer och öppna upp ekonomin, annars blir det depression och arbetslöshet mellan 20-40% och hyperinflation.

Huamej, vilka problem vi står mitt emellan...
Citera
2020-03-19, 21:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Såg inte en enda vit patient som skulle testas.

De som testar sig är nog invandrare, de testar sig för allt. Om de nyser åker de till akuten osv.
Citera
Medlem
Citat:
Det beror på att Kina och övriga Asien satt in mastodontåtgärder för att hindra spridningen. Svenska regeringen och Tegnell verka vilja skapa flockimmunitet, vilket Tegnell sagt. Alltså: så många som möjligt här ska få det.

Desto snabbare alla får det och tillfrisknar förutom dom som dör desto snabbare kan alla återgå till arbetet och jobba upp ekonomin men regeringen vill se en samhällskatastrof. Folket bör storma regeringen och avsätta packet som sitter där.
Citera
Medlem
Citat:
Det beror på att Kina och övriga Asien satt in mastodontåtgärder för att hindra spridningen. Svenska regeringen och Tegnell verka vilja skapa flockimmunitet, vilket Tegnell sagt. Alltså: så många som möjligt här ska få det.

Olika streatgier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in