2020-01-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Varför pixlar dem gärningsmannen om de hänger ut brottsoffret med bild fast med bo's medtycke?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1neQ0J/linn-blev-valdtagen-pa-burger-king

För att det inte ska framgå att han är flykting, vad annars? Varför pixlar man annars en överfallvåldtäktsman som inte är gripen?

Sedan pixlar de även vita, för att få det att framstå som att det inte beror på att han är flykting när han pixlas. De duperar folket, förvirrar folk.
Senast redigerad av shinker 2020-01-19 kl. 15:40.
Citera
2020-01-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayahuasca88
Hörni, ta nu och sluta tro att ni har koll på vad som händer hos en människa som är utsatt för ett grovt brott. Ni kanske själva har blivit utsatta, det vet jag inget om. Ni kanske själva tänker att man borde agera annorlunda, det är helt okej att tro, men det finns väldigt mycket fakta att ta del av gällande just den handlingsförlamning som kan uppstå när man blir utsatt för något traumatiskt. I detta fall en våldtäkt.
Jag bifogar en länk från en debattartikel där ett gäng doktorer och psykologer tar upp varför så många som 88% av offren upplever någon form av handlingsförlamning vid exempelvis våldtäkt:

https://www.expressen.se/debatt/darfor-fryser-sexoffren-till-is-under-overgreppen/

Finns en tråd på här på flashback som diskuterar begreppet ”frozen fright”, eftersom det är en flashback-länk så finns det ju spår av incels även i den tråden, men även ett par intressanta tankar samt länkar:

(FB) Frozen fright vid våldtäkt, pseudovetenskap enligt DSM-5?

Helt rätt i länkarna du delger. Det är min personliga åsikt bara som jag anger och det behöver inte vara rätt för det men det är så jag känner för svenska tafatta kvinnor som inte klarar av att ”kriga” lr sätter sig i situationer som bara är ”hur fan tänker ni” och tycker att vi ska öppna gränserna. Hon har chansen i nästa val att påverka huruvida vi ska ha ännu fler kräk här i Sverige som våldtar och mördar (jag pratar INTE om alla utlänningar som kommer hit men väldigt många som är fel för Sverige kommer hit).
Citera
2020-01-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Flykt?
Han gick väl ut lugnt och städat?
Var det någon som försökte stoppa honom?
Vet han ens om att han blev jagad och är eftersökt?
Det är nog mest i din fantasi som han "flydde"?

Ja men han har flytt landet om du missat det. Självklart vet han det eller trodde du han är på semester?
Citera
2020-01-19, 19:27
Medlem
Hur har det gått i detta fall? Är manne tagen?
Är det en våldtäkt? Verkade väldigt osäkert för ett tagsedan, va allt fake?
Citera
2020-01-20, 02:41
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja men han har flytt landet om du missat det. Självklart vet han det eller trodde du han är på semester?

Ja, det har jag missat. Om han är på semester eller ej vet jag inte. Men du vet tydligen att han inte är på semester. Var är han då? Går det inte att få hit honom? Kan man åka ner och förhöra honom? Har Sverige utlämningsavtal med landet ifråga?
Senast redigerad av KABUN 2020-01-20 kl. 03:16.
Citera
2020-01-20, 03:14
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Att slå tillbaks och förvara sig har inget med självrespekt att göra. Som skribenten ovanför skriver så kan man bli totalt handlingsförlamad. Man låser sig totalt, ”är inte där mentalt”.
Studier visar ju på detta.Sluta snacka skit.

Det hade ju varit en fördel om även män kunde drabbas av detta t.ex. när de skickas ut i krig och skall döda varandra efter bästa förmåga. Att allt skulle låsa sig totalt i handlingsförlamning när härarna står mot varandra och skådar döden i vitögat har icke inrapporterats vad jag vet. Om vi låter männen stanna hemma och skickar kvinnorna till fronten så skulle de ju bara stå där och "inte vara med mentalt". Hur lyckat som helst.
Citera
2020-01-20, 10:40
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja, det har jag missat. Om han är på semester eller ej vet jag inte. Men du vet tydligen att han inte är på semester. Var är han då? Går det inte att få hit honom? Kan man åka ner och förhöra honom? Har Sverige utlämningsavtal med landet ifråga?
Han har flytt landet för att han vet vad han har gjort och varför polisen söker honom. Polisen tror sig veta vart han befinner sig. Men de tänker inte vidta någon åtgärd förrän de är säker på vart han befinner sig.
Citera
2020-03-19, 20:13
Medlem
Den här märkliga toa-våldtäkten kommer att tas upp i Efterlyst i kväll. Jag antar att hen kommer att gråta ut ikväll.
Citera
2020-03-19, 20:52
Medlem
Jäpp, då är det dags. Efterlyst it is.
Citera
2020-03-19, 20:58
Medlem
Transan är på TV nu!
Citera
2020-03-19, 21:03
Bannlyst
https://streamable.com/3dth6
Från efterlyst ikväll.
Citera
2020-03-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Transan är på TV nu!

Starkt gjort Linn. Pippi kan slänga sig i väggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in