Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det är ju du som är totalt oemottaglig för en rak information. Jag har skrivit att det bör ligga på 3000 döda i Sverige när juni är slut. 90 % är över 80 med andra sjukdomar. Det skrev jag redan för flera inlägg sedan, men du ältar på med dina excesser.
Fundera i stället på varför siffrorna i Tyskland inte alls ligger på samma nivå som Italien. Kanske du då kommer fram till att det var ett antal olyckliga omständigheter som skapade situationen i italien och att det finns geografiska, sociala och hälsorelaterade aspekter som skiljer dessa länder åt.
Rör du dig ute eller har du islolerat dig med handsprit och gladpack?
Nej, det är det du som är, och fortfarande slingrar du dig. Och hittar på siffror från Italien om flunsan. och sen låtsas som inget. Patetiskt.
Vilka excesser? Jag har inte motsagt dessa siffror, även om jag är rädd att det kan bli fler än så. Och även 3000 på några månader är betydligt värre än flunsan.
Ganska lätt. De hade mer koll i början, de fick inte in det i vården det första som hände och de ligger flera veckor efter Italiens kurva. Det kommer stiga där med och vara värre än influensa med hästlängder. Du kan ju fundera på varför de, liksom alla andra, vidtagit de åtgärder de gjort. Vi har betydligt färre vårdplatser än Tyskland, med marginal, färre än Italien också. Vi testar också betydligt mindre, har knappt några test att tillgå, har mindre koll, och ligger på det sättet just nu otäckt mycket närmare Italien än Tyskland. 560 respiratorer i hela landet, och alla är inte direkt lediga. Det är därför jag är orolig för Sveriges del, tycks vara bland de sämst förberedda länderna öht.
Jag rör mig ute, i storstan. Vad skulle jag med gladpack till f ö? Om det börjar glunkas om in- och utreseförbud till storstäderna drar jag nog till stugan på landet dock. Vill inte sitta instängd i en lägenhet inte.