2020-03-17, 23:48
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velmina
Man har alltså bara dödat någon ifall man blir dömd i domstol? Blir det alltid fel när du tänker eller blev det bara lite knasigt den här gången när du försökte tänka?

Ibland blir det knasigt när man tänker. Men du fattar alltså inte begreppen, döda, mord, vållande, dråp, frikännande, fällande dom och hur dessa begrepp förhåller sig till varandra? På riktigt? Naturligtvis dödade poliserna GM i det aktuella fallet, det går inte att bestrida. Men de blev även friade från straff för den ringaste nivån av vållande som finns, de blev friade från böter. Med all rätt.
Citera
2020-03-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det var väl för övrigt det stolpskottet som inte klarade av att tänka på svenska.

- Oh shit, nu dör han! meddelade hon rätten att hon tänkte.

Korkade j-vla kossa.

Man kan ju tycka att hon borde klara av att formulera sig på ett normalt sätt i domstolen men mycket möjligt att hon inte besitter mer intelligens än "oh shit".

Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja det har det. GM hette Eric Thorell. Han kommer inte vila i frid utan hans lysen har släckts för att han var för dum att inte rikta vapen mot polisen. Han är den enda som kvarstår då alla andra blivit friade i rättegång. Eric är den som är skyldig då han var för dum att prövas i rättegång under sin livstid och för död att prövas nu. Hoppas att din önskan blir en självupplevd profetia för dig!

Du din amöba till livsform, kan du lägga ner smutskastningen utav Eric Torell någon gång?

Antar att du inte kan hejda dig, utan att det är som en reflexmässig spasm, som bara måste ur dig varje gång du ser att någon skriver i den här tråden.

Citat:
Ibland blir det knasigt när man tänker. Men du fattar alltså inte begreppen, döda, mord, vållande, dråp, frikännande, fällande dom och hur dessa begrepp förhåller sig till varandra? På riktigt? Naturligtvis dödade poliserna GM i det aktuella fallet, det går inte att bestrida. Men de blev även friade från straff för den ringaste nivån av vållande som finns, de blev friade från böter. Med all rätt.

Lustigt att du klankar ner på folk som inte har koll på begreppen, när du själv avslutar med att poliserna blev "friade från böter"....

Har du någonsin sett en dom eller ett domskäl där det står något om att någon blev "friad från böter"?
Sicken vilken clown du är!
Citera
2020-03-19, 17:15
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Men snälla, kan du inte projicera lite mer din korkade amatörpsykolog? Naturligtvis är ni många som aldrig kommer glömma detta "mord", detta är inte så konstigt då det föds en ny idiot var tionde minut. Nej, man är inte en mördare om man frias för vållande till annans död. Kanske kan din komvuxlärare försöka förklara detta för dig?

Ta nu en haschkaka och lugna ner dig. Polisen har kroppskameror på försök, men de väljer själva när dessa ska spela in. Kamerornas funktion är att filma dårar som dig när ni håller på.
Och vad projicerar du själv ditt as?
Kanske din frustration över att Polisen blivit ifrågasatt och er självutnämnda hjältestatus kommit på skam.

När det gäller avrättningen av Eric Torell så hade kroppskameror bara fått er att framstå som ännu mer fega och odugliga! Det inspelade materialet hade inte visats i en rättegång tippar jag på, då ni hade framstått som Helan och Halvan.
Citera
2020-03-19, 18:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Man kan ju tycka att hon borde klara av att formulera sig på ett normalt sätt i domstolen men mycket möjligt att hon inte besitter mer intelligens än "oh shit".

Du din amöba till livsform, kan du lägga ner smutskastningen utav Eric Torell någon gång?

Antar att du inte kan hejda dig, utan att det är som en reflexmässig spasm, som bara måste ur dig varje gång du ser att någon skriver i den här tråden.

Lustigt att du klankar ner på folk som inte har koll på begreppen, när du själv avslutar med att poliserna blev "friade från böter"....

Har du någonsin sett en dom eller ett domskäl där det står något om att någon blev "friad från böter"?
Sicken vilken clown du är!

Är du dum i huvudet? När jag skriver friade från böter så menar jag att poliserna inte ens fick det straffet som åklagaren hade yrkat på, böter, det lägsta straffet för vållande. Jag skriver inte domskäl, jag skriver på flashback. Om du blir så sekundärkränkt över att någon lägger ansvaret på ET så kanske du är på fel ställe? Faktum är att det upprättades en anmälan för olaga hot mot honom men den lades ner då han konstaterades avliden.
Citera
2020-03-19, 19:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Och vad projicerar du själv ditt as?
Kanske din frustration över att Polisen blivit ifrågasatt och er självutnämnda hjältestatus kommit på skam.

När det gäller avrättningen av Eric Torell så hade kroppskameror bara fått er att framstå som ännu mer fega och odugliga! Det inspelade materialet hade inte visats i en rättegång tippar jag på, då ni hade framstått som Helan och Halvan.

Jag projicerar ingenting din stackare. Förtroendet för polisen har ökat på senare år och ligger nu på de högsta nivåerna sedan 90-talet. Kanske inte i dina knarkarkretsar men hos allmänheten.

Den tråkiga skjutningen av ET hade troligen spelats upp i rätten om polisen haft kameror. Om någon av poliserna kommit ihåg att sätta på kameran vill säga. Nog lätt att glömma när det finns skjutvapen inblandade och adrenalinet pumpar.
Citera
2020-03-19, 23:42
Medlem
Citat:
Men snälla, kan du inte projicera lite mer din korkade amatörpsykolog? Naturligtvis är ni många som aldrig kommer glömma detta "mord", detta är inte så konstigt då det föds en ny idiot var tionde minut. Nej, man är inte en mördare om man frias för vållande till annans död. Kanske kan din komvuxlärare försöka förklara detta för dig?

Ta nu en haschkaka och lugna ner dig. Polisen har kroppskameror på försök, men de väljer själva när dessa ska spela in. Kamerornas funktion är att filma dårar som dig när ni håller på.
Amatörpsykolog? Ja, nog krävs det psykologi för att reda ut varför en vuxen människa förtalar och smutskastar en handikappad person som blivit mördad. Du har någon form av mental störning eller taskiga levnadsförhållanden, normala människor skriver inte hatiska inlägg om varken handikappade, dödsoffer eller deras anhöriga.

Är poliserna inte mördare för att de blivit friade? Jo, för rättssystemet har ju aldrig tidigare släppt en misstänkt gärningsman eller gett en mildrande dom p.g.a. brist på bevis eller oklara omständigheter. Kanske kan din kontaktperson på mentalsjukhuset förklara att avsaknad av bevis ej betyder att dessa personer inte är direkt ansvariga till att en person mist livet oavsett vad ett domslut anser? Oklara omständigheter som inte kan strykas utesluter inte att personerna hade fingrarna på avtryckarna.

Har du seriöst läst mina tidigare flashbackinlägg om komvux för att förolämpa mig? Hahahaahah, skulle känna mig smickrad om det var en vanlig person men känner mig äcklad av att en mentalt sjuk individ klickat på min profil 🤮🤮🤮 Ironiskt att du påstår att man "projicerar" när folket här pekar ut din uppenbara mentala störning som kan utläsas från dina inlägg, för att sedan antyda att jag tar hasch, har inte skrivit ett enda inlägg i drogforumet din tönt

Citat:
Jag projicerar ingenting din stackare. Förtroendet för polisen har ökat på senare år och ligger nu på de högsta nivåerna sedan 90-talet. Kanske inte i dina knarkarkretsar men hos allmänheten.

Den tråkiga skjutningen av ET hade troligen spelats upp i rätten om polisen haft kameror. Om någon av poliserna kommit ihåg att sätta på kameran vill säga. Nog lätt att glömma när det finns skjutvapen inblandade och adrenalinet pumpar.
Kroppskameror som spelar in på polisernas egna villkor, vilket skämt. I USA kan kan polisernas egna vittnesmål prövas mot kameran i flera delstater, kameran ljuger aldrig och därmed underlättas åstadkommandet av rättvisa för både poliser och civila. Svenska poliser är rädda för att hållas ansvariga för sina handlingar, svårt att ge diffusa vittnesmål och vittna för arbetskollegorna när kameran alltid rullar.

Du som har så stor tilltro till polisen, varför går du inte in på din lokala polisstation, gör en anmälan om förtal mot dig själv och bifogar inläggen du skrivit i tråden + ditt inlogg som bevis? Nä precis, din ruttna hjärna är fast i ett moment 22 så du inser inte vilken korkad hycklare du är. Fy fan vilken vidrig människa du är som rackar ner på försvarslösa. Och nu kallar du det "tragiskt", vågar du inte stå för det du skrivit? Hoppas Aschberg gör dig ett hembesök din pajas
Citera
2020-03-20, 00:04
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Amatörpsykolog? Ja, nog krävs det psykologi för att reda ut varför en vuxen människa förtalar och smutskastar en handikappad person som blivit mördad. Du har någon form av mental störning eller taskiga levnadsförhållanden, normala människor skriver inte hatiska inlägg om varken handikappade, dödsoffer eller deras anhöriga.

Är poliserna inte mördare för att de blivit friade? Jo, för rättssystemet har ju aldrig tidigare släppt en misstänkt gärningsman eller gett en mildrande dom p.g.a. brist på bevis eller oklara omständigheter. Kanske kan din kontaktperson på mentalsjukhuset förklara att avsaknad av bevis ej betyder att dessa personer inte är direkt ansvariga till att en person mist livet oavsett vad ett domslut anser? Oklara omständigheter som inte kan strykas utesluter inte att personerna hade fingrarna på avtryckarna.

Har du seriöst läst mina tidigare flashbackinlägg om komvux för att förolämpa mig? Hahahaahah, skulle känna mig smickrad om det var en vanlig person men känner mig äcklad av att en mentalt sjuk individ klickat på min profil 🤮🤮🤮 Ironiskt att du påstår att man "projicerar" när folket här pekar ut din uppenbara mentala störning som kan utläsas från dina inlägg, för att sedan antyda att jag tar hasch, har inte skrivit ett enda inlägg i drogforumet din tönt

Kroppskameror som spelar in på polisernas egna villkor, vilket skämt. I USA kan kan polisernas egna vittnesmål prövas mot kameran i flera delstater, kameran ljuger aldrig och därmed underlättas åstadkommandet av rättvisa för både poliser och civila. Svenska poliser är rädda för att hållas ansvariga för sina handlingar, svårt att ge diffusa vittnesmål och vittna för arbetskollegorna när kameran alltid rullar.

Du som har så stor tilltro till polisen, varför går du inte in på din lokala polisstation, gör en anmälan om förtal mot dig själv och bifogar inläggen du skrivit i tråden + ditt inlogg som bevis? Nä precis, din ruttna hjärna är fast i ett moment 22 så du inser inte vilken korkad hycklare du är. Fy fan vilken vidrig människa du är som rackar ner på försvarslösa. Och nu kallar du det "tragiskt", vågar du inte stå för det du skrivit? Hoppas Aschberg gör dig ett hembesök din pajas

Den som är direkt ansvarig är den som riktade attrappen mot polisen. Nej, jag har naturligtvis inte kollat din posthistorik i vare sig hashtrådar eller komvuxtrådar. Du är inte så intressant att detta skulle vara mödan värt. Du är i grunden en tragisk ickeexistens.

Försök att få in detta i din utvecklingsstörda hjärna. Ingen har blivit åtalad för mord. Poliserna blev friade för vållande. Att bli skjuten om man riktar ett vapen mot polisen händer även i USA ditt mongo. Det är inte mord för att du tycker att rättsväsendet inte är perfekt enligt just dig och din lilla hjärna.

Det finns många här som är sjuka i huvudet. Att hänvisa till "folket här" är ett patetiskt majoritetsargument som låtsas att du är i gott sällskap trots att du är omgiven av andra idioter. Du är exempelvis en idiot som jämför Sverige med USA. Du tror alltså att det finns en fackförening i landet Sverige som skulle köpa att deras medarbetare skulle gå runt med kamera påslagen dygnet runt för att användas som bevis mot dem själva om de avfärdar eller som i polisens fall skjuter en idiot? Om du inte vill jobba som polis i USA så kanske du borde flytta till Kina. Idiot.

Naturligtvis är det tragiskt om en utvecklingsstörd dumbom som ET eller dig riktar en attrapp mot polisen och sedan blir skjuten. Jag skulle tycka att det vore tragiskt om du uppförde dig så illa att det vore nödvändigt för polisen att skjuta dig.
Senast redigerad av Blundetto 2020-03-20 kl. 00:48.
Citera
2020-03-20, 16:04
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Det finns bara en egenskap hos polisen som man kan lita på i alla väder - Deras feghet.
Vilket visas av den ökade användningen av polisernas snuttefilt tjänstvapnet. Utan det är ni som vilket kriminellt pack som helst. Fega och störda och en fara för allmänheten.

För övrigt behöver du inte larva dig med att använda ordet tråkigt när det gäller avrättningen av Eric Torell. Vi vet att det enda som är tråkigt för er var att ni blev ifrågasatta i media för ert agerande. Inte för att du bryr dig ett skvatt om en död människa.
Citera
2020-03-20, 17:49
Medlem
Ahyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Se där ja, mao så behöver man inte ha någon utredning öht.

Verkligen begåvat resonemang.....

En utredning av denna magnituden hade inte behövts. Det var solklart från börjar var detta skulle landa. Dem avrättade inte en person med downs syndrom bara för att chansen uppenbarade sig som du verkar tro. Polisen är faktiskt snäll i Sverige till skillnad mot vissa andra länder.
Citera
2020-03-20, 18:13
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det finns bara en egenskap hos polisen som man kan lita på i alla väder - Deras feghet.
Vilket visas av den ökade användningen av polisernas snuttefilt tjänstvapnet. Utan det är ni som vilket kriminellt pack som helst. Fega och störda och en fara för allmänheten.

För övrigt behöver du inte larva dig med att använda ordet tråkigt när det gäller avrättningen av Eric Torell. Vi vet att det enda som är tråkigt för er var att ni blev ifrågasatta i media för ert agerande. Inte för att du bryr dig ett skvatt om en död människa.

Du resonerar som en totalt faktaresistent rättshaverist. Jag är för övrigt inte polis utan bara en helt vanlig del av allmänheten som har förtroende för polisen. Det är tråkigt att du inte har något förtroende för polisen. Jag misstänker att polisen låtit dig åka i baksätet på goda grunder och att det är där hatet kommer ifrån.

Naturligtvis var den fullt legitima dödsskjutningen av ET tråkig och tragisk. Sedan har du en poäng att jag inte bryr mig så mycket om för mig okända personer som trillar av pinn. Riktar man attrapper eller vapen mot polisen så blir det så här.
Citera
2020-03-21, 18:24
Medlem
UT64s avatar
Inget nytt om Polisens hjältar som fick så mycket ryggdunk av sina kollegor efter den framgångsrika elimineringen av Eric Torell? Har de kanske fått befordran eller någon utmärkelse för sitt fina arbete?

Jag tror att dessa poliser åtnjuter den högsta status inom polismyndigheten. Dels för deras skickliga vapenhantering och dels för att de så orättvist blev ifrågasatta av media!
Citera
2020-03-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahym
Jag tycker verkligen inte att det finns något att snacka ihop sig om i det läget. I så fall borde man pratat ihop sig innan promemorior upprättas. Det framgår av fysiska handlingar på platsen att alla upplevt att dom haft nödvärn, det är inget att prata om i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahym
En utredning av denna magnituden hade inte behövts. Det var solklart från börjar var detta skulle landa. Dem avrättade inte en person med downs syndrom bara för att chansen uppenbarade sig som du verkar tro. Polisen är faktiskt snäll i Sverige till skillnad mot vissa andra länder.

Jag vidhåller min ståndpunkt, att det är ett väldigt märkligt förhållningssätt som du har gentemot rättssäkerhet.

Dvs att du tycker att det räcker att poliserna hävdar något, så behöver man inte utreda saken.

Och nej, jag har aldrig hävdat något som ens liknar det du säger (att jag skulle tro att de "tog chansen att avrätta en med Downs Syndrom", det är däremot en vanlig vinkling från de som försvarar dödsskjutningen).

Hade åklagaren tagit ordentligt med höjd i sitt åtal, då hade utgången blivit en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in