2020-03-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Alla branscher drabbas inte lika hårt. Jag är inne i ett flertal rekryteringsprocesser och blir dagligen (nästan) kontaktad av rekryterare. Jag jobbar som programmerare. Kommer dock inte byta arbetsgivare nu i så osäkra tider.

Vänta lite bara...
Det är inte direkt så att företag tittar på att investera i utveckling för tillfället.
Läste idag att även storbankerna ser över sina verksamheter.
Bankerna är i princip det viktigaste vi har för en fungerande ekonomi och de som om något blir drabbade minst när sådant hör hönder då de behövs mest.

Sedan är duktiga utvecklare lågt hängande frukt sen flera år tillbaka.
Citera
2020-03-19, 17:27
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Än ej några uppsägningar på Volvo och Scania. När de börjar då blir de en kedjereaktion.

Synd att de ej fick LAS lagen då 60% av arbetskraften på industrier är 50+.

Ja vänta bara, snart kommer den smällen också, är inom industrin själv och stämningen är nattsvart just nu.

Nu kan alla veganer och klimataktivister gnälla bäst fan de vill, snart står vi utan val
Citera
2020-03-19, 17:45
Medlem
Frågan är om detta är paradigmskiftet som får industrin att gå över till automatiserad produktion, elbilar och minskade utsläpp?

Kanske detta som behövs för att utvecklingen ska gå framå?
Gamla industrier går omkull, men nya blommar upp och tar över..
Citera
2020-03-19, 17:51
Bannlyst
Det smäller överallt nu...

Avarn som kör Security på Arlanda varslar i första skedet +200.

Ferruform som är underleverantör åt Scania låter 650 Pers gå hem med full lön.
Citera
2020-03-19, 17:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Frågan är om detta är paradigmskiftet som får industrin att gå över till automatiserad produktion, elbilar och minskade utsläpp?

Vad talar för det?
Citera
2020-03-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84