Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Inte en dag för tidigt. Nu får alla som gamblat hela liven det svettigt.
Att glädjas åt människors olycka borde man försöka låta bli... Stora delar av min vänskapskrets är vanliga människor som jobbar inom restaurang och annan affärsverksamhet som vi nu ser drabbas enormt hårt. Det är inga förmögna människor, men dom har haft möjlighet att göra precis som så många andra eftersom systemet har sett ut som det gör. Liksom mig och många andra i tråden har du säkert vänner och familj omkring dig som drabbas av det här.
Kontors- och affärslokaler stod redan tomma runt om i Sverige innan det här. Det som förmodligen kommer ske nu är att fastighetsbolagens värde kommer att justeras ner och belåningsgraden öka, vilket resulterar i högre räntor... Det kommer slå mot hela marknaden.
För oss som varit skeptiska kan det upplevas som en vinst, men glöm inte bort att det finns oerhört många förlorare som egentligen aldrig varit med i spelet på rättvisa villkor... Ingen gillar en dålig vinnare, så försök hålla ansiktet utåt för din och andras skull iaf.
Och till liksom-fb, jag orkar inte ta argumentationen med dig då det bara blir en massa cirkelargument och halmgubbar... Måste ändå ge dig credd till att du inte ger upp!