2020-03-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Så kan man ju alltid säga i så fall.

Hans kredibilitet som STATSepidemiolog sjönk ju rätt snabbt i alla fall. Om någon borde veta eller ana eller kunna bedöma en sådan sak, så borde det ju vara just han. Tycker inte du det? Och om du svarar nej, varför tycker du inte det?

En fråga till; är det inte väldigt starka ord att uttrycka sig med ordet "obefintlig" i detta sammanhang?

Jag har inte så stort problem med hans uttalanden överlag men jag vet att folk som inte gillar honom försöker idiotförklara han som mycket det går.

Är många poster inte minst i här tråden här där han felciteras medvetet får att framstå som okunnig.

Ett av stora problemen idag också folk är ju jävla bortskämda och vill att allt ska vara svart och vit så det slipper tänka själv.

sen angående utalandet så har han trodde han att SARS och covid liknade varandra mer och det va därför han sa att det var obefintligt.

Idag vet han mycket mer om viruset och imorgon vet han ännu mer så informationen från tegnell kommer bara bli bättre och bättre med tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Man märker att det är Corona-pandemi även på Tv-reklam; Lambi dasspapper, Strefen halstabletter, Apoteksgruppen, SJ, flygbolag m.fl. som vill öka sin omsättning i krisens tecken.

Kanske flygbolag kan börja med resor till Coronafria länder: Grönland, Antarktis, Nordpolen, till det relativt säkra Ryssland. Pris inkluderat med test innan och efter👍

Eller varför inte börja med coronadisco med skyddsutrustning som ingår i inträdet?

Finns många möjligheter!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Hela världen chansar till man vet hur man bäst hanterar situationen. Man kan kolla sej omkring och se vad som fungerar och hänga på.

Tänker inte dra några stora växlar, men hur vet man att Norges åtgärder fungerar bättre än Sveriges, de har såvitt jag kan se 1 död/9 miljoner, Sverige 1 död/10 miljoner?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ärkebiskop Antje Jackelen säger:

"Coronatid är också en besinningens tid. Hur vill vi leva med varandra?
Vi kan välja att stå på modets sida. Det går att känna förtröstan också utan facit i handen.
Låt oss hjälpas åt att förvandla vår oro till kärlek"

Hur ska man tolka det?

https://www.svenskakyrkan.se/nyheter/coronaviruset-och-svenska-kyrkans-verksamhet-

Det kristna budskapet är en tröst i tider av oro.

Intressant att höra Luthers ord från 1520 talets pest. Det är 500 år sen men ändå giltligt. Vi har en plikt att värna om medmänniskan. Bland annat genom att lyssna till medicinska råd, inte ta onödiga risker och använda sunt förnuft.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tror du på riktigt att något land i Europa har någon som helst fungerande smittspårning? Det är alldeles försent.
Vad det gäller just detta, så är jag benägen att förstå/hålla med Tegnell

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Men att man inte testade personer eller satte folk i karantän som kom hem från smittohärdar som Iran och norditalien var ju troligtvis en stor del av orsaken till att Sverige idag inte vill/kan/har råd med att testa fler än man gör. Än mindre smittspårning.

Haha exakt- det är ju för i helvete Tegnells eget fel att vi överhuvudtaget är i situationen att det är försent att testa och smittspåra.
Citera
Medlem
prominentens avatar
Bra om du är tydlig. Vad vill du ha sagt?
Omöjligt att bemöta dig

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Trams. Du har inte tänkt på att dessa "kaozpersoner" sportlov snart samt två månaders sommarlov under sommaren? De som verkligen är stökiga tenderar ju dessutom att ha synnerligen tveksam närvaro.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu gjordes en jämförelse med influensa. Där säsongsinfluensans dödsoffer var utslaget över ett helt år. Då slår man ut detta också på ett år. För att kunna jämföra. Men nu är inte Covid-19 över än, det vet jag.

Men sväva inte iväg

Men jösses... nu tillhör inet jag alarmisterna som tror på de värsta siffrorna, men att öht i det här läget jämföra med influensan är bara heltossigt. Italien har knappast haft detta spritt förrän tidigast i mitten av januari, snarare mot slutet. Det är därifrån vi då måste räkna givetvis. Årsbasis är ointressant just nu givetvis, om du nu vill jämföra med influensa. Då får du ta per dga sen covid-19 poppat upp och jämföra med influensa. Det måste du väl ändå förstå?
Citera
2020-03-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, okey! Hur vet du detta? Är du Saida? Vad vet du om morgondagens virus och pandemier. Du får ursäkta mig, men det var ett ytterst naivt uttalande...
Hur vet jag att en sjukdom inte kan döda 100% av befolkningen? Det är ju en fullständigt meningslös diskussion eftersom ingen sjukdom i historien har varit i närheten av sån potential.

Det finns visserligen virus som tycks ha 100% dödlighet men även om dom hade varit extremt smittsamma så är det omöjligt att smitta en hel befolkning.
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja, men det finns inga facit. Att göra som de flesta andra är inte automatiskt korrekt

Skrev jag facit? Jag sa KOLLA VAD SOM FUNGERAR OCH HÄNGA PÅ!
Vi kanske kan varar överens om att vi är oense.
Citera
Medlem
Björn Olsen... Han dyker inte upp lika ofta som för bara ett par veckor sedan då han hördes och syntes överallt. Warum?
Citera
2020-03-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
I artikeln om immunitet skriver de

Fallet med den Japanska kvinnan som blev sjuk igen verkar vara det enda fall som refereras till när man påstår att man inte blir immun. Kanske hon har något fel på sitt immunsystem, det vet vi inte. Vad vi vet är att man får viss grad av immunitet mot de andra coronavirus som circularar. De flesta bygger upp den när de är barn, och man vet att vuxna blir mer sällan förkylda av coronavirus. Dock finns det massor av andra virus som ger förkylning.
Mer sannolikt är att kvinnan aldrig var frisk. Testen är inte 100 % tillförlitliga.
Citera
2020-03-18, 23:54
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Men deras polis bjuder inte på pizza, delar ut armband och sitter med rosa fittmössor. Så de kanske har lite respekt för lagen?

Säker på det?

Har du vart där och kollat på plats?

Jag har.
Skiljer inte jättemycket kan jag säga. Visst lite hårdare är de i spanien och italien, men UK har inte ens pistoler hörrödu de går runt med batonger och pepparsprej

Sen glömmer du att stänga ner ett land som tyskland eller England på ca 80 miljoner invånare är extremt mycket tuffare. Detta klarade de på ett nafs
England lyckades kovända 180 grader på en dag och styra upp landets restriktioner från svensk modell till tysk sådan.

Hur?
För de är inga jävla fjollor, kärringar och skitsnackare. De gör jobbet och de tar i helt enkelt.
Och det viktigaste av allt, de låter inte känslostyrda KÄRRINGAR diktera deras politik, vardag, äktenskap eller nån jävla polis. När det hettar till så håller kvinnorna käften och männen tar över, precis som de ska

Här gnäller frugorna till beslutsfattare om skolstängningen för de vill inte stanna hemma med barnen eftersom det anser de är kvinnoförnedring. De blandar in feminism och jämställdhet i en krissituation. Och cuckade männen låter dem för de är fittor

Sluta förlita er på kvinnor i detta landet utan ta tag i ratten och styr oss mot SÄKERHET
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in