2020-03-18, 23:06
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad anser du vara rätt taktik?

Testa, spåra, isolera.
Lockdown 100% utom mest de som är mest nödvändigta, matbutiker och apotek.
Citera
2020-03-18, 23:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
De äldre är riskgruppen. Med all önskvärd tydlighet. Titta statistiken från Italien
Varför skrev du då "ursprungligen postat av enough-is-enough Att friska människor drar på sig viruset och sen är immuna. Skyddsmur av människor

Ok. Hur ska du ha det. Ska friska människor dra på sig det?
Sedan är diabetiker som är yngre än "äldre". De kan vi offra, eller? Människor runt fyrtio med cancer? Tjocka 30 åringar?

Äh. Prova igen. Jag fattar inte.
Citera
2020-03-18, 23:07
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Sätt landet i karantän till hösten och se vad som händer när ekonomin är raserad. Antingen skattehöjningar på 10% som tack för att ni isolerat er eller så urartar kriminaliteten eftersom Sverige går ytterligare 10 steg åt att bli som Mexiko. . och era barn och äldre komner rånmördas på öpoen gata.

Håller med, the show must go on som en viss Freddie sjöng. Kan inte stanna hela världen för det här, detta är utom all proportion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det här klippet: https://youtu.be/HDXmmcnmwnE

"Risken att smittas i Sverige är obefintlig" säger Anders Tegnell.

Ja uttalandet är 7 veckor gammalt , hur bedömde du situationen i Sverige vid den tidpunkten eller övriga Europa?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men du. Det får inte härja fritt. Det har vidtagits åtgärder.

Man har ganska bra koll på viruset. Det är bara att folk är rädda och oroliga som gör detta speciellt

Sverige har ingen koll alls, folk har all rätt i världen att vara rädda och oroliga.. Speciellt med en eländig klåpare som Tegnell vid ratten!!
Citera
2020-03-18, 23:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sluta snacka skit din lögnare, alla kan vara i risk gruppen oavsett ålder.

Smuts

Försök hålla en god ton iaf.

Kolla statistiken. Det är gamla som stryker med. Gamla eller vissa få yngre med underliggande sjukdom.
Citera
2020-03-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Har man tagit i beaktande från FHM:s sida att typ 4 av 10 hushåll är singelhushåll och att vi håller oss för oss själva i stor utsträckning redan från början jämfört med andra folk? Man ser ju memes nu som pekar på detta; att vi är en nation som gjord för att klara covid-19 per default.

Mycket riktigt- därför kommer Dr Tengele komma undan med att inte göra någonting överhuvudtaget för att stoppa smittan.
Citera
2020-03-18, 23:09
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Varför skrev du då "ursprungligen postat av enough-is-enough Att friska människor drar på sig viruset och sen är immuna. Skyddsmur av människor

Ok. Hur ska du ha det. Ska friska människor dra på sig det?
Sedan är diabetiker som är yngre än "äldre". De kan vi offra, eller? Människor runt fyrtio med cancer? Tjocka 30 åringar?

Äh. Prova igen. Jag fattar inte.
enough-is-enough är ett troll.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Hur skulle det hjälpa när man inte blir immun, även dödar yngre, och ofta ger permanenta skador i lungorna?
Ja under förutsättningen att man inte blir någorlunda immun ett bra tag så är det ganska meningslöst. Då får vi alla låsa in oss till ett vaccin eventuellt kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hehe, så sant! Skall bli riktigt intressant att se vilka bolag och ägare som gjort störst vinst i eftermälet av denna pandemi! Kan det vara de vanliga judarna, månne?

Hvorfor skal alt i Sverige omregnes i her og nu økonomi, i stedet for at skabe et langsigtet samfund som alle svenskere kan holde ud at leve i de næste tusind år?

Hvorfor kan svenskere ikke tage ansvar for egen situation, i stedet for ustandseligt at søge syndebukke for udfaldet af egne vanvittige dispositioner?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det här klippet: https://youtu.be/HDXmmcnmwnE

"Risken att smittas i Sverige är obefintlig" säger Anders Tegnell.

Du gör ett stort nummer av något han sa i en helt annan kontext. Absolut, det där med att det var sannolikare att träffas av blixten än att smittas var inte ett smart drag, dock hade vi knappast någon inhemsk spridning att tala om när han sa att risken att smittas är obefintligt.

Jag tycker att det här citatet är ganska irrelevant nu, passar bättre på klassens roliga timme.
Citera
2020-03-18, 23:10
Medlem
Jag behöver prata med någon som har kontakt med myndigheter för jag tror jag kan ha svar på hur man kan hjälpa äldre som får symtom men vet inte vart jag ska vända mig. pm för info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in