Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Slutsats av Johan Giesecke i Aktuellt ikväll.
Det kan kanske bli aktuellt med den här hemska karantänen, men då måste vi svenska få lite mer dödsfall så de många människor kan klara av att göra det, annars är de inte redo att stänga ner skolor och sätta sig i karantän. För vi är ett demokratiskt land.
Vi ska alltså låta fler människor några människor måste mista sina anhöriga för att han tror att Sveriges folk inte kommer vara redo för nedstängning annars. Det låter jäkligt omänskligt tycker jag.
Han är realist, folk måste förstå allvaret för att de ska låta sig låsas in. Forfarande rör det sig folk som hostar och nyser i vårat samhälle, de finns på arbetsplatser, skolor, affärer, överallt.
Hostande går de in på ICA, men vadå, jag måste ju hamstra först, innan jag kan vara hemma en vecka.
När det som bara finns på tv står utanför dörren så går det in även i de trögfattades medvetande att det är på riktigt och att det kan drabba vem som helst.
Det är den bistra verkligheten, att de allra flesta skiter i din
kryckliga mamma, och dina snoriga ungar, folk dör varje dag, men när det kryper närmare så förstår folk allvaret, helt vanlig psykologi, vi fungerar generrellt så som människor.