2020-03-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Antagligen bara spel för galleriet, meningslöst om det ej finns respiratorer.
Nja. Tror de kommer användas som någon form av mobila krematorier. Uppskattning från experter spår att Sverige kommer få +250k dödsoffer i Corona-influensan. Krematorier kommer det behövas.
Citera
2020-03-18, 20:19
Medlem
Vad går gränsen att vara hemma? Var en på jobbet idag som hade fått en blåsa i munnen som var öm. Känns ju orimligt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Noll döda idag eller? Mirakulöst om vi klarar oss när vi borde ligga värst till i absolut hela världen med tanke på hur vi hanterat situationen- dvs genom att göra absolut ingenting. Ett mirakel alltså.

2 döda i dag
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Konstigt att lärarna drar? Vad hade du själv gjort i denna situation? Det drabbar äldre och de kanske har äldre föräldrar som de måste ta hand om.
Du sitter säkert hemma själv nu med din tonåring...
Jag hade struntat i vad experter säger och skickat hem barnen först. Ja, jag är hemma med honom nu. Jag har ju inget val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tegnell och FHM har tillsammans med regeringen en ful agenda och det är Ursula von der Leyen, EU och inga siffror eller insikter som får dem att ändra sig.
De
Du blir irriterad och förnärmad när inte alla sväljer propagandan lika naivt som du. Skönt för dig att detta är ett anonymt forum när du gör bort dig så här.

Att Tegnell har "uttalat" sig tydligt nog för att du ska förstå betyder inte på något sätt att det är sant.

- ”Att det smittar mellan människor i vissa situationer finns det redan en del som tyder på.*Men det smittar inte ”effektivt”, som vi epidemiologer säger, eftersom vi inte har sett någon spridning i exempelvis sjukvården.” - Anders Tegnell

- ”Risken att smittas i Sverige är fortfarande obefintlig och viruset sprids inte heller i andra länder.” - Anders Tegnell

- ”Virus trivs inte i solljus. Få smittas utomhus eller i offentliga miljöer, och*därför behöver man inte vara orolig för dörrhandtag och liknande. Det verkar det vara ganska likt vanlig influensa”. - Anders Tegnell

- ”Coronaviruset kommer att ligga nära en vanlig influensa i farlighet och varaktighet,*om man inte lyckas begränsa spridningen.” - Anders Tegnell

- ”Jag skulle säga att risken att smittan sprids i Sverige med den här gruppen är*helt obefintlig. Ingen grupp som kommit till Sverige är så välkontrollerad som den här gruppen. De har dessutom suttit helt isolerade i sina hem i Wuhan.” - Anders Tegnell

- ”I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget.” - Anders Tegnell

- "Att folk ska stanna hemma på oklara grunder, när de inte visar symtom, är en oprövad strategi. Det finns inget som visar att det fungerar och inga andra länder gör det eftersom den metoden är så svårt att genomföra, säger han." - Anders Tegnell

Nu borde väl ändå det kokta fläsket vara stekt även för de mest blinda och tilllitsfulla.

Tegnell måste entledigas från sitt jobb med omedelbar verkan - han har förbrukat folkets förtroende 👿 Ingen borde kunna pumpa ur sig så många dumheter på raken utan att ställas till svars ⚠️
Citera
Medlem
Qwertyzs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=2qKJnaxV06A

"Dutch Minister of Health Faint in front of Live Television (CORONAVIRUS)"
Citera
2020-03-18, 20:20
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är 30 intensivvårdsplatser.

Tack för info. Det är ju bra i så fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jag håller tummarna för att du har rätt.

Prognoserna som de riktiga experterna internationellt jobbar efter ser inte bra ut.

Nej mörkt nu 475 i Italien idag största siffran i ett land hittills.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Antagligen bara spel för galleriet, meningslöst om det ej finns respiratorer.
Det fanns det visst
Citera
Medlem
Väldigt många av mina kursare ställer sig helt oförstående till regeringens beslut och verkar inte inse allvaret. De gnäller mest över att behöva plugga på distans, trots att skolan redan fixat upplägget för den kommande tiden med digitala plattformar o.s.v. sedan tidigare.
Lärarna har dessutom flaggat för att det finns en stor risk att detta skulle hända sedan flera veckor tillbaka men folk verkar liksom ha slagit dövörat till och satt som i chock när beskedet kom igår. "Men vår utbildning då!?"...

Förvånande hur få som uppdaterat sig eller ens följt nyhetsrapporteringen från övriga världen. Någon hade ingen aning om att länder stängt ner och en del hade inte ens koll på symptomen. Helt sanslöst.

Har även vänner som rapporterar att kollegor som är uppenbart sjuka med hosta jobbar på som vanligt.

Hoppet om att gemene man ska följa de rekommendationer som finns har jag sedan länge tappat. Det finns för många ute i samhället som är empatiskadade och med obefintlig ansvarskänsla.
Citera
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo
Härligt att höra Ja Ibuprofen verkar extra dålig, antar att det beror på att den också dämpar inflammationer som man i det här läget verkligen verkar behöva.

Svårt att säga exakt hur just NSAID medicin påverkar hälsan när man har CoVid. Dock sätter den sig i matsäcken, t.ex. istället för Paracetamol som sätter sig i levern när den börjar verka, för att förenkla det, och av det jag kommer ihåg.

Skall själv börja titta lite extra på just Paracetamol, även om jag själv rekommenderar just NSAID i vanliga fall, men detta är tyvärr inte något vanligt fall.

Hoppas allt är bra med dig och dina anhöriga/vänner, i vilket fall
Citera
Medlem
Antal konstaterat smittade personer i Sverige: 1 279.

Dödsfall: 10.

Antal som vårdas på IVA: 21.

Källa: Folkhälsomyndigheten.

(Uppdaterat: 18 mars, klockan 14.00)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här