Citat:
Ursprungligen postat av
yungantw1
Hej! Jobbar i grundskola någonstans i landet. Idag var mindre än 50% eleverna i skolan och jag fick skicka hem 4 st i min klass som hostade och en med feber. Är nu själv på sjukningsväg och kommer vara hemma. Råder ingen tvekan om att skolorna snart kommer behövas stänga. Ingen personal och inga elever på plats snart. Det har bara börjat.
I skolan där vår 13-åring går var det lärarna som svek först. I måndags var 80% av lärarna sjukskrivna. De är mellan 27- 55 år gamla. De bara stack på stört när det fanns tillfälle att göra det. Barnen verkar de strunta i. De ska gå så länge det är möjligt. De har stora problem med att få in vikarier.
Vi har dock tagit grabben ur skolan, men tycker ändå det känns lite trist. Barnen är de som alltid ska komma först, oavsett hur det här smittar. Barnen borde ha skickats hem innan lärarna drog.
50% av barnen i den skolan har under denna veckan tagits hem av föräldrarna, trots uppmaningar från de kvarvarande lärarna att försöka hålla dom kvar in i det sista.
Jag bryr mig inte vad statistik säger om barn i det här läget. Det känns som att det är alldeles för tidigt att kunna uttala sig säkert om något vad det gäller corona.