2020-03-18, 19:17
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Anonymt är bra!

Det är hög trovärdighet på sån’t.

Vi lyfter på foliehatten och tar in all sådan saklig information, då vi tror att det hjälper oss att fixa detta på ett bra sätt.

Tack för att du tillför och drar ditt strå till stacken, och har energi att göra detta fast du måste var trött av allt jobb du gjort i 12h idag som anställd i vården. Vilken hjälte!

Du kan lyfta på vilka hattar du vill och fortsätta basera din verklighet på vad SVT säger. Problemen kostar dock liv när naiva människor ska "fixa det på ett bra sätt".

Svensk MSM, regeringen och FHM har i princip haft fel på allt medan internationella, ofta anonyma, experter haft rätt sedan i slutet på januari.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Franska Främlingslegionen stoppar rekryteringen av soldater, detta måste vara första gången sedan legionens grundande år 1831:

https://www.legion-etrangere.com/mdl/page.php?id=683&titre=Arret-momentane-du-recrutement-COVID19

Det om något talar väl för allvaret. Främlingslegionen faller inte för hysteri.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hur funkar flockimmunitet?

Man låter befolkningen relativt snabbt smittas med viruset och då 60% drabbats så skall en immunitet inträda - något sådant, inte helt insatt, tyvärr...
Citera
2020-03-18, 19:18
Medlem
Vi får hoppas att det inte går åt Italiens håll hos oss.
Närmsta 6-8 dagarna kommer visa detta.

Den 25/2 hade Italien 11 döda av viruset. (Nästan det vi har idag)
7 dagar senare (den 3/3) hade de 79 döda.
Därefter ca 50 döda per dag i ca 5 dagar för att sen öka till 100 om dagen och så vidare.

Vi får se hur det ser ut i Sverige om 6-8 dagar.
Citera
Medlem
Covids avatar
Torde vara hyfsat oförenligt med diverse oförytterliga rättigheter…

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vi kommer närmare och närmare dagen då FHM med Anders Tegnell i spetsen beslutar om att samtliga som inte är i riskgrupperna ska bli tvångssmittade, så att vi har 2-3 veckor där alla är sjuka och sedan kan vi gå vidare då vi utvecklat en flockimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
... Men, visst är det något lurt med Italien, det har jag tyckt från början - kanske bara helt transparenta med statistiken?

Ja, skillnaden är att Italien gjorde som Sverige i början, ingen åtgärder, och trodde att de skulle komma undan med flockimmunitet utan att göra något, Sverige är nästa.

Det är för sent att vidta åtgärder nu, det tar 2-3 veckor från människor blir smittade, tills de börjar dö.
Det man gör idag, fungerar först om 3 veckor.
Citera
2020-03-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Javisst men hur länge är man immun? Skall vi aldrig mer våga släppa in någon i landet för resterande 30-40 procent som inte är immuna, vilket innebär att gamla och riskgrupper aldrig kan resa utanför landet heller.
Tegnell gissade att man är immun i åtminstone ett år i ett uttalande...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bor på en mindre ort i Norr och det var väldigt utplockat på lokala apoteket, värktabletter/febernedsättande tycks hamstras. På lokala Konsum var det utplockat på konserver.

Den här prepper-trenden är ju helt makalös!
Är det långt att köra till affären så kanske det är lika bra att bunkra om det blir karantän.
Här är det fortfarande fullt i hyllorna.
Citera
Medlem
Hade hoppats på en platå kring 350 döda i Italien.
Dagens nyhet är verkligen ledsam, men hoppas fortfarande att deras åtgärder ger genomslag de närmsta dagarna. Problemet är väl att resten av landet kanske är på väg ikapp den norra delen.
Citera
2020-03-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Alltså jag orkar inte vara förbannad på människor hela dagarna. Jag ger upp. Avrådande från utlandsresor, okänt snabbt virus, pandemi och förintad ekonomi räcker inte för att väcka de trögaste, supernaiva människor som gör vad de vill, oavsett vad som händer.

Två av mina gamla släktingar (båda 70+) drog nyss till Namibia (!) mitt i coronakasoet, för "de längtade dit". Hur ska de komma hem, klarar de att bli sjuka, har de reflekterat över att Namibia har en urusel sjukvårdshistorik?

Vi talar om ett land där man inte ens fått ordning på HIV, efter 30+ år

14% av alla vuxna mellan 15 och 50 år har HIV.

Vi snackar dessutom om ett nytt virus som just slaktat Västvärldens ekonomi.

Hur ska corona hanteras i Namibia?

Inte alls, om ni frågar mig

Men Namibia känns perfekt för två gamlingar som vill chilla ....

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves.
Samma här! Flera äldre i min krets som glatt är ute på stan. ”För de känner sig inte sjuka”
Citera
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Anonymt är bra!

Det är hög trovärdighet på sån’t.

Vi lyfter på foliehatten och tar in all sådan saklig information, då vi tror att det hjälper oss att fixa detta på ett bra sätt.

Tack för att du tillför och drar ditt strå till stacken, och har energi att göra detta fast du måste var trött av allt jobb du gjort i 12h idag som anställd i vården. Vilken hjälte!

den är anonym men den är bekräftad, finns att läsa om ljudklippet i flera stora tidningar
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Javisst men hur länge är man immun? Skall vi aldrig mer våga släppa in någon i landet för resterande 30-40 procent som inte är immuna, vilket innebär att gamla och riskgrupper aldrig kan resa utanför landet heller.

Vad jag vet så finns det inga uppgifter på återfall, det spekulerades om detta men troligtvis var det patienter som fortf. hade virus kvar i kroppen (alltså inte blivit helt friska än)

Även om det inte finns uppgifter för att det kan ändra RNA så mkt att det kan smitta igen, ifall den möjligheten sker så tror jag vi redan ordnat med ett vaccin tills dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in