2020-03-18, 18:44
Medlem
fernebos avatar
Lägger in SVT:s lilla notis om rekordantalet döda i Italien det senaste dygnet:

Citat:
Mer om dagens dödssiffror från Italien:

Landet har registrerat 475 dödsfall med koppling till coronaviruset det senaste dygnet, enligt institutet för civilskydd – en ökning med 19 procent.

Det är det högsta antalet döda under ett och samma dygn i ett enskilt land sedan utbrottet startade i Kina i slutet av december.

Drygt 35 700 människor har konstaterats bära på smittan i Italien, drygt 4 000 av dem har tillfrisknat helt. Närmare 3 000 har avlidit.

Nära 2 260 personer intensivvårdas i Italien, en ökning med omkring 200 personer det senaste dygnet.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
När det gäller den årligen återkommande säsongsinfluensan så vaccinerar man bara riskgrupper. Det lär bli ohållbart att vaccinera hela jordens befolkning varje gång Corona dyker upp.

Tror det ligger mellan 52 och 53 % av befolkningen som vaccineras varje år mot säsongsinfluensan.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Låt oss säga att det kommer bli tal om ransoneringskort inom en månad, så som vi hade det under andra världskriget; det var tuffa tider då och under 6 hela år och här gnäller folk om att samhället går under bara för att vi stänger ned Sverige.

https://www.kalmarlansmuseum.se/samlingar/vara-samlingar/manadens-foremal/ransonering-vardagsmat-under-beredskapsaren/

Det kommer definitivt bli aktuellt med ransoneringskort längre framöver när det blir uppenbart med matbrist och dylikt och pga alla som hamstrar!
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja Sverige är ju en risk för omvärlden, precis som Kina har sagt. Vi kan för fan bli isolerade pga stängda gränser mot oss i framtiden.

Eller åtminstone reseförbud.

Med nuvarande hantering så blir vi snart paria. England stänger sina skolor nu.
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Skolorna stängs i England från och med Fredag
Totalt vansinne. Jag bor i Finland där vi stäng skolorna. Jag kan lova dig att jag aldrig sett så många barn och ungdomar springa omkring utomhus. Varenda lekplats är smockfull. Varenda matbutik. Hack i häl kommer mormor och morfar för att ta hand om barnen. Kidsen åker på moped och besöker kompisarna på andra sidan stan. Att stänga skolorna är nog det bästa sättet om man vill hjälpa viruset att spridas snabbare. Ren och skär idioti.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast immuniteten sitter troligen bara kvar i några månader. Vaccin leder också till immunitet.
Njae? De flesta vacciner håller väl bara några månader? Varje gång man reser till tropiska länder måste man ju ta om vaccineringen, och säsongsinfluensan likaså.
Citera
2020-03-18, 18:45
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Virushelvetet muterar.

Tror du det beror på mutation?

Jag trodde det berodde på de bristande möjligheterna att ge vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Åh fy fan...
Det stämmer inte.
Citera
Medlem
Skulle handla idag och märkte att folk i kön inte höll avstånd(inte för att det gör en stor skillnad men ändå) , för i helvete är folket IQ befriade i det här landet? Håll avstånd minst 1 meter kan det vara så jävla svårt?
Citera
Medlem
prominentens avatar
Japp. Slutet av veckan eller på måndag ska en sådan plan vara klar.
https://youtu.be/WAai8k5KGLw?t=92

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sverige måste först ändra lagen för att det ska vara möjligt att stänga grundskolor. En lagändring hoppar man kunna klubba igenom på måndag. Från och med då är det möjligt att stäng alla skolor. Dvs om jag förstått det hela rätt. Rätta mig om jag har fel.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Har du källa på det?

Just i skrivande stund på den enda rapporten som finns så har 1 person dött som är under 30 år från igår. Totalt just nu: 5

https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_17marzo%20ITA.pdf

Om du inte har källa utan går på hörsägen, varför skriver du?
Under 40 menar du va?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Nej, det är en ytterst relevant fråga.

Det finns inte längre något i närheten av en inhemsk matproduktion som kan allokeras vid ett långvarigt nödläge.

För att komma dit krävs en total förändring av den nuvarande idiotiska ekonomiska doktrinen.
Jag frågade efter bevis på immunitet. Du får diskutera din fråga med någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in