Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Du, med många andra, bl.a. vitruvianskemannen m.fl. har inte lyft fram en enda nyhet som pekat på en mer hoppfull bild av situationen, men istället gång på gång konsekvent tagit fram det allra mest alarmerande som går att hitta, oftast från mycket tvivelaktiga källor. Ingen seriös skribent i tråden hävdar att viruset är ofarligt. Jag personligen tycker att man ska isolera alla som tillhör riskgrupper (huvudsakligen äldre med underliggande sjukdomar, för friska människor under 60 utgör inte en riskgrupp oavsett vad du säger - det är vetenskapligt bevisat för längesedan) och hur ska man åstadkomma detta? Jo innan vi ens har 10 dödsfall rekommenderas alla äldre att stanna inomhus. Den åtgärden är mycket bra. Vad mer finns att göra? Trotsar riskgrupper dessa rekommendationer och utsätter sig själva för fara, och därmed belastar samhällets sjukvårdssystem så får man väl ta till tvång men varför ska det behövas? Det jag främst vill få fram är att jag inte på något sätt nonchalerar det här viruset men det är uppblåst till gigantiska proportioner som ett nytt domedagsvirus.
Nehej, men WHO gick just NU ut och sa att man absolut INTE ska betrakta detta som något som bara drabbar äldre.
De sa en massa andra saker med som du konsekvent har kallat för domedagsprofetior, men nu kanske du tycker även WHO är domedagsprofeter?
Dem har du ju gillat hela tiden förut, varför inte nu?
Så det är inte bara jag som har gapat om att det inte finns riskgrupper. Det är nu larmat om att barn blir allvarligt sjuka av detta enligt artikeln jag länkade till i morse, som även innehåller en studie på 2000 pers, samt att WHO nu säger det rakt ut.