Citat:
Ursprungligen postat av
petnomi
Jag har inte läst i media om att viruset är luftburet trots att det varit känt sedan länge.
Alla världens media kör med massiv Corona information som att undergången är nära, idag är det lite drygt 200,000 smittade över hela världen. Känns inte direkt proportionerligt utan mer som att man undanhåller viktig information, varför var inte samhällsinformationen lika intensiv vid influensan 2017-2018?
Då dog lite drygt över 1000 personer i Sverige, idag har såvitt media rapporterat 8st dött av Corona.
Så för mig blir frågan, döljer man något? i sådant fall vad och varför?
Kan hålla med om att det ser ut som om man vill hålla fokus på detta istället för något annat..Ofta införs lagar och regler som inte annars går igenom i situationer som dessa. Så folk måste hålla kollen på vad som händer i bakgrunden..
Enda jag vet som är lite lustigt var info om en större asteroid som skulle passera jorden i slutet av Mars och början av april. Postades på Space.com för en tid sedan och nu verkar den infon borta..Inget larm om att träffa jorden men skulle komma hyggligt nära och var typ 7km i storlek.
Kanske har en sådan klump mindre objek med sig i släptåg.. och detta är ett sätt att få folk att stanna inomhus. Dock passar detta mer i konspirationer forumet så det diskuterar vi inte här..