Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Den här konversationen ger mig en mycket udda bild av paret Davidssons äktenskap och funderingar kring hur de förhåller sig till varann och vem som bryr sig, vem som är ärlig och rak på sak och vem som leker katt och råtta och vill skapa känslomässig bergochdalbana för den andre och njuter av det..
i mina ögon är SD väldigt barnslig och självupptagen helt enkelt.
Konversationen är udda, ja. Och det som är den stora frågan är, vad är det som händer mellan dom?
Här står mycket på spel. Touren och maktkamp mellan HD/LW. SD låtsas som att LW är hans vän. Jag tror att SD njuter av att han har två kvinnor som slåss mot varandra.
Det får honom att känna sig stor.
Och det är han som bestämmer.
Bestämmer vem som ska straffas. Och hur...
Citat:
Får intrycket av att HD inte har något motiv till mord, hon verkar helt likgiltig inför fakta att hennes make har en sexuell relation med en annan kvinna, dvs inte svartsjuk. Det är ju lite märkligt i sig, hon verkar ju själv inte ha någon annan dessutom, så tidiga teorier att hon inte har sexuella behov av varken Stefan eller andra blir bekräftade här, anser jag.
Jag tror att hon anar men inte vet. Egentligen vet hon, men trycker ner det.
Citat:
Men hon har dock behov av Stefan, inte sexuella dock, och jag uppfattar det som det stör SD något enormt...därav hans knepiga frågor vad HD tänker/känner...SD vill ha reaktioner....upplever jag det som. Det får mig att undra om
SD spelar ut LW och HD mot varann?
För att väcka HD känslor och därav HD svar att han inte ska lägga sig i, att han gör det värre??
Och HD älskar SD och visar det på alla sätt utom med närhet och passionerad svartsjuka...därav hans barnsliga missbelåtna svar..jaja
Ja, HD säger ofta att hon älskar SD. Han njuter i fulla drag av att visa vem som har makten och leka katt- och -råtta genom att ta upp frågan om LW och att hon inte få göra "det viset" och att han ska prata henne tillrätta. När HD inte vill det, bestämmer han över hennes huvud att han kommer att göra det. He is in charge.
Citat:
Än en gång blir jag övertygad om att SD använder LW som redskap, förmodligen för att göra HD svartsjuk för att tillfredsställa sitt egoputs. Den enda han gjorde svartsjuk var LW, som till sist tröttnade när hon insåg och då hade han förlorat dom båda.
Det verkar som att han vill sätta upp HD mot LW, medan HD verkar vara lite mer inne på att tona ner stigmat.
Citat:
Han njuter när HD säger att softis inte passar, men besvikelsen lyser igenom och han kan inte dölja det, när HD skriver att det räcker för henne...att hon vet VAD SD känner och tycker.
Jaja....tolkar jag som att han lika gärna kunnat svara: för dig ja!!
Just det.
Och det är nu han sätter in hel artilleriet. Är det hans eget ht mot LE som läcket ut, och han vill placera i HD. Allt för att de ska få spela hans duell.
Hans egna känslor handlar inte om kärlek, utan handlar om att han behöver starkt stimuli för att känna att han lever. Hans liv är grå, grå, grå och måste färgsättas av andra för att han ska kunna känna.
Nu handlar det om liv eller död. Men även det vill han lägga utanför sig själv, till HD.
Visst hatar du LW, visst vill du döda henne.
2016, tycker HD; nej hon får leva....
Citat:
Vad tror ni?
Handlar SD besatthet av LW varken om kärlek eller sex, utan snarare att LW är ett levande verktyg för SD att lyckas tända HD känslor för SD till liv???
Och medans HD är likgiltig år efter år så vältrar sig SD i LW gränslösa kärlek till honom, tills hon förstår att hon bara utnyttjats för hans egna motiv och syften??
Självklart måste han då skärpa sig och övertyga henne om att hon har fel...han gillar ju sexet och LW är så lättlurad och godtrogen så hon smälter, om och om igen trots att hon kände att något inte stämmer och att han är känslomässigt likgiltig för henne på det sätt hon hoppats..?
För visst är SD likgiltig i sina videochattar han postar till LW?
Orden när han säger, jag älskar dig, de känns så oäkta och likgiltigt som tomma ord kan bli...känslomässigt likgiltig för henne, bara för sin egen skull han behövde henne som redskap för sina egna behov, han älskade inte LW tänker jag
Det är svårt att sätta sig in hur SD tänker.
Men även HDs reaktion på det han säger känns smått bisarr. Hon verkar ju inte reagera på att han säger att du önska bara att hon ska dö.