2020-03-18, 11:18
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Men din idiot, hade han brytt som om svenskar - på riktigt - så hade han gett ut dem GRATIS.

En äkta nationalist offrar sitt LIV för nationen. Han kan inte offra lite pengar?

Likt andra "nationalister" så ser han ett tillfälle att tjäna pengar med lögnen "I want to serve the people" HAHAHAHA

Jag köpte en ffp3-mask för 130kr till situationer där jag kanske skulle behöva ha kontakt med äldre släktingar. Dvs en bättre mask. Han säljer en ffp2 för 250 kr/st.

Serving the People....
Citera
2020-03-18, 11:19
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men det är ju hopplöst att stoppa smittan om den sprids av asymptomatiska.

Precis. Och då kommer vi oundvikligt att se smittspridning överallt i samhället (även i riskgrupper)

Tror tyvärr inte vi kan skydda de äldre och sjuka ifrån detta. Däremot så kommer vi nog fortsätta se att det allra största dödstalet sker bland just dessa.

Hade inte själv velat bo på exempelvis ett äldreboende i dessa tider..
Citera
2020-03-18, 11:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Absolut, men man försöker sätta in åtgärder i rätt tid, inte två veckor innan osv.
Ja så har det varit.

Under veckan lär FHM byta strategi, det finns klara indikationer på det. Hela världen har övergett tanken på flockimmunitet.

PK med FHM kl 14.
Citera
2020-03-18, 11:20
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
0.03% (0.3 promille) om man dividerar alla Kinas avlidna med Wuhans 11 miljoner invånare. Kinas årliga mortalitet är som sagt 0.7%. Och många av de här fallen överlappar den vanliga mortaliteten. Är du så lättskrämd?

Årliga sa du? Har du lust att beräkna hur många extra du anser kommer att dö 2020 i reella tal och återkomma?
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag menade att min uppskattning är att vi har 50 000 smittade i Sverige just nu.

Beräknade dödsfall i Sverige, ingen aning.
Men 60%, smittade för att uppnå flockimmunitet; 6 miljoner.

1 % dödlighet borde bli 60 000 döda.
Dödligheten är närmare 4 procent.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
En observation på flashback såväl som verkligheten:
Nu när folk slutat slänga ur sig kommentarer i stl med "detta är bara en vanlig influensa"....har vi istället fått en kör som framhärdar "att sveriges regering har hanterat detta bra, tegnell är en hjälte".
Och detta slänger folk ur sig oombedda utan att ämnet ens varit öppet. Det är tydligen något mantra man går runt och intalar sig.

Sveriges regering har präglats av handlingsförlamning och passivitet. Att vara passiv är inte någon bra strategi. Förstår man inte det så är man idiot.
Jag har nu hört regeringen lovsjungas av 2 idioter i min omgivning. Den ena vet jag röstade S i förra valet, den andre har jag misstänkt röstat rött.
Uppenbarligen handlar inte detta om logik utan om någon försvarsmekanism.

Hela världen förstår att man måste platta ut kurvan i en exponentiell tillväxt. Ja, dvs alla utan Tegnell. Som tar politiska hänsyn fast han inte är politiker.
Jag är tämligen övertygad om att Tegnell har autism och inte förstår sin omvärld (googla bilder på människan och ni kommer att se att han har väldigt speciella drag på vissa av korten (precis som fröken Thunberg).
Han påminner inte så lite om Carl Bildt när svenska kronan sjönk och vi hade 500% ränta. Då ansåg Carl att det var fel på verkligheten istället för hans teorier om hur det borde vara.
Citera
2020-03-18, 11:21
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Varför kan inte du köpa andningsmaskerna av honom och ge till folket? Just det, du är inte nationalist, du är en äcklig liten pissliberal som blir bestört utav nationalister är handlingskraftiga och bidrar till mer resurser på marknaden. TOTALT VÄRDELÖS ÄR DU OCH DINA ARGUMENT!

HAHAhaa, varför rättfärdigar du hans äckliga beteende? Är du en i hans närhet eller?

Ingen moralisk vettig människa rättfärdigar OCKERpriser.

Det är som att huset brinner och William Hahne kommer med en brandbil och släcker endast om han får 500% mer betalt än vanliga brandmän.

Det är så jävla äckligt beteende. Det här kommer att följa William Hahne i åratal. Hans karriär är förstörd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Fortsätter att krylla av äldre på stan och i butiker. Märkte av en stor skillnad i min medelstora stad idag, gällande yngre. De äldre fortsätter.
Ja mycket äldre personer ute men kan vara att de inte har någon som kan handla för dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla...... Det här är lätt för dig att själv ta reda på.

Vanlig förkylning är också ett slags coronavirus, de tillhör samma familj. Får du immunitet mot förkylning? Nej, just det. Du kan bli förkyld om och om igen. Ingen immunitet.

Detta virus covid-19 är helt nytt för mänskligheten, i stort sett ingen har haft det förut, alltså finns det ingen immunitet att få! Förstår du?

Dessutom finns flera fall från Kina där de som redan haft viruset en gång får det igen! Ingen immunitet!

Dessutom är det bekräftat redan från första början av kineserna (du får gå långt tillbaka i tråden för att hitta länkar) att detta virus inte ger någon immunitet! Folk står och ljuger åt er i tv.

De som tror på den här idiot-teorin om flockimmunitet måste ju vara i behov av omhändertagande, för så korkad kan ingen vara som tror på detta. Det är en undermålig idé som alla världen över har förkastat - förutom Sverige.
Jag har skrivit det hundra gånger i tråden men tar det igen: Man får immunitet mot förkylning.

Problemet är att det finns mer än 160 olika sorters förkylning.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Tänker samma. Tror vi kan se några kaosartade månader tills flera länder strukturerat om beredskap och skapat inhemsk produktion av materiel. Sen lär restriktioner lätta.

Ja nu får alla finansiärer som investerat i bostäder, värdepapper flytta om fokus till att investera i forskning för vaccin, och tillverkning av respiratorer.
Ekonomin flytta bara fokus. Tycker jag är bra, för det ger ju ett mervärde som inte någon bostadsrätt på 15 miljoner kan ge idag, den eventuella vinst man kan maximera ur den är så gott som värdelös idag.
Många såg jag tänkte investera i läkemedelsbolagen som har börjat forskning kring vaccin, cirka 40 stycken fanns det, kapitalet kommer bara att styra om dit.
Citera
2020-03-18, 11:22
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej jag är intresserad av fakta, inte fiktion. Gresus kan dra dit pepparn växer (Malaysia) och säga till dem på skarpen att sluta kasta plastpåsar med sopor i havet.

Jag har varit i Nordafrika, när man kom utanför staden så var det helt sjukt nedskräpat, framförallt med plastpåsar. Du kanske inte är så berest, men jag har en annan syn på saken än den som svensk media ger.

Det gäller även Corona-krisen och jag ser det som det mest intressanta i mitt liv just nu att följa galenskapen kring den.
Citera
2020-03-18, 11:22
Avstängd
88g14flashplants avatar
New Studies Raise the Coronavirus Threat Factor

45 minuter, sevärt.

https://www.youtube.com/watch?v=tmhsNdW24BM&t=10s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto