Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Det tror jag inte.
Med tanke på att Corona just har börjat, och är så pass mycket dödligare, och skördar just nu runt 350 fall om dagen i Italien, så tror jag de flesta med en hjärna kan räkna ut vad som kommer att hända sedan.
Det är DET som orsakar förberedelser och oro.
Paniken är det bara virusförnekarna som har. De som skriker att allt är lugnt och att alla andra är dumma i huvudet som tror att detta är farligt. DET är panik.
Att det är mycket dödligare är idag svårt att säga. I och med att vi har ett stort mörkertal gällande bekräftade fall och de med symtom. Det vet vi inte förrän om flera år, och då är det också bara en uppskattning(som med influensan).
Att det är dödligare på det sättet att vi inte har vaccin och ett tidigare immun, absolut.
Sedan har jag just nu inte statistik på hur många som dör i vanlig influensa i Italien(tror det är högt, men ska kolla).
Förnekare och förnekare. Jag går fortsatt på allmänt gym(där just nu) utan en minsta oro.
Så länge man har samma vett som vanligt under influensatider(tvätta händer, inte peta i mun och näsa i onödan) så är det inget att oroa sig för. Men har full förståelse att dem i de absoluta riskgrupperna borde hålla sig undan, där är det mycket eget ansvar.
Jag lever dock livet precis som vanligt utan oro, som jag tycker man ska göra. Paniken och flockmentalitet är farligare än viruset.