Läste på nyheterna om en svensk familj som sålt allt de äger för att resa jorden runt. Familjen har väldigt många barn och de och mamman är nu sjuka och behandlas dåligt och får knappt sjukhusvård.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3Mjdx/svart-sjuka-sexbarnsmamman-lisa-fast-pa-corona-o
Jag tycker såklart synd om dom men någonstans blir jag sjukt irriterad. Det finns alltid en risk med resande och det var ju olyckligt att Corona kom nu. Det gnager i mig för det är ganska oansvarigt att resa jorden runt med hela familjen och små barn då man kan stanna i Sverige och ha det bra och få svensk sjukvård. Eller är det så hemskt att bo i Sverige så alla svenskar bara flyr genom resor? Det är som otillräckligt att leva ett vanligt liv?
Eller har svenskarna väldigt mycket pengar eller är flygresorna billiga?
Familjen klagar på att de blir behandlade som råttor men länderna de är i är fattiga länder så de blir behandlade som vem som helst som bor där!
Välkommen till verkligheten, res till u-land så är det u-lands sjukhus du går till!
Tycker också det var typiskt att de bara inte gick på planet hem till Sverige fast två barn var sjuka i lite snuva!
Kanske jag är en hemsk person men blir både förbannad och skadeglad över verkligheten. Varför ska se särbehandlas (få bättre behandl ing) från resten av landets egna befolkning? Ett fattigt land har ju otroligt svårt att ta hand om pandemier pga dålig sjukvård och att smittan snabbt sprids!
Dags att alla Thailand-resande jordenrunt-resande svenskar vaknar upp och skaffar sig lite hälsosam relation till hemlandet. För jag förstår mig inte på detta!!
Hoppas såklart att familjen kommer hem säkert.