2020-03-18, 06:02
Medlem
Grollarens avatar
"Mistakenly", var det ja.... haha...

"Facebook mistakenly deletes many news articles, claiming they violate community standards
The company denied the bug came about due to changes to its workforce amid the coronavirus pandemic."

https://scroll.in/latest/956500/facebook-mistakenly-deletes-many-news-articles-claiming-they-violate-community-standards
Citera
2020-03-18, 06:05
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenely82
I måndags var 25% av mina kollegor hemma pga förkylning och det viskas av att en av dem kan ha Corona.

Många jobbade hemifrån och igår rekommenderades att de som kan helt eller delvis skulle jobba hemifrån.

Tyvärr är jag den enda som INTE kan jobba hemifrån pga att jag inte har en bärbar jobbdator och chefen tyckte det var bra om någon var på plats sen på han till "Då kan du ju komma hit även om du har förkylningssymptom"

Jag kommer stanna hemma om jag har symptom eller tänker jag fel?

Stanna hemma om du vore jag, tänk på ditt liv och hälsa före jobbet och din chef
Citera
2020-03-18, 06:05
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
I måndags var 25% av mina kollegor hemma pga förkylning och det viskas av att en av dem kan ha Corona.

Många jobbade hemifrån och igår rekommenderades att de som kan helt eller delvis skulle jobba hemifrån.

Tyvärr är jag den enda som INTE kan jobba hemifrån pga att jag inte har en bärbar jobbdator och chefen tyckte det var bra om någon var på plats sen på han till "Då kan du ju komma hit även om du har förkylningssymptom"

Jag kommer stanna hemma om jag har symptom eller tänker jag fel?

Det är ju så bestämt enligt instruktioner från FHM att man ska det.
Om inte annat kan du fråga dina kollegor om de vill dela arbetsplats med dig om du har symptom
Citera
2020-03-18, 06:06
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Nu är det lagligt att sno saker i Philly, USA = polisen ingriper inte småbrott

Wooooow, helt insane! Såg på en podcast där de gick igenom nya lagar i delstater och tydligen så kommer man undan med jävligt mycket nu i Philly, USA. Helt sjukt. The Purge is real...

Polisens första uppgift är att skydda staten, inte privategendom. Finns mycket som kommer till ytan under en kris som många inte förstått tidigare.
Citera
2020-03-18, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tack för länk, helt annan nivå på diskussionen i Norge!

Kvinnan är mycket intelligent, antagligen hade hon avfärdats som sinnessjuk i Sverige. Allt hon säger stämmer och är helt logiskt om man inte blandar in ekonomin på kort sikt.

Haha, hörde ni hur gubben refererade till AT såsom en världsauktoritet!

Forskaren Gunhild Alvik Nyborg har under sina 10 år som forskare lyckats publicera 3 st vetenskapliga artiklar, ingen av dem handlar om eller har den minsta anknytning till infektionssjukdomar.

Du har aldrig läst en enda vetenskaplig artikel, och kommer heller aldrig någonsin läsa en vetenskaplig artikel
Citera
2020-03-18, 06:09
Medlem
Citat:
Polisens första uppgift är att skydda staten, inte privategendom. Finns mycket som kommer till ytan under en kris som många inte förstått tidigare.

De kända scenerna från de äldre LA upploppen med Sydkoreaner parkerade på taken med automatkarbiner för att skydda sina butiker. Undrar om de återvänder.

Ahh, vilken ljummen ironi ifall det upprepades med tanke på virusets ursprung.
Citera
2020-03-18, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är ju så bestämt enligt instruktioner från FHM att man ska det.
Om inte annat kan du fråga dina kollegor om de vill dela arbetsplats med dig om du har symptom

Nu kommer jag vara den enda som jobbar på plats.
Citera
2020-03-18, 06:10
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Jasså? jag hade för mig att snutarna där var folkets beskyddare men jag har förmodligen fel

Ja, staten styr ju alla så låter det inte otroligt.
Citera
2020-03-18, 06:15
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Då är det ju fan inga problem? ingen som kan smitta varandra,, jävla kvinna
Citera
2020-03-18, 06:15
Medlem
Grollarens avatar
Citat:

Jaha jag måste ha missuppfattat ditt inlägg:
"I måndags var 25% av mina kollegor hemma pga förkylning och det viskas av att en av dem kan ha Corona."
Jag kollade rekommendationerna igen nu, de verkar inte vara detsamma som de sa på tv. Så jag vet inte.
Citera
2020-03-18, 06:17
Medlem
Covids avatar
Måste med sorg meddela att hunden i Hongkong som drabbades av coronavirus nu har avlidit.
Citera
2020-03-18, 06:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha jag måste ha missuppfattat ditt inlägg:
"I måndags var 25% av mina kollegor hemma pga förkylning och det viskas av att en av dem kan ha Corona."
Jag kollade rekommendationerna igen nu, de verkar inte vara detsamma som de sa på tv. Så jag vet inte.

Jag har oxå missuppfattat det hela.. jävla kärring som al bundy skulle säga

Edit: hon klarar nog inte vara ensam på jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in