Citat:
Ursprungligen postat av
Chad-Thundercock
Det stämmer, alla testade är inte dödssjuka men det är mestadels sådana som har behövt sjukhusvård. Dom har ju varit ganska tydliga med att vi inte kan veta hur många som är smittade i Sverige längre.
Edit: Detsamma gäller ju Italien till exempel.
För den mest rättvisande bilden får man väl titta på Tyskland som verkar vara det enda landet i Europa som har klarat av att testa brett och smittspåra, att döma av deras siffror.
Ok så du menar att Sverige inte är unikt med att inte ens försöka testa folk? Så är fallet även i hela Europa/västvärlden? Är det samma i våra grannländer att testandet har upphört?
Västvärlden har valt en mycket, mycket märklig ”approach” i sånna fall. Det man hör från Sydkorea är väl att just det rikliga testandet kan vara den viktigaste faktorn till att man fått kontroll över spridningen. Om jag inte missminner mig har det väl varit samma tongångar också ifrån WHO.
Om du har källa på att hela västvärlden också har gett upp får du hemskt gärna delge, från grannländerna tex? Du verkar mycket säker på din sak men jag tycker att det låter osannolikt så vore tacksamt att få det bekräftat.