2020-03-18, 02:44
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Thundercock
Det stämmer, alla testade är inte dödssjuka men det är mestadels sådana som har behövt sjukhusvård. Dom har ju varit ganska tydliga med att vi inte kan veta hur många som är smittade i Sverige längre.

Edit: Detsamma gäller ju Italien till exempel.
För den mest rättvisande bilden får man väl titta på Tyskland som verkar vara det enda landet i Europa som har klarat av att testa brett och smittspåra, att döma av deras siffror.

Ok så du menar att Sverige inte är unikt med att inte ens försöka testa folk? Så är fallet även i hela Europa/västvärlden? Är det samma i våra grannländer att testandet har upphört?

Västvärlden har valt en mycket, mycket märklig ”approach” i sånna fall. Det man hör från Sydkorea är väl att just det rikliga testandet kan vara den viktigaste faktorn till att man fått kontroll över spridningen. Om jag inte missminner mig har det väl varit samma tongångar också ifrån WHO.

Om du har källa på att hela västvärlden också har gett upp får du hemskt gärna delge, från grannländerna tex? Du verkar mycket säker på din sak men jag tycker att det låter osannolikt så vore tacksamt att få det bekräftat.
Citera
2020-03-18, 02:44
Medlem
Covids avatar
Det här är ju rena Nostradamus, även om ordningen inte är identisk: https://dougherty.se/det-svara-tjugotalet.nd

Det svåra tjugotalet

Turkiet gör allvar av sitt hot att skicka miljontals flyktingar till Europa, som på grund av sin MR-religion inte förmår förhindra vidare inflöden. Europa går in i en ekonomisk depression och drar med sig övriga världen.

Skördarna halveras, Sydöstasien och Afrika drabbas av svält och en global pandemi bryter ut. Världspopulationen reduceras, och i kampen om resurserna bryter småningom det totala kriget ut – det svåra tjugotalet når sitt klimax.

Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
nu ska vi leka med tanken! men det ska ändå vara rimligt

Vad är det absolut VÄSTA scenario som kan hända med detta skiten?

Folk fortsätter bli sjuka, corona muteras och blir betydligt farligare. Sjukvården i varje land kommer vara helt fulla. Det kommer inte finnas immunitet och dom kommer inte hitta något vaccin,

Och corona kommer gå som förkylning år efter år. Tills det är 200 människor kvar på jorden.

Nej men ärligt vad tror du? Absolut worst case. Använd fantasin nu
Citera
2020-03-18, 02:45
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja inte vet jag vad som händer med dem. Jag vet däremot att ju fler virus som ligger tillsammans så verkar smittan längre och då måste det väl betyda att antalet virus på något sätt skyddar viruset.
Kan ett virus bli smittat av ett annat virus som gör att det bryter ner första viruset.
Kan man få ett ofarligt virus att bryta ner det farliga viruset eller är det just det ett vaccin är.
Vilka jäkla funderingar alltså. Kommer att drömma om virus snart.
Varför inte lära sig lite om virus istället för att fantisera? Finns gott om lärare/läkare/professorer på Youtube som har föredrag på alla möjliga nivåer från lågstadie till universitet. Du behöver knappt anstränga dig för att få en grundläggande förståelse för hur de fungerar. Bara klicka på play och lyssna. Så slipper du drömma. Annars har vi bibliotek i Sverige. Virus är ganska spännande saker, betydligt mer intressanta än du kan fantisera ihop.
Citera
2020-03-18, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Där kom den igen. Det är så klart helt irrelevant hur de som klarar sig bäst klarar sig. Det som är relevant är hur de som klarar sig sämst klarar sig. Ordet majoritet säger inte speciellt mycket om hur stora de olika grupperna är, utan ger bara ett gränsvärde vid 50%. Dvs hela meningen säger i princip ingenting.

Men lol, vad snackar du för skit? Jag presenterade en artikel från Aftonbladet där det framgår att man testat en hel jävla by i Italien 2 ggr dessutom och det har visat sig att 80-90% inte har några jävla symtom överhuvudtaget. Ändå sitter du här och babblar en massa skit och drar siffror ur röven som resten av alarmisterna och de hysteriska små fittorna här. Seriöst, ta dig i kragen och väx lite bollar. Ni svenskar är så jävla patetiska.
Citera
2020-03-18, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Inte längre: https://time.com/5805097/west-virginia-covid-19-testing/
Tack för den, måste hitta bättre källor. Så många av de officiella som är dryglångsamma med att uppdatera. Jag letar mer eller mindre på unika platser för varje enskild nation när jag uppdaterar kartan som är i min signatur. corona.help hänger inte alltid med och en del av de andra är ofta ännu värre. Sen är det där med att hitta på region-nivå ofta extra knepigt.
Senast redigerad av 235711 2020-03-18 kl. 02:53.
Citera
2020-03-18, 02:50
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
De fattigaste länderna har lägst antal men hur många testas då eller kan sköta hygienen eller ens läsa och har rent vatten? https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det var inte länge sedan vi hade ett fåtal människor som var konstaterat smittat. Tänk Afghanistan med bara 22 smittade. Bekräftat. De är knappast högutbildade. De lär bli en kraftig epedemi i länder utan bildning, vatten, medicin, och kunskaper som krävs eller ens allmän information. Vi kommer inte se alla sedan eftersom de inte har råd att testa alla sjuka.
Mörkertalet i Afrika & Mellanöstern & andra underutvecklade delar av världen är troligtvis enormt.
Kan inte I-världen testa större delar av befolkningen så kan du ju glömma att valfritt land i Afrika kan göra det.

Det som för oss troligtvis kommer att bli en riktigt skabbig influensa kommer bli rena rama digerdöden för dem.
Senast redigerad av SneakyBeaky 2020-03-18 kl. 02:54.
Citera
2020-03-18, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Ingen hävdade att alla skulle bli smittade. Heller inte att ingen skulle få vård. Det skulle vara orimligt, jag kanske missar nåt.

R0 i det värsta fall som hon pratade om var strax över 3.

imperial colleges grundmodel ger 3% döda av befolkningen 100% smittade och ingen vård..

Ja men hon hade ju inget vettigt argument för att motivera dom siffror hon ville använda heller... sammanfattningen vi vet inte om våra åtgärder minskar r0 så vi måste anta det värsta och förvänta oss Italiens scenario.

Jag har väldig dålig koll på vad Norge gjort ens är det bara att stänga skolor och gränser förstår jag att hon är orolig.
Senast redigerad av painkiler 2020-03-18 kl. 03:02.
Citera
2020-03-18, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ja: www.worldometers.info/coronavirus/ Edit: Sorry läste för glest. Visar bara smittade per 1M

Den sidan ger jag inte så mycket för då den inte visar på regionnivå i något land knappt. Säger inte så mycket då.
Citera
2020-03-18, 02:58
Medlem
Covids avatar
Ja, det blir en slakt. Men å andra sidan har de helt andra reproduktionstal än oss, så det löser sig. Medelåldern i negerland sjunker från 30 till 25 år.

Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Mörkertalet i Afrika & Mellanöstern & andra underutvecklade delar av världen är troligtvis enormt.

Det som för oss troligtvis kommer att bli en riktigt skabbig influensa kommer bli rena rama digerdöden för dem.
Citera
2020-03-18, 03:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja inte vet jag vad som händer med dem. Jag vet däremot att ju fler virus som ligger tillsammans så verkar smittan längre och då måste det väl betyda att antalet virus på något sätt skyddar viruset.

Nej, så funkar inte evolutionell biologi.

Citat:
Kan ett virus bli smittat av ett annat virus som gör att det bryter ner första viruset.

Nej.

Citat:
Kan man få ett ofarligt virus att bryta ner det farliga viruset eller är det just det ett vaccin är.

Ett vaccin fungerar inte på sådant vis.

Citat:
Vilka jäkla funderingar alltså.

Indeed. Man kan nästan tro att funderingarna är direktimporterade från (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Citat:
Kommer att drömma om virus snart.

Let's hope so. Perhaps your Dreams will give you some Clarity on the subject, since you seem to be unable to find any Here.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Ja, det blir en slakt. Men å andra sidan har de helt andra reproduktionstal än oss, så det löser sig. Medelåldern i negerland sjunker från 30 till 25 år.
Inte utan alla resurser som I-länderna kontinuerligt pumpar in i det svarta hålet.
Bara titta på den befolkningsökning som skedde när den vite mannen satte sin fot på den gudsförgätna kontinenten.

Givet läget i vår del av världen så tror jag inte många ören kommer att slängas åt deras håll ett tag framöver & med tanke på hur afrikanernas förmåga att på egen hand konstruera samhällen så lär vi snart få höra om hur dom som på något sätt lyckas överleva äter upp varandra till höger & vänster...

...vilket är guld värt för oss!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Tror du att hon hade suttit där om hennes matematik vore felaktig? Hon tar i och försöker väcka det norska folket. Skulle hon vara på fullständig bærtur så hade gubbarna sågat henne vid fotknölarna. Det gjorde de inte. De sa att man måste tänka på konsekvenserna av hårda tilltag och att det inte är praktiskt möjligt att göra en Wuhan i Norge. Jag undrar hur snacket går i Norge imorgon för det var nog många som blev obekväma av allt hon lade fram. Inte minst i form av siffror.

Hovedpoenget hennes om strategien er verdt å diskutere. Vi er i 2020 hvorfor gi opp? Vi kan oppskalere testing og kombinere det med isolering. Vi er fortsatt i en tidlig fase, med en stor nasjonal innsats kan vi få kontroll på det. Jeg synes det er en spennende tanke som ikke bør avfeies.

MEN hun er ikke en statistiker og matten hennes gir ikke mening og det svekker poenget hennes dessverre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in