Citat:
Ursprungligen postat av
Proteindryck
Dödligheten ökar för att statistiken närmar sig snart att endast handla om de fall där läget är kritiskt.
Du är förövrigt sinnessjuk och har gissningsvis blivit "sviken" av psykiatrivården. Världen gör ett OK jobb än så länge. Hoppas det inte eskalerar.
Fråga grannarna, de här och de förra om jag är sinnessjuk.

Eller om de förstår att jag undrar om de kommer sätta hostan i halsen i ett stort: Skrattar bäst, skrattar sist.
Dödligheten ökar för att tiden går och de som är svårast sjuka slutligen inte kan räddas. Vi pratar alltså om veckor. Sedan så skiftar det givetvis från hur länder testas och vilka som gjort det. Dom jag nämnt fick jag inte testa mig eftersom jag inte visste om jag var sjuk eller om det var biverkningar på Ritalin. Det var precis innan utbrottet. De jag varit i kontakt med som flugit från Asien då kom från ett land utan smitta och ingen förutom jag blev dålig. Exet var sjuk samtidigt iofs men med helt andra, nåväl nästan, symptom.
Jag är friskare än många andra. Det finns orsaker till historier som när blixten slagit ner under predikan för att ingen församlingen bättrat sig, bara prästen. Jag säger inte att jag är särskilt troende men om jag är galen är du samtidigt otroligt korkad.
Självklart tror ingen. IS kräver att terrorister inte åker hit till Europa, inte heller lämnar de som redan är här. Det betyder något som inte bara har med tro eller sekter att göra. Man ska respektera det farliga med naturen. Vi är alla skapta på samma vis med likartade kroppar. Antingen tror religiösa galningar att något stort sker, eller så tror de dumma på ingenting, inte ens det de har framför näsan. Men de tror på den egna föreställningen. Vem säger att det inte är din egen som är galen?
I Sverige obducerade vi i en större omfattning om kommer få bättre siffror för covid-19 relaterade dödsfall. Andra länder kommer inte kanske presentera detsamma. Bli nog mycket dunkelt i det här. Det finns något värre än galenskap, ren och skär dumhet.