2020-03-18, 01:40
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Ja jag har funderat på det. Jag ryggar sällan för sjukdomar men de är bra på att döda oss och jag gillar att leva. Borde man skaffa skyddsutrustning ifall att man ska vårda någon. Jag är nonchalant och därmed avstår jag från att erbjuda hjälp till äldre och så. Däremot är min hygien god nog för att jag inte är någon smitthärd även om jag inte går som vissa andra. Men tvättade håret och duschade exempelvis eftersom jag städat grundligt hos någon idag o ska fortsätta. Folk glömmer att det inte bara behöver vara Corona som drabbar någon utan att andra virus och bakterier finns kvar.

Klart du måste skydda dig. Några lager tyg, gärna fuktiga, över näsa o mun är mycket bättre än inget. Enklaste sättet att desinficera filter o förnödenheter är 15 min @ 60 grader, men ta en halvtimma för att vara säker. Virvla inte upp liggande viruspartiklar från ytor etc. när andningen är oskyddad. Andas långsamt o lugnt så hinner filtret bättre fånga upp.
Citera
2020-03-18, 01:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Skulle inte förvåna mig om det du säger stämmer men det lär bli svårt att dölja massdöd när internet finns.

Det är klart att han ljuger. Men om du vet det - vad gör du för att just du ska överleva? Röst rätt i nästa val, för din egen skull. Jag klarar mig.
Citera
2020-03-18, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Världen kan delas in i två grupper: de som kan räkna, och de som inte kan räkna. De som förstår dynamiska förlopp, och de som inte förstår dynamiska förlopp. De som kan projicera en framtid med befintliga data, och de som inte jan projicera en framtid med befintliga data.

De som kan räkna spekulerar i aktier för att det ger "ränta på ränta", samma exponentiella fenomen som förökning av virus. De som inte kan räkna köper en trisslott. Eller spekulerar i konspirationsteorier.
Världen kan delas in i två grupper: globalister, de som vill tjäna pengar på andras olycka och realister/nationalister de som bryr sig om sitt eget folk.
Citera
2020-03-18, 01:45
Bannlyst
nu ska vi leka med tanken! men det ska ändå vara rimligt

Vad är det absolut VÄSTA scenario som kan hända med detta skiten?

Folk fortsätter bli sjuka, corona muteras och blir betydligt farligare. Sjukvården i varje land kommer vara helt fulla. Det kommer inte finnas immunitet och dom kommer inte hitta något vaccin,

Och corona kommer gå som förkylning år efter år. Tills det är 200 människor kvar på jorden.

Nej men ärligt vad tror du? Absolut worst case. Använd fantasin nu
Citera
2020-03-18, 01:48
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm

Folk fortsätter bli sjuka, corona muteras och blir betydligt farligare. Sjukvården i varje land kommer vara helt fulla. Det kommer inte finnas immunitet och dom kommer inte hitta något vaccin,

Och corona kommer gå som förkylning år efter år. Tills det är 200 människor kvar på jorden.

? Vad är det för fråga. Självklart är worst case att viruset muteras till något obotligt och sedan sprids så enkelt som i luften. Någon som dock aldrig kommer ske, det här är ingen tråd för spekulering
Citera
2020-03-18, 01:50
Medlem
Roskorss avatar
Jag tror det är möjligt att undvika en kollaps av sjukvården. Man får göra om gymnastiksalar till intensivvårdshallar eller något. Sen får man bädda ner alla coronapatienter bredvid varandra om det blir tiotusentals som behöver intensivvård. Det går! Det är bara att koppla in respirator och dropp(?). Det verkar vara det enda man kan göra. Inte som att läkaren måste stå och skära i dem med skalpell eller peta på dem konstant.
Citera
2020-03-18, 01:52
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm

Det värsta som kan hända är att dödligheten tickar upp till 0.9% p.g.a. enorma belastningar på sjukvården.
Citera
2020-03-18, 01:53
Medlem
Yays avatar
Kaos och vänta i USA nu?

https://www.fox29.com/news/philadelphia-police-to-delay-arrests-for-certain-non-violent-crimes
Citera
2020-03-18, 01:53
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Dödligheten ökar för att statistiken närmar sig snart att endast handla om de fall där läget är kritiskt.
Du är förövrigt sinnessjuk och har gissningsvis blivit "sviken" av psykiatrivården. Världen gör ett OK jobb än så länge. Hoppas det inte eskalerar.
Fråga grannarna, de här och de förra om jag är sinnessjuk. Eller om de förstår att jag undrar om de kommer sätta hostan i halsen i ett stort: Skrattar bäst, skrattar sist.

Dödligheten ökar för att tiden går och de som är svårast sjuka slutligen inte kan räddas. Vi pratar alltså om veckor. Sedan så skiftar det givetvis från hur länder testas och vilka som gjort det. Dom jag nämnt fick jag inte testa mig eftersom jag inte visste om jag var sjuk eller om det var biverkningar på Ritalin. Det var precis innan utbrottet. De jag varit i kontakt med som flugit från Asien då kom från ett land utan smitta och ingen förutom jag blev dålig. Exet var sjuk samtidigt iofs men med helt andra, nåväl nästan, symptom.

Jag är friskare än många andra. Det finns orsaker till historier som när blixten slagit ner under predikan för att ingen församlingen bättrat sig, bara prästen. Jag säger inte att jag är särskilt troende men om jag är galen är du samtidigt otroligt korkad.

Självklart tror ingen. IS kräver att terrorister inte åker hit till Europa, inte heller lämnar de som redan är här. Det betyder något som inte bara har med tro eller sekter att göra. Man ska respektera det farliga med naturen. Vi är alla skapta på samma vis med likartade kroppar. Antingen tror religiösa galningar att något stort sker, eller så tror de dumma på ingenting, inte ens det de har framför näsan. Men de tror på den egna föreställningen. Vem säger att det inte är din egen som är galen?

I Sverige obducerade vi i en större omfattning om kommer få bättre siffror för covid-19 relaterade dödsfall. Andra länder kommer inte kanske presentera detsamma. Bli nog mycket dunkelt i det här. Det finns något värre än galenskap, ren och skär dumhet.
Citera
2020-03-18, 01:55
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Det värsta som kan hända är att dödligheten tickar upp till 0.9% p.g.a. enorma belastningar på sjukvården.

Jag hoppas du skämtar?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tror det är möjligt att undvika en kollaps av sjukvården. Man får göra om gymnastiksalar till intensivvårdshallar eller något. Sen får man bädda ner alla coronapatienter bredvid varandra om det blir tiotusentals som behöver intensivvård. Det går! Det är bara att koppla in respirator och dropp(?). Det verkar vara det enda man kan göra. Inte som att läkaren måste stå och skära i dem med skalpell eller peta på dem konstant.
Måste man vårda dem med dropp? Det är väl de mest kritiska?
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix
Tror alla fattar att myndigheterna mörkar rejält faran med detta virus, men den här norskan som räknade ut att 150000 kan dö i Norge baserar ju det på Italiens siffror utan att ta hänsyn till att det finns ett mörkertal bland smittade på 10-20 gånger officiella siffrorna eller hur? Alltså borde inte fler än 15000 dö i Norge eller?
Tror du att hon hade suttit där om hennes matematik vore felaktig? Hon tar i och försöker väcka det norska folket. Skulle hon vara på fullständig bærtur så hade gubbarna sågat henne vid fotknölarna. Det gjorde de inte. De sa att man måste tänka på konsekvenserna av hårda tilltag och att det inte är praktiskt möjligt att göra en Wuhan i Norge. Jag undrar hur snacket går i Norge imorgon för det var nog många som blev obekväma av allt hon lade fram. Inte minst i form av siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in