2020-03-18, 01:16
Medlem
Covids avatar
Som statsepidemiologen säger är det bara toppen på snoppen vi ser. Mörkertalet är tiofalt eller mer, och dessutom har man lagt om testmetoden.

Räkna med 10000 smittade i samhället, med fördubbling var tredje dag eller tiodubbling var tionde dag. 28 mars har vi då 100000 smittade, och 7 april en miljon. Eller skulle ha haft, om vi inte hade börjat med sociala begränsningar.

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
En sak har jag tänkt på mycket ett tag.
Man visar staplar på hur många som är smittade i Sverige.
Hur vet man det när ingen med symptom får kolla sig?
Ingen får besöka mottagningarna med sina symptom.Endast telefonkontakter tillåtna.
Vem är personerna i staplarna. De som kommer till sjukhusen dödssjuka?
Vilka smittade är det de talar om, alla de måste ju haft stora problem som gjort att de blivit mottagna.
Jag tycker att det är missvisande att endast prata om smittade i Sverige när man endast pratar om dem som verkligen fått tillträde till sjukvården.
Tänker jag fel?
Citera
2020-03-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ingen får besöka mottagningarna med sina symptom.Endast telefonkontakter tillåtna.
Vilka smittade är det de talar om, alla de måste ju haft stora problem som gjort att de blivit mottagna.
Jag tycker att det är missvisande att endast prata om smittade i Sverige när man endast pratar om dem som verkligen fått tillträde till sjukvården.
Tänker jag fel?
Det stämmer, alla testade är inte dödssjuka men det är mestadels sådana som har behövt sjukhusvård. Dom har ju varit ganska tydliga med att vi inte kan veta hur många som är smittade i Sverige längre.

Edit: Detsamma gäller ju Italien till exempel.
För den mest rättvisande bilden får man väl titta på Tyskland som verkar vara det enda landet i Europa som har klarat av att testa brett och smittspåra, att döma av deras siffror.
Senast redigerad av Chad-Thundercock 2020-03-18 kl. 01:20.
Citera
2020-03-18, 01:17
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Skrattar bäst som skrattar sist! Nu är det upp till varje hen o familj att se till att klara sig. Ett litet misstag kan betyda döden för dig eller någon i familjen. Givetvis kommer många att misslyckas, men några kommer att klara det och därigenom rädda livet på sig själv eller någon närstående.
Ja jag har funderat på det. Jag ryggar sällan för sjukdomar men de är bra på att döda oss och jag gillar att leva. Borde man skaffa skyddsutrustning ifall att man ska vårda någon. Jag är nonchalant och därmed avstår jag från att erbjuda hjälp till äldre och så. Däremot är min hygien god nog för att jag inte är någon smitthärd även om jag inte går som vissa andra. Men tvättade håret och duschade exempelvis eftersom jag städat grundligt hos någon idag o ska fortsätta. Folk glömmer att det inte bara behöver vara Corona som drabbar någon utan att andra virus och bakterier finns kvar.
Citera
2020-03-18, 01:18
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Tänker jag fel?

Nej det är ingen som vet. De är ganska tydliga med det. De bekräftade fallen är toppen av ett isberg.
Citera
2020-03-18, 01:19
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Tänker jag fel?
Nej smittan är ute sedan länge.

Hörde att vissa butiker ska infört att typ första timmen efter öppning enbart är för riskgrupperna så att de ska slippa riskera smitta från folk som känner sig hyfsat bra ändå.

Siffrorna är felaktiga och därför ökade de snabbt. Togs inte tillräckligt med prover.

Jag har lite över 20 personer, under 30 på Facebook. Redan tre familjer jättesjuka i influensa. I mitten av mars...
Citera
2020-03-18, 01:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Thundercock
Det stämmer, alla testade är inte dödssjuka men det är mestadels sådana som har behövt sjukhusvård. Dom har ju varit ganska tydliga med att vi inte kan veta hur många som är smittade i Sverige längre.
Ok då förstår jag.
Citera
2020-03-18, 01:21
Medlem
Globalisterna vill öppna upp gränserna och låta resande ske fritt. Frågan diskuterades redan för 5 månaders sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=QkGNvWflCNM

Alla borde kolla upp "Event 201" eftersom det ger inblick i hur agendan ser ut.
Citera
2020-03-18, 01:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
I USA är det garanterat de stora städerna som drabbas värst.
Och det kommer vara stor skillnad mellan de olika staterna.

Usa kommer att få ett helvete. Hela deras samhälle är upplagt för "the perfect storm" fan folk kan inte ens laga mat själva längre. Alla preppers kommer att skratta åt dem, grymt men så är det.
Citera
2020-03-18, 01:22
Medlem
Covids avatar
Världen kan delas in i två grupper: de som kan räkna, och de som inte kan räkna. De som förstår dynamiska förlopp, och de som inte förstår dynamiska förlopp. De som kan projicera en framtid med befintliga data, och de som inte jan projicera en framtid med befintliga data.

De som kan räkna spekulerar i aktier för att det ger "ränta på ränta", samma exponentiella fenomen som förökning av virus. De som inte kan räkna köper en trisslott. Eller spekulerar i konspirationsteorier.

Citat:
Ursprungligen postat av Boromiren
https://www.globalresearch.ca/coronavirus-causes-effects-real-danger-agenda-id2020/5706153

Läs det här alla. Vad tror ni om det?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Men snälla människa ge mig en timestamp

Du behöver se hela. 1h väl spenderad tid.
Citera
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Jag har precis gjort något jag aldrig trott att jag skulle. Handlat receptfria läkemedel för 700. Är min kropp ovanligt stark och självläkande eller svag och försöker döda mig ibland? Jag vet inte. Idag har jag funderat på om jag ska vårda sjuka om någon omkring mig blir dålig. Lite rysk roulette över det men jag är barnlös. Jag klarar mig normalt alltid och gör jag inte det så är det livets gång. Jag tror faktiskt mer på att det är Guds hand över oss och människor ska inte ha storhetsvansinne och tro sig märkvärdiga. Jag tror inte på en Gud som favoriserar. Däremot kommer de svagaste slås ut och fattiga länder drabbas hårdast. Är det här på riktigt ens? 🧐

Nej. Helt ärligt så kan du vara lugn. Jag är nästan säker på att detta endast är skrämselpropaganda. Allt för att kunna införa mer övervakning, påtvingade vaccinationer o.s.v.
Citera
2020-03-18, 01:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Men "gamla och sjuka gamla och sjuka blablballba som ändå kan stryka med av influensa".

Detta gamla och sjuka hela tiden.

Men då är det väl inte bara gamla å sjuka då?

Nä, även unga och friska stryker med:
https://www.brusselstimes.com/belgium/100824/belgian-doctor-says-young-coronavirus-patients-are-also-getting-severely-ill/

Ni unga behöver även vara försiktiga, ta hand om er, tro inte att ni är odödliga. Ta inga risker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in