2020-03-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k5
Är vi så jäkla hemmasittande då? Jag tänker snarare att det lär vara många nonchalanta/själviska människor struntar i statens uppmaningar att stanna hemma, speciellt i storstäder som Stockholm. Har själv bekanta i 40+ åldern som fortfarande inte tar detta på allvar och fortsätter leva som vanligt.
Alltid jobbigt när man anstränger sig och andra lever som vanligt.
Vi är iallafall mycket mer isolerade än italienarna, speciellt mellan generationer, är min fördom om Italienarna.
Citera
2020-03-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kan det verkligen stämma med Nordkorea?

Dom har erkänt att 280 soldater på den kinesiska gränsen dött och 2300 smittade i karantän.
Detta har jag för mig att jag läste för några dagar sedan. Kommer inte ihåg källan, men var inte hittepå.
Citera
2020-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Duktiga säljare behövs alltid jag har aldrig vart ofrivilligt arbetslös

Så är det, men beror ju på helt branschen man måste bröja tänka om jag är i en bransch som är körd atm, säljer mot resturang och hotell.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Test ska numera vara gratis för alla i USA har de sagt. Samt de har ökat kapaciteten för test enormt.

I USA är det garanterat de stora städerna som drabbas värst.
Och det kommer vara stor skillnad mellan de olika staterna.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Den verkar förövrigt ha varit ännu mer jävligt än corona

Spanska sjukan, också kallad spanskan, var en ovanligt svår och dödlig form av influensa som spreds över hela världen i slutet av och strax efter första världskriget. Dess ursprung är okänt. De flesta dödsoffren var unga vuxna, vilka i övrigt var vid god hälsa

Historiskt vet vi detta efter 100 år men just nu vet vi inget om Kina sjukan. Det kommer att ta många år innan vi vet mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Det sista. Titta på denna https://www.nrk.no/video/b98483b9-dea1-40c3-8004-1c476ac986b4

Men snälla människa ge mig en timestamp
Citera
Medlem
walklikeacats avatar
Hur gick det för de två som togs in med corona på Skånes universitetssjukhus i Lund i lördags?
Citera
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hoppas fanmig att Kina får betala för att de har skapat och spridit coronavirusen till resten av världen.

Ja, världen bör bojkotta Kina fram tills de stängt ner sina matmarknader och infört hårda restriktioner för att öppna dem igen och infört livsmedelshygien som obligatorisk kurs i skolan.
Citera
Medlem
Covids avatar
Det tar två veckor att utveckla sjukdomen tills IV behövs i relevanta fall. Kurvan laggar alltså mot smittkurvan. Gäller även dödskurvan.

Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Fram tills tidigare idag hade vi 20 fall endast. I hela landet. Och då uppskattas 10 000 vara smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag gillar som bekant att sanningen förs fram. Men jag undrar om ens jag vill att detta ska bli publikt.... Det är alltså Norges främsta expert på infektionssjukdomar som sitter i TV-soffan och halvgråtande säger att det är fullt möjligt att 150000 norrmän dör innan detta är över.

150000! Det är så högt, för att hon räknar med att sjukvården kollapsar helt, och i princip ingen av de som behöver avancerad vård kan få det. Detta, mina damer och herrar, är en fullständig apokalyps som vi är rakt på väg in i.

Hun er *ikke* Norges fremste ekspert. Hun har åpenbart engasjement, men tallene hennes er ikke troverdige.

Det er *ingen* seriøse forskere som tror på en IFR på 3-5%. Hadde vi måttet forvente en IFR på 3-5%, hadde det selvfølgelig vært fullstendig krise og vi hadde for lengst stengt alle grenser.

Men hvis en ikke gjør tiltak, blir det ikke nok intensivplasser og da stiger dødeligheten, så for å unngå veldig høy dødelighet, er det viktig å gjøre drastiske tiltak.
Citera
2020-03-17, 22:50
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Han säger här att det har uppenbarat sig för honom att det sprids precis som influensa, alltså naturligt genom luften.

https://www.youtube.com/watch?v=V1xBiBVH7U4

Droppar som flyger i luften kan man väl kanske säga. Flyger ut när man hostar som små droppar, partiklar och ramlar sedan ner
Dropparna sprider sig alltså inte med luften hur långt som helst utan kanske en till två meter och ramlar ner som ett litet virusregn.
Tror att det är en liten skillnad mellan luftburet virus och droppar som har ett snävare område.
Vet inte man kan tänka mig att det är en viss skillnad.
Tom experter, läkare, beskriver det olika.
Skit detsamma man skall tvätta sina händer och sprita dem i allafall vilket som.
Citera
2020-03-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Om du ser 70 x estoniakatastrofen komma emot dig, ska du då förhindra det eller låta det ske? Hur tror du en politiker resonerar?

Men "gamla och sjuka gamla och sjuka blablballba som ändå kan stryka med av influensa".

Detta gamla och sjuka hela tiden.

Men då är det väl inte bara gamla å sjuka då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in