2020-03-17, 20:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Nej jag kan vara i karantän men finns och gemensamma ytor.

Inte så sjuk. Torr i halsen och tryck över bröstet. Magen känns skum med på något sätt.

Ingen feber dock

Håll dig undan tills du är fräsch igen. Precis som du redan förstått är din hälsa inte i fara utan istället dina föräldrars.
Citera
2020-03-17, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur hög feber har du? Och hur länge har du varit sjuk?
Hade 39.7 vid kontrollen, haft det i 4 dagar nu och har inte mätt sedan dess
Citera
2020-03-17, 21:02
Medlem
AnkeborgBombares avatar
Haft svartaktig diarré typ en vecka nu, något med corona att göra? Känner inga andra symptom
Citera
2020-03-17, 21:06
Medlem
Xfiless avatar
Ok, så vad tror ni? Haft lite olika symptom i 1 vecka.

Dag 1 och dag 2:
Lite halsont, absolut inte svårt att svälja eller äta. Inga andra symptom.

Dag 3:
Inget halsont utan känt mig lite tung i huvudet bara.

Dag 4:
Känt mig allmänt slö och lite tung i huvudet.

Dag 5:
Slö men inget att anmärka på. Lite huvudvärk.

Dag 6:
Inget att anmärka på. Lite hals och huvudvärk.

Dag 7:
I eftermiddag började jag känna mig riktigt slö och tung. Har nu fått rikligt med huvudvärk, yrsel och illamående. Tog tempen nyss, ingen feber.
Citera
2020-03-17, 21:09
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ok, så vad tror ni? Haft lite olika symptom i 1 vecka.

Dag 1 och dag 2:
Lite halsont, absolut inte svårt att svälja eller äta. Inga andra symptom.

Dag 3:
Inget halsont utan känt mig lite tung i huvudet bara.

Dag 4:
Känt mig allmänt slö och lite tung i huvudet.

Dag 5:
Slö men inget att anmärka på. Lite huvudvärk.

Dag 6:
Inget att anmärka på. Lite hals och huvudvärk.

Dag 7:
I eftermiddag började jag känna mig riktigt slö och tung. Har nu fått rikligt med huvudvärk, yrsel och illamående. Tog tempen nyss, ingen feber.
Fan vad sjukt. Du beskrev just min gångna vecka ganska exakt. Förutom att min dag 1 och 2 var rejält halsont och jag var sängliggande. Men de andra dagarna exakt samma. Men eftersom febern utevarit, torrhostan också så kom jag fram till att det nog var något annat virus. Ta mig fan alla är ju sjuka nu, och jag hade varit förvånad om alla sprang runt med corona redan. Jag bor i Värmland i ett område där väldigt få är bekräftat smittade.
Citera
2020-03-17, 21:20
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
mycket jag tror i denna tråden,

Är det någon som har Corona på papper? konstaterat?

Ingen kan ju veta eftersom dom har gått ut i media med att dom slutar testa.
Så alla från och med nu får be till gud att dom inte har det. Staten kommer inte hjälpa.
Citera
2020-03-17, 21:20
Medlem
Dödstalet för de mellan 30-39 ligger på 0,2%, eller 1 på 500 om man så vill. 75% av de som dör har en bakomliggande sjukdom, där den största andelen har cardiovaskulära sjukdomar.

25% av 0,2% är alltså 1 på 2000 som omkommer om man är fullt frisk och är mellan 30-39.

Om vi är 740 000 mellan 30-39 i Sverige så kommer alltså 370 personer att dö om man är fullt frisk om samtliga i åldersgruppen i Hela Sverige smittas, vilket inte lär hända.
Senast redigerad av joeykiller 2020-03-17 kl. 21:34.
Citera
2020-03-17, 21:23
Medlem
Qusimotos avatar
Vete fan vad jag ska göra om jag ska till jobbet imorgon, lite ont ihalsen,lite slem har haft det svårt och andas. Allså jag måste ta djupa andetag ibland för att få in luft. Va värre i veckan nu är det betydligt bättre. Borde jag stanna hemma eller gå till jobbet?
Citera
2020-03-17, 21:24
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Fan vad sjukt. Du beskrev just min gångna vecka ganska exakt. Förutom att min dag 1 och 2 var rejält halsont och jag var sängliggande. Men de andra dagarna exakt samma. Men eftersom febern utevarit, torrhostan också så kom jag fram till att det nog var något annat virus. Ta mig fan alla är ju sjuka nu, och jag hade varit förvånad om alla sprang runt med corona redan. Jag bor i Värmland i ett område där väldigt få är bekräftat smittade.

Har inte haft feber, torrhosta, andningsbesvär, kroppsvärk eller jätte halsont så vet inte riktigt vad jag ska tro. Får härda ut ett tag till och se om symptomen förvärras/ändras. Utgår ifrån att det är ett annat virus just nu.
Citera
2020-03-17, 21:30
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Hade 39.7 vid kontrollen, haft det i 4 dagar nu och har inte mätt sedan dess

Jävlar det är hög feber. Jobbigt. Hoppas du blir frisk snart.
Citera
2020-03-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Har inte haft feber, torrhosta, andningsbesvär, kroppsvärk eller jätte halsont så vet inte riktigt vad jag ska tro. Får härda ut ett tag till och se om symptomen förvärras/ändras. Utgår ifrån att det är ett annat virus just nu.

Det går influensa nu.. vet flera.
Citera
2020-03-17, 21:53
Medlem
Intressant att läsa hur hela händelseförloppet och symptomen har sett ut för en del, Det har varit väldigt dåligt med information om det på svenska informationssidor.

Jag har själv isolerat mig i 8 dagar nu, och vet tyvärr inte om jag är corona smittad eller ej,
Men såhär har min sjukdomsförlopp varit,

Dag 1 , Arbetade och kände att jag hade ont i kroppen"Muskler/Leder" , Senare mot kvällen började jag känna mig helt slut, som att jag skulle bli sjuk, började även känna av lite förkylningssymptom i näsan"Bihålan"

Dag 2 Känns som någon form utav Bihåleinflammation och tryck runt ögonen + Frossa, Frös hela tiden och allmänt seg, "ej snorig"
Dag 3 Likadant
Dag 4 Likadant , kanske något bättre
Dag 5 Kändes bra och jag var piggare, Trycket från bihålorna hade släppt lite , ungefär som att jag skulle bli frisk igen. Hostade lite smått mot kvällen men inget jag tänkte mer på.
Dag 6 kändes lite tungt i bröstet, och hade lite mera hostningar under dagen och kände att andningen vart ansträngd, Fick ont i halsen och en förkylning som kom på nytt, Nu Började snoret att rinna.
Dag7 Vaknar av att hosta upp grönt slem,annars är det torrhosta under dagarna, och ont som fan i halsen, Andningen är påverkad känner jag, speciellt efter hostattackerna, Svårt att sova på kvällen pga hostan.
Dag 8 ont i huvudet, annars liiiiiite mildare än dag 7, Näsan rinner inte lika mkt iaf.

Jag kan förstå att personer som redan har problem med lungorna behöver vård om de smittas med den här skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in