Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsman
Jag har varit med i stort sett från start när det var bara nån tusen smittade i Kina och följt Anders Tegnell. Jag tror han tidigt insåg vart det skulle leda och vilka resurser Sverige har för att möta sjukdomen. Från början kände jag ilska för jag var oförstående. Men allt eftersom har jag utvecklat förståelse för dom beslut han tagit.
Tror vi alla måste tänka till både en och annan gång före vi postar för karln är ju trots allt den mest kompetenta vi har. Han har suttit i dammiga kontor hela sitt vuxna liv och läst rapporter och forskat kring sjukdomars effekter i samhällen så att avfärda hans teorier utan att ha tillgång till all fakta blir bara dumt.
Om den mest kompetenta vi har ,inte kan se orsak och verkan utan tycker att "vänta och se" teroin är räcker. Då är han inte kompetent nog.
Om samma person inte kan tåla att bli kritiserad,främst för att han inte kan leverera tillräcklig infrormation för att en regering ska kunna ta beslut om den sannolikt största krisen sedan 2015, utan gråter om hur mobbad han blir,då är han en ömhuding.
Så om du tycker att en inkompetent ömhuding, som generellt har fel i sina gissningar, som dessutom lämmnar landet i den största krisen han och myndigheten han representerar stått inför på många många år, är den mest kompetenta person vi har i landet, då är det rätt illa. Men samtidigt väldigt talande för hur populasen har fortsatt förtroende för de som styr.