2020-03-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Vad är huvudanledningen till att hela världen stänger ner?
Är viruset farligare än vad massan fått veta?

Hade bara "gamla och sjuka" dött hade det verkligen varit sådant här pådrag då?
Dom kan väl dö i vanlig säsongsinfluensa.

Vad jag tror det är:
Är problemet att coronasjuka i så stor grad kan behöva vård/respirator och att hela sjukvården då crashat?

Det faktum att lungorna angrips och att folk kan behöva vård.

Det er så enkelt som at smittespredningen har vært undervurdert i vesten. Dødeligheten har nok også vært litt undervurdert.

Siden det sprer seg veldig fort, må det hardere tiltak til for at ikke helsevesenet skal kollapse.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hoppas fanmig att Kina får betala för att de har skapat och spridit coronavirusen till resten av världen.

Japp. Håller med. Detta är deras fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kan det verkligen stämma med Nordkorea?

Nord-Korea har enligt O' stora ledare hittat medicin som fungerar, statliga medier mälder om at Kims egna fabrikker nu produserer massor av medicin till folket.
Citera
2020-03-17, 22:52
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Kina har inte skapat något virus, men däremot vidtagit de åtgärder som krävs för att rensa smittan. Kina är nu det enda land i världen där ingen smittspridning sker. Resten får du skylla på EU, statsepidemiologer, skidresenärer och andra puckon som inte såg vad som kunde komma och som därför inte vidtog rätt åtgärder.

Kina mörkade i 3 veckor och lät viruset sätta sig på flygplan istället för att försöka isolera smittan direkt. Att de nu försöker få det till att USA planterat viruset i Kina visar ju på att inte vill bli krävda på skadestånd och få negativ publicitet.
Citera
Medlem
Covids avatar
Huvudsakligen, jo. Men de är vad jag förstår också människor.

Citat:
Men "gamla och sjuka gamla och sjuka blablballba som ändå kan stryka med av influensa".

Detta gamla och sjuka hela tiden.

Men då är det väl inte bara gamla å sjuka då?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kan det verkligen stämma med Nordkorea?

Tror de testar nog folk där, sen fram med bultpistol på alla som testar positivt och kremering, slösar nog inte ammunition.
Citera
2020-03-17, 22:53
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Flygtrafiken verkar vara lite glesare tror jag. Tittar inte så ofta men brukar vara full överallt. Någon mer insatt?

https://www.flightradar24.com/52.96,8.11/5
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nord-Korea har enligt O' stora ledare hittat medicin som fungerar, statliga medier mälder om at Kims egna fabrikker nu produserer massor av medicin till folket.

Kan det vara enhörningshornen som de hittade som är the secret tro...
Citera
Medlem
Citat:
Men snälla människa ge mig en timestamp

https://tv.nrk.no/serie/debatten/202003/NNFA51031720/avspiller
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Dom har erkänt att 280 soldater på den kinesiska gränsen dött och 2300 smittade i karantän.
Detta har jag för mig att jag läste för några dagar sedan. Kommer inte ihåg källan, men var inte hittepå.

Man kan ju hoppas att kim Jong un och hela hans stab med gamla gubbgeneraler stryker med.
Citera
2020-03-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Källkritiken är stark ser jag. Varifrån kommer texten? Skriven i paint av den Twittraren kanske?

Sista biten, "it will be the end of the world economy as you know it" känns ju väldigt trovärdig,
just begreppet "världsekonomi" trendade väl inte på twitter 1551 direkt....
Citera
2020-03-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Det er så enkelt som at smittespredningen har vært undervurdert i vesten. Dødeligheten har nok også vært litt undervurdert.

Siden det sprer seg veldig fort, må det hardere tiltak til for at ikke helsevesenet skal kollapse.

Jag vet inte hur det var med svininfluensan.
Men ett virus där man antingen dör eller lever känns som om det inte gjort samma pådrag.

Respirator + intensivvårdsplats måste ligga bakom denna lockdown.
Det kommer krascha sjukvård och göra det omöjligt för även icke-corona sjuka att få vård

Säg att någon blir påkörd i trafiken = ingen intensivvårdsplats , ingen respirator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in