Citat:
Ursprungligen postat av
cybergrodan
Hur noga är ni när det gäller att inte träffa folk? Vet inte om jag är overkill eller lam

. Ett par polare vill ut och käka i helgen men jag tycker det verkar dumt t.ex. Jag studerar men det är ju bara distans så träffar inte folk på så sätt heller. Iom att jag ska vara hemma mycket nu så åkte jag iväg idag och köpte lite grejer till en renovering jag tänkt göra (var ju typ dött på folk). Jag bunkrar inte ett skit utan tar mig till affären när det behövs, går då oftast dit kvällstid när det är ungefär 0 människor där!
Jag lever som vanligt. Bor i en mindre stad där jag som alltid promenerar eller cyklar till jobbet. Jag hör inte till någon riskgrupp. Är 40+ och vid god hälsa.
Äter nyttigt och sover ordentligt. Självklart tvättar jag händerna ofta med tvål och varmt vatten. Flera gånger än vanligt per dag. Rör aldrig vid mitt ansikte och har alltid en liten flaska alkogel i fickan.
Kompletterar sedan flera år med kosttillskott i form av multivitamin med rejält med zink + extra magnesium + D-vitamin och extra C-vitamin samt ginseng. Under de senaste fem åren har jag varit sjuk en enda gång då jag fick en släng av säsongsinfluensa 2018.
Har i tio års tid alltid vaccinerat mig mot säsongsinfluensa eftersom min mor med hjärtfel är klassad som riskgrupp. Så även i år. Besöker inte min mor nu, bara pratar i telefon. Hon umgås med sina grannar under ordnade former.
Jag lunchar med kollegor och ikväll blev det en spontan aw med några vänner efter jobbet. Till barägarens stora glädje. Krögarna har det tufft nu.
Tänker att alla kommer drabbas av coronaviruset förr eller senare. Så även jag. Och för de allra flesta blir symtomen aldrig värre än en vanlig lätt förkylning eller mild influensa. Den dag jag känner minsta antydan till krasslighet håller jag mig självklart hemma.
Jag tar inte i hand längre när jag hälsar. Och betänk: årligen dör 10 miljoner människor på jorden till följd av säsongsinfluensa!
Lev ditt liv! Med omdöme och med respekt för dina medmänniskor!