2020-03-17, 20:38
  #1
Medlem
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv
Citera
2020-03-17, 20:41
  #2
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv

Tro mig brukar gå på deras auktioner dom säljer ibland grejer som är fler år gamla och inte värda ett skit för 30kr. Se till att du har lägenheten först för efter kommer det bli knepigt att skaffa jobb och lägenhet.
Citera
2020-03-17, 20:42
  #3
Medlem
go for it. lägg gärn upp bilder på spektaklet.
tänk på att du inte kan ångra dig eller tänka om (eller ja du kan men du kommer ha rejäl uppförsbacka iafall ekonomiskt)
Citera
2020-03-17, 20:42
  #4
Medlem
Låter som ett ganska så dyrt sätt att skaffa sig tatueringar på.
Citera
2020-03-17, 20:47
  #5
Medlem
Grattis. Du blir jagad i princip livet ut. Det blir som en som börjar röka. Det enda man är säker på är att de senare i livet kommer ångra sig.
Citera
2020-03-17, 20:51
  #6
Medlem
Fejkits avatar
Har du inga planer på att tjäna några pengar i ditt liv då? Hört talas om löneutmätning?
Citera
2020-03-17, 21:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Har du inga planer på att tjäna några pengar i ditt liv då? Hört talas om löneutmätning?

Jo det har jag. Men det gör ingenting om man lever på existensminimum i något år när allt är avbetalt och klart. Då har jag redan en väldigt bra grundkunskap och en god utbildning. Eftersom att jag vid det tillfället redan levt skitigt ett väldigt långt tag i en sliten hyresrätt med få personliga ägodelar så gör det ingenting att leva så ytterligare något år till!
Citera
2020-03-17, 21:26
  #8
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Jo det har jag. Men det gör ingenting om man lever på existensminimum i något år när allt är avbetalt och klart. Då har jag redan en väldigt bra grundkunskap och en god utbildning. Eftersom att jag vid det tillfället redan levt skitigt ett väldigt långt tag i en sliten hyresrätt med få personliga ägodelar så gör det ingenting att leva så ytterligare något år till!

Det blir inte ett år utan väldigt många år framöver. Det absolut inte på tal om någon skuldsanering heller för din del.

Men visst, om du skaffar dig ett extremt välbetalt arbete så kan det nog grejas på 1-2 år.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2020-03-17, 21:45
  #9
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Vem anställer en söndertatuerad frisör och hudterapeut?
Skrämmer ju bort kunderna.
Så det blir existensminimum hela livet.
Citera
2020-03-17, 21:51
  #10
Medlem
Om du har möjlighet att låna pengar och lägga på tatueringar så kan du väl lika gärna gömma pengarna och utföra planen? Om din definition av att investera i dig själv är att skaffa tatueringar så behöver du nog gå tillbaka till skolbänken
Citera
2020-03-17, 22:40
  #11
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Skaffa guldtänder?
Citera
2020-03-17, 23:12
  #12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv

Så länge du är ok med att för resten av livet leva i samma mediokra standard du valt just nu, så blir du en vinnare. I alla fall så länge du får behålla hyresrätten. Om huset du bor i plötsligt skall rivas eller att du blir uppsagd av annan anledning, så kommer du att hamna på gatan eftersom du aldrig kommer att kunna få ett Nytt kontrakt när du skuldsatt dig upp över öronen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in