2020-03-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vem fan vill IN till EU nu??

Tex alla dom som redan haft Covid-19.
Citera
Medlem
Bor på Södermalm i Stockholm och här ser allt ut som en vanlig tisdagkväll märker ärligt talat knappt någon skillnad alls. Fullt med folk ute på barer och restauranger och detta samtidigt som andra länder med jämförbar spridning i stort sett låser in sina medborgare. Jag undrar om folk mest tycker det är skönt att få vara hemma från jobbet och inte har insett allvaret i situationen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Oavsett vad man tycker om strategin som Sverige just nu experimenterar med, så måste man ställa sig frågan ur ett logiskt perspektiv

Ska vi lita på hela världens expertis? Eller ska vi ha förtroende för myskoftan Anders & FHM?

Den logiska konklusionen blir givetvis att lita på hela världens expertis om man måste välja.

Sedan måste man ställa sig den enkla frågan, vad har Anders & FHM gjort för att hela svenska folket ska sätta sin tilltro till dessa filurer?

Fakta som inte går att ignorera, och som Anders & FHM kommer att få stå till svars för, oavsett hur allt kommer att fortlöpa.

Citat från Anders Tegnell:

- ”Att det smittar mellan människor i vissa situationer finns det redan en del som tyder på.*Men det smittar inte ”effektivt”, som vi epidemiologer säger, eftersom vi inte har sett någon spridning i exempelvis sjukvården.” - Anders Tegnell

Har alltid tyckt att Will Ferrel är nummer 1 i världen på att få mig att skratta. Men från och med idag ersätts han helt av Tegnell. Det finns inget mer komiskt än han och alla hans felaktiga (och ödesdigra) påstående.
Detta enda tills det börjar bli mer och mer mördade människor. För då blir det tragikomiskt. Tills det blir bara tragisk. Hans extrema idioti och idiotin hos alla sjuka människor som har någon som helst förtroende för denna skitmänniskan. Hoppas nån drabbad som har balls och som spöar skiten ur honom.
Citera
2020-03-17, 20:33
Medlem
Sverige stänger gränserna nu sa Damberg. 😆
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Är det bara jag eller är det extremt lågt ljud?

Det är inte bara du.
Citera
Medlem
ycwms avatar
Haha lilla Sverige kände sig tvingade att vänta in storebro EUs beslut innan man kunde ta beslutet själva Avskyr det extremt reaktiva tillvägagångssättet Sverige tar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Här har jag uppdaterat de precis fräscha talen från bland annat Italien och Frankrike på region-nivå. Dessutom delade jag in Chile i regioner med nu då det börjar bli intressant där med. De allra, allra mesta ska vara uppdaterat med den information som finns att få just nu.

Världskarta med inte bara land, utan även regioner, som visar andel bekräftade smittade per capita med olika färgkoder.

Bilden är stor, högerklick och välj visa bild för att få hela upplösningen.

https://ibb.co/6D4t7k9

EDIT: med uppdaterat så menar jag mer eller mindre på timmen med avseende på bekräftad information, inte på dagen. Storbritannien är inte uppdaterad för dagen då jag inte än hittat de nya regionbaserade siffrorna där, bara de nya totalsiffrorna...

Bättre med direktlänk till bilden

https://i.ibb.co/mhHyV3Z/COVID19-20200317-4.png
Citera
Medlem
prominentens avatar
Kasst ljud. Nu verkar det höjas dock....men svajigt.

Citat:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vem fan vill IN till EU nu??
Åk till den grekisk-turkiska gränsen så ska du få se

Nämen på fullt allvar, situationen här börjar bli kaotisk.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ja hör ingenting.
Kan inte va nåt viktigt att meddela då.
Citera
Medlem
HGs avatar
Nu verkar alla forskare ha fattat det vi på Flashback visste redan för tre veckor sedan:

"Rapporten säger nu att det enda sättet att bekämpa pandemin är att försöka strypa den.

”Den kräver social distansering av hela befolkningen, hemmaisolering och karantän i hushållen och kan kräva att skolor och universitet stängs.

Det är vad Kina gjort och vad Kina ser ut att ha lyckats med. Hård kinesisk kritik riktades i förra veckan i Global Times mot de svenska strategin att bekämpa viruset.

Men detta kommer att ta tid, varnar de brittiska rapportförfattarna. En av dem är Neil Ferguson, professor i epidemiologi. Så här säger han till New York Times.

– Vi har ingen klar exit-strategi. Vi kommer att behöva trycka ner viruset - ärligt talat tillsvidare - till dess att vi har ett vaccin.

Experterna säger också att det kommer att ta tid att skapa ett vaccin:

– Det är inte fem veckor borta. Vi vet att det handlar om minst 12 till 18 månader. Vi har svåra beslut att fatta, säger professor Azra Ghani."
Citera
2020-03-17, 20:34
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
9% av italienska coronafall är vårdpersonal.

https://twitter.com/HelenBranswell/status/1239951518327025666

Bara en tidsfråga innan de helt saknar vårdpersonal.

Och vi går i deras fotspår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in