2020-03-17, 18:51
Medlem
TheAlamos avatar
I Vietnam stängde de skolorna i januari och de hålls fortfarande stängt. Ingen pk-ängslighet där inte för att ta tag i problem från början snarare än när det blivit så illa att det inte går att ignorera längre, sosse style.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Då löser man det med fritidsverksamhet. Ute. För så många handlar det inte om. Barn i behov av barnpassning har föräldrar och fastrar och mostrar och allt annat i 30-40 års åldern.
De får ställa upp.
Mes-Sverige.

Tror de som gapar högst är livrädda för att de måste ta hand om sina barn plötsligt. Passar inte in i deras livsstil.

Ja det är givet, de som är mest bestörta och panikslagna är dem som nu inte kan leva sitt liv exakt som de behagar. Vilka typer av människor detta innefattar är rätt enkelt att se.

Speciellt dem som hela tiden dumpar ungarna till mor och farföräldrar på helgerna, slut med det nu.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Jag hade i början av januari 39,9 graders feber i en hel vecka med torrhosta, yrsel, muskelvärk och allt vad influensa innebär. Inte tog jag ett enda piller (paracetamol, ibu). Sånt är för bögar.

Riktiga män rider ut skiten med sin kropps egna försvarssytem.

Nu ska man inte undvika att ta ibu och paracetamol för att man tar den i tvåan, utan att det kan förvärra tillståndet och försvaga immunförvaret för vissa sjukdomar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hur många dog i Sverige förra året- av influensa?
OK, jag försöker igen- hur många dog i Sverige förra året, av influensa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Ja det är klart. Alla av oss är egoister i pandemier

Nej, långt ifrån din sopa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
För att fira 100 års jubileet så kanske Kina sjukan vara ett bättre namn.

Den verkar förövrigt ha varit ännu mer jävligt än corona

Spanska sjukan, också kallad spanskan, var en ovanligt svår och dödlig form av influensa som spreds över hela världen i slutet av och strax efter första världskriget. Dess ursprung är okänt. De flesta dödsoffren var unga vuxna, vilka i övrigt var vid god hälsa
Citera
2020-03-17, 18:52
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Borde döpas till Kina-virus för det var däriftån det kom.

Hur kan Du vara så säker på de källor som säger detta? Tror Du att det kommer från något man i Asien ätit hur länge som helst?
Citera
2020-03-17, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Börjar febern krypa upp mot 41 grader eller nåt så är det nog jävligt bra om man tar en panodil. Tycker inte du.

Jag tycker att du borde bifoga den informationen när du uppmanar folk att äta Alvedon och Panodil, det är vad jag tycker.

Mängder med människor tror att Alvedon och Panodil är medicin mot Covid-19, ingenting kan vara mer fel.

Ring 1177 för information om när man bör ta febernedsättande.
Citera
2020-03-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
1000+.
Källa?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Jag äter inte sådan mat ändå. Äter enbart färskt. Å tex icas chark ser iaf där jag bor ut som vanligt.

Att patetiska svin köpt upp allt är taskigt emot de äldre, jag kan använda duschen istället för toapapper om det ska vara så.

De som bunkrat borde skjutas av dock..

Skall vi skjuta alla som har bunkrat så tror jag att ungefär 5 miljoner svenskar kommer att gå åt. Å andra sidan har du då löst en massa samhällsproblem som bostadsbristen, arbetslöshet, klimatpåverkan samt pensionskostnader.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hur många dog i Sverige förra året- av influensa?

Säkert en hel del. En källa på det får du rota fram själv, om du inte redan sitter på en.
Citera
2020-03-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Att skolorna kommer stängas helt är inte pga att vara myndigheter eller regering vill eller föreslår detta. Klasser är knappt halvfulla, personal och barn är sjukskrivna. Och det är påtryckningar från EU.

MEN eftersom FHM har sagt att de har en tidslinje som de utgår ifrån så har de ryggen fri sen att säga att vi satte in åtgärder i rätt tid bla bla. I denna tidslinje tror jag inte ens ett förslag på att stänga alla skolor fanns med överhuvudtaget.

Visst är det så. Varje skola i Stockholmsområdet har ett stort tapp på elever. I vissa fall mer än halva klasser på hela skolan. Personalen börjar insjukna. Klasser slås ihop för att det saknas personal.

Kanske corona, kanske vanlig förkylning. Men ALLA, även lärarna, ska stanna hemma på minsta symtom. Finns inga undantag.

Går inte att bedriva undervisning längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in