2020-03-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Sverige kommer att bli ett bra skräckexempel för övriga länder världen över.

"Titta på Sverige, så skall man INTE göra!"

Tyvärr blir det ju på oss invånares bekostnad.

Precis samma som med fullständigt huvudlösa invandringen som man inte hade någon som helst kontroll över. Även där blev Sverige ett skräckexempel.

Nej, det kommer det inte. Finns ingenting som pekar på det överhuvudtaget. Tvärtom så ser vi ut att sköta detta mycket bra. Eller menar du att vi sköter detta sämre än Italien, Spanien och Frankrike. Lägg ner ditt skitsnack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
https://www.youtube.com/watch?v=hSz_P8HJuWg

Det faktum att de andra partiledarna är helt osynliga är för mig ett tydligt tecken på allvaret i situationen och att de inte alls vill vara förknippade med vad som händer och beslutas i Sverige nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Stämmer inte överhuvudtaget?

Kina: 80.000 smittade, 3.200 döda.
Italien: 27.900 smittade, 2.200 döda.

Då får man ta i beräkning att Italien drabbades senare och människor har inte hunnit dö ännu.

Edit: 2.200/27.900=0.078

Cirka 8~% har haft ett dödligt utkommande.

90% hade inga symtom! Väldigt många smittade i norra Italien. En icke-kollapsande sjukvård ger 1% som sydkorea och diamond princess visar. Med utsatta grupper i karantän kan siffran pressas ner långt under 1%
https://twitter.com/andreamatranga/status/1239774862572277760
Citera
2020-03-17, 17:47
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Återigen. Corona ger bakteriell lunginflammation som grädde på moset. Vad är det du missar? Det är lugnt i fem dagar med corona, dag 6-11 dör man i sämsta fall. Om man inte får vård i tid. Respirator, antibiotika. Genom att sprida felaktigheter dödar du folk indirekt. Sluta med det. Människor måste inse allvaret. De som dör dag 6 får inte bli för många...

Sluta själv sprid skiten som regimen programmerar in i dig med den där djävla idiotiska fatalistiska kurvan.

Hemkarantän för riskgrupperna.

Pungt.
Senast redigerad av kaminocho 2020-03-17 kl. 17:51.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Antar att det strider mot PK-regler för den humanitära stormakten Sverige.
Expropiera företag är väl so kommuniskst som det kan bli?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det borde vara tre till om vi ska följa Italien.

Sverige...3 Italien....3
Sverige....7 Italien....7
Sverige... ? Italien.....11

Med ett par veckor emellan.

Intressant, vi väntar och ser.. skicka gärna några fler dagar om du har lust (eller har du skrivit ut innan) har inte riktigt haft tid att följa dagligen..
Citera
2020-03-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är korrekt att medianåldern på smittade är 46, här har du den senaste dagliga rapporten:
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Situationsberichte/2020-03-16-en.pdf?__blob=publicationFile

Tror du sverige kommer släppa sådana där stastisikrapporter som tyskland och italien gör kontinuerligt för att informera befolkningen eller kommer de mörklägga?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
14% i en stad rapporterades återinsjukna, men i artikeln som länkades (som inte togs med i texten här) så skrev man att man kan ha missat viruset i testen som gav negativt svar då man topsade i näsan och viruset kunde då legat kvar i lungorna. Samt att dom som återinsjuknade inte verkade smitta andra.. Inget om att dom stendog! Dock utesluter man ingenting.

Läser du ens vad du själv länkar?

Du är livsfarlig. Hoppas du inte pratar med någon utanför internet.

Klassiskt dålig trollteknik.
Ett lamt försök att försöka få motståndaren i diskussionen att verka dum och icke påläst genom att häva ur sig lågbudgetförolämpningar.

Löjligt.

Men kör på det du som sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Det hjälper inte. Du kan vara negativ i dag men positiv i morgon. Alla skulle behöva testas varje dag.

Nolla!
Grafen visar ju att Sydkorea redan har ett sjunkande antal aktiva fall. Siffrorna talar för sig själva, din faktaresistenta lilla person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Troligen. Alla multisjuka 85-åringar, som även skulle ha dött av en vanlig förkylning.

Exakt. Fattar inte hur man kan sitta här som frisk 18-60 åring och på riktigt vara rädd för att dö av detta virus. Då är man fan bra hypokondrisk. Om 4 veckor är det glömt och dessa går tillbaka för att nojja över cancer och hjärtproblem lol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Alltså jag är så jävla trött på denna Corona-skit nu. Ge mig tillbaka mitt vanliga liv. Och snart stänger väl skolorna och barnen ska vara hemma och bråka med varandra och man kan knappt vara på jobbet. Giv mig styrka.

Nej jag förringar inte allvaret och jag tror att vi måste vidta drastiska åtgärder men detta är så pressande. Dessutom blir min hälsoångest inte direkt bättre av detta.

Du får kämpa på. Det är inte roligt och det kommer att bli värre men håll ut! Bråkande barn är inte roligt men du hittar nog på sätt att styra din familj åt rätt håll. Önskar dig lycka till!
Citera
2020-03-17, 17:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Infördes väl ransonering i Finland.
Kanske de kommer på det här också. När lagren är slut.

Lager?

Sverige är världens modernaste land. Här jobbar vi med Just-in-Time sedan 30 år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in