2020-03-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Ge mig en referens som styrker det du påstår. En enda seriös länk. Ingen konspirationsteoretisk blogg. Presentera en vetenskaplig studie som antyder att covid-19 kan ge följdskador.

Läste en studie för ett tag sen som indikerade att folk fick konstiga nervsjukdomar osv efter dom blivit friska. Detta gällde SARS då. Även läst något om en studie på Covid i Kina, men dessa är alldeles för små och säger absolut 0. Är väl något sådant någon foliehatt läst och sedan gjort Youtube video av.
Citera
2020-03-17, 17:28
Medlem
TheAlamos avatar
Vet inte om det länkats men de här snubbarna verkar vara sossar/knäppskallar eller vad är det jag missar?

https://www.dn.se/debatt/35000-vardanstallda-maste-ga-hem-om-skolorna-stangs/

Alla föräldrar vars ungar är hemma måste vara hemma och passa dem? Det var den sämsta analys jag sett. De flesta ungar kan ta hand om sig själva på ett eller annat sätt. Allas föräldrar måste inte vara hemma...? Herregud.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Senaste nytt Finland;

Dom säger att Sverige har kontaktat Finland för att säkerställa mat och förnödenheter länderna mellan. Sverige uppskattas ha 50% beredskap när det kommer till mat, medan Finland har 80% självförsörjning...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443115.html

Samma Sverige som minsann har påpekat att Finland "borde ta sitt ansvar"..

Fy för den lede..
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål

Baby tested for coronavirus after death at NYC hospital

A baby boy is being tested for COVID-19 after dying in the Big Apple just days after being discharged from a hospital with a coronavirus-like infection, police sources told The Post.

The 1-year-old — identified by sources as Michael Kameo — had been in NYU for two days last week for an upper respiratory infection, sources said.

He was discharged on Saturday and found unconscious by his dad at their home on East 23rd Street at around 8 a.m. Monday, the NYPD said.

He was raced to Mount Sinai Hospital but pronounced dead at 9:30 a.m., police said.

Because of his symptoms, his body is being tested for COVID-19, with the results still pending, the sources told The Post.

Källa: https://nypost.com/2020/03/17/baby-tested-for-coronavirus-after-death-at-nyc-hospital/

Så tragiskt.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Tror absolut fler än 60% av Sveriges befolkning lever och rör sig precis som innan, pensionärer ser man t ex överallt i butiker och på stan som innan. Så ja det blir en explosion sen.
Citera
2020-03-17, 17:29
Medlem
Från och med när stänger gymnasieskolorna i Sverige? Är det från och med imorgon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är inga fakta. Det finns andra uppgifter.
Men whatever...
Jag vet inte ens varför jag försöker längre. Folk är en samling fårskallar som bara äter upp den informationen som betyder att de själva är säkra.
Som informationen om att det bara smittar Asiater. Eller att Corona aldrig skulle komma till sverige. Eller att vi bara skulle få en enda smittad, för hon hade varit i Kina, eller....

Så kör på att det bara är gamla som drabbas.

Jag fick enormt mycket folk emot mig för att jag tidigare ifrågasatte bevis på att det finns bekräftat immunitet för Covid-19 så jag känner med dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Stämmer inte överhuvudtaget?

Kina: 80.000 smittade, 3.200 döda.
Italien: 27.900 smittade, 2.200 döda.

Då får man ta i beräkning att Italien drabbades senare och människor har inte hunnit dö ännu.

De döda inom ge specifika åldersgrupperna. Finns beskrivet längre bak i tråden.

Det är samma siffror på % döda mellan åldersgrupperna i Kina och Italien.

Kina testade bra mycket mer folk än Italien som bara testar svårt sjuka.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vet inte om det länkats men de här snubbarna verkar vara sossar/knäppskallar eller vad är det jag missar?

https://www.dn.se/debatt/35000-vardanstallda-maste-ga-hem-om-skolorna-stangs/

Alla föräldrar vars ungar är hemma måste vara hemma och passa dem? Det var den sämsta analys jag sett. De flesta ungar kan ta hand om sig själva på ett eller annat sätt. Allas föräldrar måste inte vara hemma...? Herregud.

Arbetsskygga idioter.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Stämmer inte överhuvudtaget?

Kina: 80.000 smittade, 3.200 döda.
Italien: 27.900 smittade, 2.200 döda.

Då får man ta i beräkning att Italien drabbades senare och människor har inte hunnit dö ännu.

Mycket möjligt att kineserna har bättre koll på sina smittade. I Italien kan det ha hunnit bli många smittade som aldrig testats och därmed inte heller kommit in i statistiken.
Min gissning.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Tack, AT. Du har dödsdömt min svärfar, som har dåligt immunföesvar och njurproblem.

Min frus syrra går i skola i Sverige. Syrrans klasskompis insjuknade efter Alpferie, men hann i skolan fredag. Min frus syrra har nu insjuknat. Och Hennes multisjuka föräldrar tar hand om henne.

Tack Tegnell och Löfven, det var snällt gjort av er.

Lider med dig.

Dessa styrande bör få smisk när allt är över, de har inte tagit det på tillräckligt allvar.
Citera
2020-03-17, 17:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Han menar nog "snabbt" som i snabbt från det att corona blåst över. Vilket kan dröja till nästa år. Så det säger egentligen inte emot det du säger om de närmsta två åren heller.

Det som händer nu är att behov sätts på sparlåga. När ekonomin tar fart efter att faran är över så kommer frisörer, tandläkare, snickare, bilmekaniker, klädbutiker få fullt upp.

Även krögarna när miljoner hungriga o törstiga konsumenter åter sätter sig ned o firar att farsoten är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in