2020-03-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vaccin dödar inga, det skyddar alla. Inte bara odödliga under 30.

Flockimmunitet är Tegnell-Mengeles folkmordsexperiment. Han kanske trodde att alla svenskar skulle böja sig framåt göra vågen för överhetens tilltag. Men det har visat sig här att det inte sker utan skarpa protester.
Men de små människorna som säger ja ja ja Dr Tengele, de visar sig också. Så är det att medlöparna tycker det är underbart och rätt.

Krya på dig
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Alla sådana här ekonomiska åtgärder är konsumtion lånad av framtiden. Det är samma sak här i sverige med åtgärdspaketen: Pengarna som skjuts till och används idag går ut över framtida konsumtion, alltså sämre välfärd och levnadsstandard för människor

Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Gränsen mellan symtomfri och milda symtom är dock luddig.

– Ända sedan det började har det gått runt folk med milda eller inga symtom. Det är jag säker på. Det finns säkert tusentals smittade i dag i Sverige, säger han.

Den tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke dömer ut Sydkoreas masstestning av befolkningen.

– Det hjälper inte. Du kan vara negativ i dag men positiv i morgon. Alla skulle behöva testas varje dag.

Det finns fördelar med ett stort testprogram.

1. Är jag sjuk så vet jag om det är C-19 eller något annat.

Då kan jag informera arbetsgivare o familj. Samt planera min sjukdomstid o vidta riktiga åtgärder.

2. Har jag tillfrisknat efter en mildare flunsa så kan det även här vara värt att testa.
För har det varit C-19 så är jag troligtvis immun o kan aktivt bidra till att hålla samhället igång.

3. Är det fastslaget att jag har haft C-19 så behöver jag troligtvis inte vaccineras.

Problemet är nu att man uppenbart saknar möjlighet till testning.
Citera
Medlem
Malaria medicin ger bra effekt enligt ny forskning.

Rapport kan man läsa här.

Patienter mår mycket bättre.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vTi-g18ftNZUMRAj2SwRPodtscFio7bJ7GdNgbJAGbdfF67WuRJB3Z sidgpidB2eocFHAVjIL-7deJ7/pub
Citera
2020-03-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det e ju de som bunkrar som orsakar dessa problem. Hade dom inte funnits hade ingen behövt skylla sig själva. Men dessa själviska svin bryr sig enbart om sig själva. Är dessa personer samtidigt incels har dom anledningen där.. Självklart får inte sådana svin ligga.

Egentligen borde livsmedelsbutiker förneka dessa personer att handla alls.

Men snälla varför börjar du yra om incels ett patetiskt uttryck som inte passar in i Sverige. Tror du att någon bunkrar för att dom inte får ligga, haha herregud.
Människor bunkrar för att ingen litar på politiker och myndigheter och Sverige kan inte hantera kriser vilket är bevisat sen tidigare.
Citera
Medlem
Hur kommer det sig att tysklands dödsprocent ser så mycket bättre ut än italiens just nu?
Har de betydligt bättre sjukvård eller?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Människor i Prag får inte åka kollektivt utan munskydd. Problemet är att inte alla har det...

Fast i Sverige är det många som hävdar att munskydden är helt verkningslösa. Konstigt nog så ser man att experter runt om i världen också bär munskydd.....
Citera
2020-03-17, 16:36
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det gör jag inte alls. Bristen på materiel gäller även de som bör testas för att på riktigt kunna friskförklaras innan de släpps ut. Sverige har bara friskförklarat 1 person och det är naturligtvis av en anledning. Kanske även det vara förhastat.

Ja, för att man inte har resurser. Tror du vi endast hade ett test eller? Det är två olika test som måste göras för att friskförklaras. Har du verkligen insyn i det här? Jag har det och det handlar inte om materialbrist, det handlar om vad man ska lägga sina personal- och tidsresurser på.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Det är säkert olika i olika regioner var man i dagsläget drar gränsen.

Säkerligen.
Citera
Medlem
Är det bara jag som har jobbiga svärföräldrar på 70 + som inte fattar att de ska vara inne och begränsa sina sociala kontakter? Dvs inte åka kollektivt gå på systemet handla kräftor i affären äta lunch ute gå ut med hunden osv. Vi har erbjudit oss att ta hand om hunden men inte då.. vi har sagt till dem att inte åka kollektivt och även sagt att vi kan handla. Men så farligt är det väl inte får man till svar. Själv sitter jag hemma med två barn pga några nysningar igår. Är tvungen att vara hemma med dem i två dagar nu. För övrigt helt friska men vi följer råden för att de på 70 + inte ska exponeras för virus. Usch för 40- talister.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
"I Finland kommer 10.000 dö" – här försäger sig SVT:s utsände i direktsändning

Det blev märklig stämning i SVT-studion på måndagen när tv-jättens finlandskorrespondent Hasse Svens ärligt berättade hur många som den finska Folkhälsomyndigheten räknar med kommer att dö i Finland av coronaviruset. Den svenska staten hemlighåller samtidigt sina egna myndigheters uppskattningar.

På länk från Finland förklarade SVT:s korrespondent Hasse Svens att Finland så sent som i lördags hade kontroll på alla smittkedjor i hela landet, men på söndagen räknar man med att tappa den kontrollen.

– Trots det säger man att 30-35 procent av den finländska befolkningen troligen ändå kommer smittas fram till sommaren, och det troliga dödsfallet är runt 10.000, sade Hasse Svens i SVT:s direktsändning på måndagen.

Då blir det plötsligt tyst i SVT-studion.

Efter ett antal sekunder börjar SVT:s kvinnliga programledare bete sig märkligt och säger till slut att hon fått nya "instruktioner":

– Ehm, uhm, ursäkta jag fick ehh, liite, å ehm, instruktioner här i örat, ehm, om vi ska sammanfatta...
Uppgiften om 10.000 döda återkom man därefter inte till i programmet.
https://www.friatider.se/i-finland-kommer-10000-do-har-forsager-sig-svts-utsande-i-direktsandning
KÄLLA. Fria tider. SVT. (se länk)

Jag såg det själv på TVn.
Det var även med på reprisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Snubben såg nån video från någon butik på ett anonymt twitterkonto och drog slutsatsen att det ser ut så i hela Sverige:-)
Vart på två olika ica senaste 5 dagarna. Ser ut som vanligt, 2kg förpackningarna jasminris var slut i ena affären. De andra förpackningar som vanligt.

Japp, som tur är så verkar bara halva svenska folket lida av kronisk diarré och corona-ångest.
Sen finns det väl gränser för hur mycket toalettpappersbalar man har plats med hemma för de flesta.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast nu gav du råd till andra: De som inte redan har ett lager, bunkra. Det lär komma ytterligare åtgärder under veckan är min tro.

Om folk börjar tro att det råder knapphet så kommer de att agera primitivt och då hinner inte distributionen med, vilket gör att det blir en obalans som inte borde finnas.

Jodå, jag gav råd. Det rådet är att bunkra upp om man inte redan har ett lager. Hade jag inte haft det så skulle jag ha köpt på mig allt jag hinner. Om det köpbeteendet sedan oroar andra struntar jag i. Då kanske folk vaknar. Bara en fördel. Andra som inte har lager bör bunkra de också. Om de hinner. Skynda dig. Jag uppmanar alla släktingar och vänner som inte redan har lager att skaffa det snabbt. Nu genast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in