2020-03-17, 11:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Spelar på? Vad fan betyder det? Har man en egen hjärna och vilja så kan man helt självständigt ta beslutet att inte gå all in i paniken!
Citera
2020-03-17, 12:35
Medlem
Billigare att köpa mask av t ex Byggmax, 2 par och ett par skyddsglasögon 49 kr. https://www.byggmax.se/skyddskit-3m-p27610?gclid=EAIaIQobChMI18v-ybSh6AIVwRUYCh0sdwqWEAQYAiABEgJodvD_BwE

Skyddsmask tar 249 kr för ett par.
Citera
2020-03-17, 13:03
Medlem
HateWrecks avatar
Så patriotisk av honom!
Citera
2020-03-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
De där maskerna hjälper föga mot virus.

Denna återkommande lögn.
Du skyddar inte dig själv, nej.
Däremot skyddar du andra.

HIV-smittade knullar förhoppningsvis med kondom.
Vanliga människor åker förhoppningsvis kollektivtrafik med ansiktsmask.

Kondomen eller masken skyddar inte dig. Men den skyddar andra.
Citera
2020-03-17, 15:34
Medlem
karlgunnars avatar
Riktigt vidrigt att det säljs skyddsmasker, verkligen. Också riktigt vidrigt att det säljs toapapper då det är en mänsklig rättighet och borde således vara gratis.
Citera
2020-03-17, 15:44
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det där är definitivt inga andningsskydd! De är vanliga munskydd.
Sedan finns det en anledning till varför varken räddningstjänsten eller försvaret använder dessa byggmasker.

Ja, som allt annat just nu spelar de på folks coronahysteri. De där maskerna hjälper föga mot virus.

Sjävl funderar jag på om jag skall gå runt med min spiromatic på stan för att retas.

Tvärtom. Det här är FFP2 / N95 andningsskydd, inte enkla engångsmunskydd av den typ som används inom sjukvården. Hahnes andningsskydd ger fullt acceptabelt skydd mot Corona. Jag tror du har blandat ihop munskydd och andningsskydd.
Citera
2020-03-17, 15:53
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Denna återkommande lögn.
Du skyddar inte dig själv, nej.
Däremot skyddar du andra.

HIV-smittade knullar förhoppningsvis med kondom.
Vanliga människor åker förhoppningsvis kollektivtrafik med ansiktsmask.

Kondomen eller masken skyddar inte dig. Men den skyddar andra.

Mer idioti. De dyrare maskerna har en utandningsventil, hur skyddar de andra? En mask skyddar främst dig själv och ja, masker fungerar.

Att masker är till för sjuka är ett MSB-desinformationsmeme som används för att lura svenne att inte köpa en egen mask, sjukvården är helt beroende av att det finns masker tillgängliga hos svenska grossister eftersom vi inte har några lager och om några miljoner svenskar köper mask samtidigt så får politrukerna problem att förklara varför de inte kan fixa basmateriel till svensk sjukvård. "Våra superdyra konsulter sade ju att det här med lagerhållning är en onödig kostnad, själva har vi ingen aning om vad vi gör, tihi, fråga oss om vår jämställdhetsplan och vår genuscertifiering istället!"

Konsekvenserna av det här MSB-desinformationsmemet är att mängder av svenskar nu kommer att bli infekterade helt i onödan eftersom de nu tror att mask inte skyddar.

Red: Ops noterade att jag skrivit utandningsfilter när jag menade utandningsventil.
Senast redigerad av infidel 2020-03-17 kl. 16:43.
Citera
2020-03-17, 15:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Billigare att köpa mask av t ex Byggmax, 2 par och ett par skyddsglasögon 49 kr. https://www.byggmax.se/skyddskit-3m-p27610?gclid=EAIaIQobChMI18v-ybSh6AIVwRUYCh0sdwqWEAQYAiABEgJodvD_BwE

Skyddsmask tar 249 kr för ett par.

Hitta någonstans där det finns i lager. All 3Ms produktion har gått till asien sedan januari.
Citera
2020-03-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Mer idioti. De dyrare maskerna har ett utandningsfilter, hur skyddar de andra? En mask skyddar främst dig själv och ja, masker fungerar.

Att masker är till för sjuka är ett MSB-desinformationsmeme som används för att lura svenne att inte köpa en egen mask, sjukvården är helt beroende av att det finns masker tillgängliga hos svenska grossister eftersom vi inte har några lager och om några miljoner svenskar köper mask samtidigt så får politrukerna problem att förklara varför de inte kan fixa basmateriel till svensk sjukvård. "Våra superdyra konsulter sade ju att det här med lagerhållning är en onödig kostnad, själva har vi ingen aning om vad vi gör, tihi, fråga oss om vår jämställdhetsplan och vår genuscertifiering istället!"

Konsekvenserna av det här MSB-desinformationsmemet är att mängder av svenskar nu kommer att bli infekterade helt i onödan eftersom de nu tror att mask inte skyddar.

"En mask skyddar främst dig själv och ja, masker fungerar" - Det kan säkerligen underlätta lite för dig själv med en mask, men marginellt. Jag har personligen inte sett någon som har MSB-mask utan här kör samtliga riktiga "läkarmasker"
Huvudsaken är att ANDRA inte ska smittas av dig.

Jag måste arbeta denna vecka, vilket kräver att jag tar mig till jobbet med metron och jag bor i en metropol i södra Europa. Det finns inget alternativ för mig helt enkelt.
Jag använder inte dessa MSB-masker och jag har inte sett någon använda en sån här. Däremot vanliga munskydd.

Då jag åker metron, arbetar mitt i stadskärnan och tyvärr måste arbeta på kontoret istället för hemma väljer jag därför att ha ett vanligt munskydd och ev. handskar när jag tar mig via metron från A till B för att undvika att andra drabbas av min eventuella symptomfria smitta då jag är utanför riskgruppen och är 20-30 år gammal.

Jag bor inte heller i Sverige och följer inte svenska nyheter eller svensk information gällande Corona av självklara anledningar, då man tydligt ser hur efterbliven regeringen är i vanlig ordning, så jag vet ingenting om denna "MSB-desinformationmeme".

Varför ens argumentera saken.
Ha mask om du vill, eller skit i det. Bättre att någon åtminstonde försöker att dra sitt strå i stacken än att alla är kollektiva idioter som helt undviker alla åtgärder.
Senast redigerad av vossibop 2020-03-17 kl. 16:26.
Citera
2020-03-17, 16:42
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
"En mask skyddar främst dig själv och ja, masker fungerar" - Det kan säkerligen underlätta lite för dig själv med en mask, men marginellt. Jag har personligen inte sett någon som har MSB-mask utan här kör samtliga riktiga "läkarmasker"
Huvudsaken är att ANDRA inte ska smittas av dig.

Jag måste arbeta denna vecka, vilket kräver att jag tar mig till jobbet med metron och jag bor i en metropol i södra Europa. Det finns inget alternativ för mig helt enkelt.
Jag använder inte dessa MSB-masker och jag har inte sett någon använda en sån här. Däremot vanliga munskydd.

Då jag åker metron, arbetar mitt i stadskärnan och tyvärr måste arbeta på kontoret istället för hemma väljer jag därför att ha ett vanligt munskydd och ev. handskar när jag tar mig via metron från A till B för att undvika att andra drabbas av min eventuella symptomfria smitta då jag är utanför riskgruppen och är 20-30 år gammal.

Jag bor inte heller i Sverige och följer inte svenska nyheter eller svensk information gällande Corona av självklara anledningar, då man tydligt ser hur efterbliven regeringen är i vanlig ordning, så jag vet ingenting om denna "MSB-desinformationmeme".

Varför ens argumentera saken.
Ha mask om du vill, eller skit i det. Bättre att någon åtminstonde försöker att dra sitt strå i stacken än att alla är kollektiva idioter som helt undviker alla åtgärder.

Jag kan bara konstatera att du inte har en aning om vad du snackar om när det gäller masker och skydd. Här i Sverige så påstås det att "masker bara är till för de som är sjuka" vilket är ett desinformationsmeme från statliga myndigheter, masker skyddar i första hand friska från att smittas.

Att du skaffat dig ett enkelt munskydd istället för en riktig mask antyder att du är en sådan där svensk som gör saker för att det känns bra eller ser bra ut utan någon hänsyn till om det faktiskt fungerar eller inte. Det är så typiskt svenskt att göra så.
Citera
2020-03-17, 16:54
Medlem
Han har satsat massa pengar för att försöka hjälpa sitt folk. Det kostar 249/person. Ganska billigt om det så bara hjälper pyttelite i den här smittohärden.

Vad gör TS själv för att hjälpa?
Citera
2020-03-17, 17:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueface
På Facebook kan man se att företag som där heter skyddsmask.com sälja dyrka skyddsmasker.

De hänvisar till att detta är bland annat en produkt som kan jämföras med sjukvården. De skall vara godkända för FFP2 enligt både deras Facebook och hemsida.

Verkar gå dåligt för Alternativ för Sverige idag när man måste spela på folks rädsla för Coronaviruset. Verkar vara ett enkelt sätt att tjäna pengar idag.

www.skyddsmask.com

När man inte kan stå på torg och vara rasistisk så säljer man skyddsmasker....

Bolagsinfo.
https://www.allabolag.se/920419QLHF/nordic-strategic-investments

Partiets info
https://alternativforsverige.se/partistyrelsen/

Skall man inte sälja skyddsutrustning? Måste man skänka bort den? Vilka företag tar inte betalt för skyddsmasker utan skänker bort dem? Eller får man bara sälja skyddsutrustning när det inte är epidemier, och måste sluta sälja vid en epidemis början? Skänker företag skyddsutrustning till landstinget eller köper landstinget skyddsutrustning?

Ja många frågor men jag förstod inte TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in