2020-03-17, 14:31
Medlem
Haddock93s avatar
Ofan kronan var nyss uppe och nosade på 10SEK/USD
Citera
2020-03-17, 14:33
Medlem
arbetets avatar
DJI öppnar på +1,90% och klättrar uppåt.

Vi får se om det håller i sig.
Citera
2020-03-17, 14:51
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Nytt rekord på VIX.
Citera
2020-03-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Alltså, folk kommer inte bo på hotell alls. Folk kommer hålla sig hemma.
Nu är det ju en del jobb som kräver att personalen bor på hotell regelbundet, jobb som inte kommer försvinna i första taget.
Citera
2020-03-17, 15:03
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nu är det ju en del jobb som kräver att personalen bor på hotell regelbundet, jobb som inte kommer försvinna i första taget.

Och den andelen av hotellgästerna beräknas vara? 0.1%?
Citera
2020-03-17, 15:03
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nytt rekord på VIX.

Med negativa räntor finns det ingenstans att ta vägen. Folk krigar om att vara minst loser.
Citera
2020-03-17, 15:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
https://www.youtube.com/watch?v=0Clyk8kW_LA
Bottenpluggen gick tydligen ur:

DJI under 20.000
Citera
2020-03-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IstvanSzabo
Varför just 5?
Jag tror inte den går ner mer än så.
Citera
2020-03-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Och den andelen av hotellgästerna beräknas vara? 0.1%?
25% skulle jag gissa.

Bara stället där jag jobbar brukar kunna ta ett helt våningsplan en normal dag, detta är oförändrat än så länge.
Citera
2020-03-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bottenpluggen gick tydligen ur:

DJI under 20.000
Jaja det är bara att sitta kvar i båten
Citera
2020-03-17, 17:55
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jag hade som sagt just tänkt börja försöka mig på att köpa och sälja aktier, men han aldrig in. Vilket ju inte känns dumt nu. Tur enbart men är tacksam för det. Min gissning med utgångspunkt ifrån virusets följdverkningar är att det inte är läge att köpa något i dag heller, och inte på månader. Vad tror ni andra som är mer erfarna?
Om du kan förutspå när corona krisen och folks rädsla för det nått sin peak, det är då du ska köpa. För ekonomin följer efter, med en viss offset. Om det är om 3 veckor, eller 3 månader peaken är, är dock svårt att sia om.

Efter detta corona virus har gått sin "livscykel" så kommer givetvis börsen/ekonomin börja snurra igång igen som vanligt. Jag skulle säga att det är köpläge även just nu. Även om det kommer dippa mer, så kommer det gå upp till före-corona nivåer igen.

Men i vilket fall. Om du inte kan se något så basic som detta så är du inte rätt person att spekulera på börsen ändå.
Senast redigerad av Rysk-Bot 2020-03-17 kl. 17:58.
Citera
2020-03-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Om du kan förutspå när corona krisen och folks rädsla för det nått sin peak, det är då du ska köpa. För ekonomin följer efter, med en viss offset. Om det är om 3 veckor, eller 3 månader peaken är, är dock svårt att sia om.

Efter detta corona virus har gått sin "livscykel" så kommer givetvis börsen/ekonomin börja snurra igång igen som vanligt. Jag skulle säga att det är köpläge även just nu. Även om det kommer dippa mer, så kommer det gå upp till före-corona nivåer igen.

Men i vilket fall. Om du inte kan se något så basic som detta så är du inte rätt person att spekulera på börsen ändå.

Visst om man tror att den utveckling man haft på börsen dem senaste 10 åren är normal, jovisst för all del. Passa på samtidigt att glömma bort dem 19 trillionerna usa har i statsskuld, eller att generation bortskämd snorvalp har belånat sig på miljontals kr. Osund marknad, icke rustat samhälle, tror du detta är en fnurra på tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in