2020-03-17, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edda123
Jag skulle säga att det är alldeles för tidigt att säga. I och med att många yngre som sagt behöver intensivvård. Och att de inte såg många yngre i början med har fått en stor ökning. En stor majoritet av de han pratar om ligger förmodligen fortfarande i respirator. Och utan intensivvårdplatser kommer även alla de yngre dö.

Sifforna är de samma som de från Kina på 100 000 studerade. Det var 0.2% från 0 - 50 där med tror jag.

Yngre i detta fallet kan räknas som 50-60 åringar.
Citera
2020-03-17, 13:48
Medlem
gabrielle2s avatar
De vet mer om covid- 19 än vad de säger.
Har aldrig varit med om det här trotts att det varje år dött ca 600000 människor och det trotts vaccin.
Det man nu gör med allt i alla länder. Bommar igen, karantäner, stängda gränser osv är inte enbart att man inte vet hur man skall se på coronaviruset. Fullt övertygad om det.
Men, men som vanligt finns det människor som hånar andra som, men ååååå lilla gumman/ bubben ska du inte uppsöka sjukhuset din lille hypokrondiker.
Tyvär så får du inte ens det vill jag säga till dessa hånpuckon.
Du kommer inte ens fram till telnumren de vill att du skall ringa till.
Kommer du fram säger de. Stanna hemma och det även om du har alla symptom.
Sjuksköterskor är rädda när man pratar med dem på vårdventraler. Diskuterar till och med om allt annat än sjukdomen. Även de vill prata som icke lekman med dig.
Även de har inte riktig koll på hur de skall tänka. Ska jag stanna hemma, ska jag inte vid minsta lilla snörvling eller nysning.
Till er alla hånfulla vill jag säga FUCK YOU.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-17 kl. 14:03.
Citera
2020-03-17, 13:49
Medlem
RadioDDR1s avatar
Drar du på dig denna coronapest är risken stor att du hamnar i en respirator. Oavsett ålder (tonåringar och barn kan MÖJLIGEN vara undantagna). Så enkelt är det. Håll dig undan.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Hörde hesa fredrik tror jag eller något annat sjukt högt larm. Är i nacka. Någon som vet något? Hesa fredrik testas väl måndagar?

Kl 3 första måndagen i månaden.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Coronavirus kan "transformera sig " och påverka influensan!

Michael Osterholm, chef för University of Minnesota Center for Infectious Diseases, Policy and Research, berättade för 5 EYEWITNESS NEWS att koronavirussjukdomen sprider sig snabbt eftersom det är ett "luftburet virus." Osterholm sa att det fortfarande är god praxis att tvätta händer och ha god hygien för att hjälpa till att innehålla viruset, men det faktum att det sprider sig genom luften kommer att göra det svårt att innehålla. Michael Osterholm KSTP "Bara andas luften nära någon som är smittad gör detta utmanande," sa Osterholm.

"Det sprider sig genom luften och så, även om du är mer än 6 meter från någon, är viruset mycket smittsamt." Baserat på överföringstrender i Kina kan viruset infektera 20-60% av den amerikanska befolkningen under de kommande 6-12 månaderna, sa Osterholm. Infektionshastigheten för influensa, säger han, bleknar i jämförelse med vad coronavirus kan göra på lång sikt. "Idag kommer folk att säga," Tja, influensan dödar många människor, "men när den här är klar kommer den att transformera sig och påverka influensasituationen," sa Osterholm.

Han rekommenderade att människor bör använda sunt förnuft och spåra de områden där människor har testat positivt för coronavirussjukdomen, eller COVID-19, innan de reser eller åker ut till evenemang med många människor. "Sanningen är ju mer kunskap vi har om hur detta sprider sig, desto säkrare kommer människor att bli", sa Osterholm. "I själva verket är flyg kanske lite säkrare än vad folk inser med de luftflödessystem som flygplan har."

Källa.KSTP. (se länk nedan)
https://kstp.com/news/u-of-m-infectious-disease-expert-coronavirus-could-dwarf-the-flu/5670562/

Hu för dåliga översättningar! Contain i det här fallet betyder -hålla tillbaka, INTE innehålla. Herre gud vem har översatt artikeln?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Kinas djurmarknader är under all jävla kritik! Jag skiter i vad dom äter, det är hur dom gör det med deras marknadstånd med levande och döda djur huller om buller..

Minns för nått år sedan när dom gjorde nyckelringar med levande fiskar i..

Den matkulturen att äta levande möss osv kommer inte att ändras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Eftersom de har lyckats isolera och hejda spridningen så har de lite smitta utanför Wuhan. Vad jag har läst så fortsätter de med det bekämpningssättet. De har väl också infört 14 dagars karantän för alla som kommer till landet för att inte få in ny smitta.

Den värsta smitthärden nu är ju daltande Europa.
OK, tack. Så deras strategi funkade! Samt att de nu sätter folk som vill in i Kina i karantän i 14 dagar.
När man ser på Spankien och Frankrike så verkar det ju vara total lockdown á la Kina, med polis som skall upprättthålla att karantänen funkar. Så europa borde peaka om 3-4 veckor.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Hörde hesa fredrik tror jag eller något annat sjukt högt larm. Är i nacka. Någon som vet något? Hesa fredrik testas väl måndagar?

Ammoniakutsläpp. Läs i Aftonbladet.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Det är ganska så osäkert hur spridningen i Sverige är.
Misstänker att de flesta ändå har nån koppling till importerad smitta.
När "antal döda per dag minskar" så är man på rätt väg.
Ja så kan det vara. Men vi vet ju inte utan testerna.
Och när antal döda minskar är de ju fortfarande dom som går omkring och smittar så de kan ju ta fart flera gånger om.
Citera
2020-03-17, 13:50
Medlem
Ratis avatar
Citat:

Antagligen detta ammoniakutsläpp, även om det är en bit ifrån.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG11Br/stort-ammoniakutslapp--boende-uppmanas-stanna-inne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Nu får du ge dig, vad har du för belägg på "massdöd i stockholms län och sedan i andra län inom 1-2 veckor" Har du någon källa överhuvudtaget eller fantiserar du bara? Länka till källan el håll käften med din skrämselpropaganda, det skapar bara rädsla hos dom som redan är oroliga.
Skärpning för helvete!

Klart att Sverige ska bli som Italien. Om man är för rädd att ta in det så är man. Man måste nog vara stark som människa för att kunna ta in vad som sker just nu. En del är inte vana att handskas med svårigheter och har trott att de aldrig kan drabbas av något negativt därför. Då blir det svårt att ta in.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Nu är det officiellt, som jag sa:

http://www.gp.se/1.25534624

Citat:
NyheterVolvo Lastvagnar stänger fabriken i Tuve i två veckor från och med måndag.

De gör ca 100 lastbilar per dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in