2020-03-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har ju ett fruktansvärt nedvärderande och motbjudande sätt att diskutera med andra människor.

Det var Maggan själv som berättade om denna massiva ökning av vårdplatser. Och jag komma inte ihåg vad damen som är ansvarig för den ev. utökningen och takten hette, men hon berättade lite mer realistiskt vad det skulle innebära i antalet. Hon nämnde också med nedåtpekande mungipor att detta är något hon har försökt prata om i åratals - utan att bli hörd. Dvs. att sjukvården har bönat om mer pengar redan innan Corona. Nu tas platserna huvudsakligen av folk utan Corona. Så det är inte många patienter som kommer att få IV när Coronan väl slår till.

Jag undanber personliga påhopp. Har du inget annat att tillföra håll käften.

Hen har ingen avsikt att tillföra något i debatten, "diskussionen" är bara en förevändning för en narcissistisk, megalomanisk och ytterst obehaglig person och postsamlare. Man kan ju säga som så att utifrån mängden inlägg och när dessa görs så har vi inte att gör med nån som antingen har ett viktigt arbete att sköta eller något socialt liv. Inte svårt att förstå orsaken till det.

Inga nya fall än idag, undrar varför.
Senast redigerad av cherryfive 2020-03-17 kl. 12:44.
Citera
2020-03-17, 12:40
Medlem
Vad hände med HIV-medicin spåret Kina var inne på? Är det någon i Sverige som försöker hitta ett botemedel ens?

Tydligen ska antivirala mediciner kunna få bort viruset helt från systemet, och det har tidigare pratats om medicin för HIV (Kaletra) men också malaria medicin är hämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De är jobbigt när man har en sambo som måste jobba i handeln och sälja skit till dom som inte bryr sig om att hålla sig hemma. Samtidigt har man äldre föräldrar som dör om dom skulle bli smittade.
Ja sitter mitt emellan och följer idiotin handeln sysslar med just nu.

Jag såg det häromdagen, folk står och hostar kassörskorna rakt upp i ansiktet. Vad är det för fel på folk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Alltså, jag fattar inte vad våra äldre gör, är fortfarande fullt med folk som redan står med ena foten i graven i butikerna. Okej att yngre gör det (någon måste ju jobba och handla mat) men vid 70+ är det kanske lite smartare att ta det här på allvar.

Jag övertalade i alla fall mina föräldrar att stanna inomhus så mycket som möjligt. Men en stor del av befolkningen verkar törsta efter dödshjälp.

Ja jag håller med, jag var på en ica nära idag. Det var fullt med pensionärer och många verkade förkylda också. Häpnadsväckande!
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Amen! Jag har också förstått, men folk i genen beter sig som att det går att KOMMA UNDAN det. Regeringen bör vara tydlig med att detta är en sjukdom ALLA arbetsföra personer kommer att få. Möjligen kan man genom att isolera ett antal riktigt gamla personer under ett år gå dem att överleva detta då viruset helt enkelt inte kommer åt dem, men meningen är INTE att vi ALLA ska isolera oss och för de flesta ā v oss blir det som en förkylning!

Det finns forskning, där de håller på att ta fram virala läkemedel som kan hindra att man får problem med lungorna ARDS. Så det kan gör att just isolering kan vara ett bra alternativ. Virala läkemedel används bla. till HIV patienter.

https://janusinfo.se/behandling/akutinternmedicin/lungsjukdomar/lungsjukdomar/acuterespiratorydistresssyndromeards.5.304d30c1612 95452457184.html
Citera
2020-03-17, 12:41
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Inga nya fall i Sverige idag!?
Har man lagt locket på helt nu eller?

Testkiten är sannolikt helt slut nu. Reserverade åt kungen kanske, om det finns några kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tror du verkligen att man skulle stänga ner hela världen och låta ekonomin krascha om så vore fallet?

Om vanlig influensa inte hade ett vaccin, så ja.
Nu har man istället accepterat 500.000 döda i vanlig influensa varje år då det finns vaccin(och viss immunitet) som gör att det inte sprids alltför mycket.
Om några år kommer denna behandlas som vilken influensa som vanligt.
Citera
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Om murning fungerar eller inte beror nog lite på:

Hur stark regering man har för att sätta in åtgärder som är inskränkande för människor
och när vaccin kan komma. Om det blir bättre nu i Kina, så behöver de i princip väl bara blockera alla från Europa och USA. De är ju väl nästan helt självförsörjande.

Ja men Sverige och Ryssland för den delen har för stora gränser för att murning skall fungera. Även Ryssland kommer drabbas hårt när folk rör sig över gränserna i hårt drabbade länder i centrala asien. Låter sjukt men jag tycker faktiskt Tegnell har en poäng. Att stänga gränserna när man har intern spridning som förmodligen är större är troligen bara lönlöst.

I ett tidigt skede hade det kunnat fungera. Där gjorde vi fel; skeppet har seglat nu
Citera
Medlem
V4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Lite komiskt att FHM så sent som i igår underströk att nerstängning av skolor var totalt ineffektivt och kontraproduktivt, de klagade på länder som gjort det. Så mycket för att kalla sig experter..

Lyckas de med att stänga grundskola/förskola from måndag med riktlinjer för hemundervisning på plats samt med samlingsgrupper för barn vars föräldrar måste arbeta så är det riktigt bra. Då kan man delvis motivera det sena agerandet med att man vidtog åtgärder på ett kontrollerat sätt.
Återstår att se dock, inget förvånar.
Citera
2020-03-17, 12:42
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jag såg det häromdagen, folk står och hostar kassörskorna rakt upp i ansiktet. Vad är det för fel på folk?
Ja och så ska expediterna hjälpa hostande kunder att testa parfym och smink. För de är ju så viktigt just nu...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jo frågan var ju retorisk men relevant för många svaga kan ju dö en sk naturlig död som orsakats av C19 i tidigt skede.

Jag får allt mer en olustig känsla av att myndigheter och ministrar agerar för att försöka dölja sina fadäser och tillkortakommanden och då blir det bara värre.

Man har i egentlig mening aldrig fel om man äger förmågan att erkänna fel och sedan ändra sig - nåden finns alltid tillgänglig men fungerar icke utan handling.
Exakt! Bra skrivet.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Lol nej.
Du inte bara klipper isär inlägg utan postar dessutom dubbelt var inte så ivrig med klickfingret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in