2020-03-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvknarkaren
Du har ingen aning om hur de ligger "i fas" med oss. Saker som ålder på smittade, smittkluster, mörkertal och tid vid smitta (och % av dessa) spelar självklart in.
Sverige avviker inte något nämnvärt från utvecklingskurvan (räknat från där dödstal börjar att inträffa) i länder som Italien och Spanien.

Även du kan väl påpeka när du kommer att medge att Sverige har ett problem. Hur många döda per dag kommer att krävas för att du ska anse att det går åt skogen? Vi behöver en siffra, annars höjer folk som du bara ribban.

Om vi kan hålla det på ca 1-2 dödsoffer per dygn så är jag nöjd.
Citera
2020-03-17, 12:17
Medlem
tomyhockeys avatar
det är lite konspiration men jag tänker ifall man vill döda pensionärer runt om i världen för dem kostar staten pengar ?!
Citera
2020-03-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Tipset jag läste var att inte använda handskar utan att man ska tvätta händerna noggrant när man kommer hem.

En amerikansk smittskyddsexpert som jobbat med SARS berättade att han alltid använder handskar när han är ute, och framförallt då i kollektivtrafiken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Dessa 85 000 kriminella iranier som släppts ut kommer omedelbums skickas till Turkiets gräns mot Grekland. Efter lite svensk magi är de snart ensamkommande barn som svenskarna måste ta hand om, behöver de sjukvård hamnar de först på listan, naturligtvis. Det är vårt ansvar att dessa iranier/afghaner får företräde i den svenska vårdkön.
Då kan vi giömma stängda gränser till Sverige.
Dessa 85000 kriminella karlar är precis vad C och Mp
vill hit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Precis som Tegnell säger så skjuter man problemet framför sig med att stänga ner samhällen.

https://www.svt.se/nyheter/tegnell-om-man-stanger-allting-sa-skjuter-man-bara-problemet-framfor-sig

Ska helst göra något mittemellan, vilket vi gör.

Nej, precis tvärtom, gaslighting-Tegnell.

De länder som inför restriktioner tar itu med problemet. Det är krig.

Sverige skjuter problemet framför sig genom att låtsas som att det inte finns.

När Sverige svänger än en gång inom de närmsta 2 veckorna så kommer ni fortfarande ha blind tro på Anders "Vi får högst ett par importfall, extremt liten risk för inrikes smittspridning" Tegnell.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Det ska tydligen vara värre att använda vanliga handskar än att köra utan och tvätta händerna enligt från någon expert i AB-chatten.
Låter märkligt... hmm.
Citera
2020-03-17, 12:19
Medlem
Citat:
jaså, du bryr dig inte om kritiska tillstånd? Känns ologiskt.

Fast jag tror de två parametrarna hänger samman. Har vi noll döda på 1 månad, så har vi sannolikt inte så många i kritiskt tillstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Vi behöver inte vidta ett skit mer än att isolera de sjuka och äldre bättre. Landets ska rulla på som vanligt. Äldre ska hållas inne tills vaccin kommer. Folk som delar boende med högriskpersoner ska inte jobba eller gå i skola.

Vi behöver INTE släcka ner landet. Ekonomin är redan hårt ansatt. Karantän = katastrof på lång sikt.

Vem ska sköta de äldre och de sjuka då?
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
det är lite konspiration men jag tänker ifall man vill döda pensionärer runt om i världen för dem kostar staten pengar ?!
Finns det något land vars ekonomi förbättrats den senaste tiden?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Tipset jag läste var att inte använda handskar utan att man ska tvätta händerna noggrant när man kommer hem.

Ha helst handsprit med dig så du kan sprita dig om du tar i saker. Det är så svårt att veta när man ska sprita men jag gör det mer än mindre.

Du kan göra egen handsprit. Jag har gjort det.
Citera
Medlem
Citat:
En amerikansk smittskyddsexpert som jobbat med SARS berättade att han alltid använder handskar när han är ute, och framförallt då i kollektivtrafiken

Kanske engångshandskar som han kasserar då eller? Det vore ju rimligt iofs. Vanliga handskar är smitthärdar som man då måste tvätta varje gång.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ca 1.000st?

Det är väl som allt en kostnadsfråga. Vad vill svenskarna? En del har ju velat lägga ner hela skiten (typ MP i spetsen: peace, love and understanding - som de ska rikta mot Putin).

Vi bestämmer själva vad vi ska använda våra skattepengar till. Om folk vill hellre resa upp pengarna då röstar man därefter..

Finns inte så många fasta militära sjukhus men jag känner till ett. Sedan har väl större berganläggningar egna sjukavdelningar och egen läkare ska finnas även på kustbatterierna. Huruvida dom har respiratorer känner jag inte till men en del av dessa utrustningar borde vara från 70-talet. Vad gjorde de av dem, skänkte dom till baltikum eller sålde som skrot för 1:- styck.

Även äldre materiel skulle kunna fungera i en nödsituation. Mina känslor jag har för dom som tolraserade Sveriges beredskap tänker jag inte avslöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in