2020-03-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har också regerat på det!!! Skitskumt ju!
Intressant iakttagelse. Kanske är kinesiska bot armen?
Citera
2020-03-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om du inte noterat det så gör man ingenting, har inte köpt in någonting.
Och frånhåller medvetet landets 750 000 gasmasker från sjukvården.

Varför ljuger du din åsna.
Vill du skapa panik och förvärra situationen?
Citera
2020-03-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Journalister är utbildade statstroll. Finns inte på kartan att en sådan skulle fråga vad som egentligen ska vara för siffror på axlarna av det här "nedtryckta" diagramet som man så elegant visar upp.
.

Det är exakt de frågorna jag också skulle vilja ha svar på. Skulle bli mycket intressant att få höra de svaren från myndighetshåll eller närmare sagt de ickesvaren.

- De vet vi inte än med bestämdhet därför vill vi inte gå ut med något specifikt antal just nu.Vi befinner oss än så länge i en startfas av smittspridningen så antalet är svårt att uppskatta men vi återkommer givetvis längre fram med mer detaljerade data. I det läget är vi dock inte än.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Alltså vad i helvete Tegnell!

Alla andra länder stänger skolorna och restauranger eller åtminstone max-gräns på folk.

Hur många kommer inte smittas snabbt i skolan, arbetsplatser och restauranger m.m.

Ingen kommer ändå äta ute på några månader så lika bra att stänga skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, och så dök det upp 500 miljarder till, uppdragna ur statens trollerihatt. Vi har fixat pengar, konstaterar Riksbankchefen torrt, med samma pokerface som vanligt.

Frånsett själva coronaprocessen (som ingen egentligen har koll på) så återstår ju en ekonomisk tillbakagång som det kommer att skrivas många böcker om. Sällan har uttrycket "marknaden är psykologi" varit mer aktuellt. Det är inte viruset som sabbat allt. Det är känslorna inför viruset.

Oavsett om paniken är befogad eller inte (svaren får vi sedan) så är ekonomin historiskt trasig. Vi har bara sett början. I ett minusränteläge pumpas astronomiska trollerisummor in i systemet, som redan är osunt. och troligt skuldtyngt. Vi har redan tusentals miljarder i skulder, som ingen tänkt betala ...

Hela Sverige är en enda stor lyxfälla, och så kommer då detta, en svart svan, som man säger, eller rättare sagt en svart drake.

Katastrofen kommer att pågå i flera år, och fortfarande blir man utskrattad när man ber medmänniskor att ta viruset och hela situationen på allvar.

Kan det inte bara komma ett unikt virus som utrotar korkade människor?

Tänk vad Svea rike skulle bli öde ...

Jo, att Magdalena Andersson säger att det kan vara den största ekonomiska krisen sedan 30-talet, trots att det varit två stora kriser de senaste 30 åren när hennes politiska motståndare suttit vid makten, säger en del.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Var sänds pressträffen 9.45?
I varenda kanal förutom Eurosport!
Nä, skojade bara... kanyl 2 eller 4 är det presskonferens.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Om jag tvingas välja så litar jag hellre på en opolitisk statsepidemiolog med 30 års erfarenhet i ämnet, än en twitterpolitiker som Hanif Bali.
En epidemiolog som ändras ungefär var 48nde timme. Ska man hålla med Tegnell gäller det att googla vad han tycker för stunden innan man uttalar sig.
Citera
2020-03-17, 09:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag har INGEN aning om våra smittskyddsexperter gör rätt men jag älskar deras stil! I morse var det en gråhårig läkare i Nyhetsmorgon som rakt ut sa att Sverige gör rätt och alla andra länder gör fel. Så jävla punk!

OM det visar sig att Sverige gör rätt och alla andra länder gör fel kommer vi bli geniförklarade. Höga insatser men mycket att vinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Varför ljuger du din åsna.
Vill du skapa panik och förvärra situationen?

Läs igenom hans inlägg. De verkar fokusera på att skapa rädsla...
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Vi pratade om hur äldre, i riksgrupp, ska kunna få bland annat sina behov av mat tillfredsställda och vem som hade ansvaret för att det ska fungera.

Ursäkta, råkade klicka skicka i förtid! Edit: vi är överens om ansvarsfördelningen. Vi måste alla hjälpas åt, inte sitta och vänta på att "regeringen" ska göra något.
Ja, fattar!
Precis, att hjälpas åt är en stor kraft....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ska leta vidare, men här är lite om läget iaf...
https://www.youtube.com/watch?v=qyusGprAXNA

Tack så mycket, väldigt intressant!
Citera
2020-03-17, 09:44
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Så du tror att vi gått plus 300 miljarder alla tidigare år? I rest my case.

Jag själv tycker inte att det stämmer överens med alla krisrapporter, men nu sa ministrarna på presskonferensen att ladorna är fulla och att vi är jätterika, så då måste det ju vara så.
Jag är bara the messenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in