2020-03-17, 12:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kollapsen kommer ju i vilket fall som helst. 90 IV platser i Stockholm. Dessa är fulla redan och man sneglar på barnens ev lediga platser..
Man pratar om en "dubblering" på kort tid. Det betyder 180 platser.

Var och en kan lista ut att även om vi skulle tiodubbla dessa platser då är den en piss i Mississippi..

Det enda sättet att klara sig är - att inte bli sjuk. Lycka till!

90 + 50% fler platser kan skakas fram här och nu, man planerar för fler platser, lyssnar du inte när folk pratar?

Ta nu ett djupt andetag coronafri luft genom din skyddsmask och berätta för oss hur många platser till man kan skapa, alltså de platser man planerar för förutom de platser vi känner till att man kan fixa fram här och nu?

Var och en kan lista ut att du inte har en susning om hur många platser som kan skapas, så lugna ner dig lite nu din hysteriska lilla loppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mind_crazy
Detta är en tråd om Coronaviruset, inte om deportation.

Märkte det nu, jag fick höra att det hade att göra med Corona så skrev det här.
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Det kommer inte vara öppet din jöns.

Klart som fan det kommer. Vi pratar juli, augusti när allt är under kontroll, men folk fortfarande är rädda och skippar folksamlingar.
Citera
2020-03-17, 12:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag bryr mig BARA om antalet dödsoffer, och där är vi bättre än både Holland och USA som ligger i fas med oss. Dessutom har vi själva förmodligen 7 dödsoffer på kanske 50 000 smittade.
Kina har sannolikt 3000 dödsoffer på 3000 0000 invånare.
Jag tror att även den statistiken blir missvisande, men ändå är betydligt riktigare än antal smittade.
Citera
2020-03-17, 12:15
Medlem
RadioDDR1s avatar
Nej, detta är inget påhittat Norgeskämt. Detta är ett skolexempel på den svenska naiviteten.
.
Elisabeth Höglund hade mitt under brinnande coronakris sett fram emot två veckor med sol och värme i Spanien – inte minst för att träna på sin nya racercykel.
Ett beslut 75-åringen snabbt fick ångra.
– I går efter middagen körde en bil utanför som skrek ut ”Atencion, atencion, ni måste stanna inne”. Man skulle kunna tro att det är världskrig, säger tv-profilen.

Varför åkte jag hit? frågar sig Elisabet Höglund på sin blogg.
Citera
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ca 1.000st?

Det är väl som allt en kostnadsfråga. Vad vill svenskarna? En del har ju velat lägga ner hela skiten (typ MP i spetsen: peace, love and understanding - som de ska rikta mot Putin).

Vi bestämmer själva vad vi ska använda våra skattepengar till. Om folk vill hellre resa upp pengarna då röstar man därefter..

Jo, fanns 900st platser militärt och samtidigt hade civilsamhället 1300st platser. Utöver detta fanns även en buffert d.v.s. lagerhållning av respiratorer i reserv på 2100st.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Italien är inte mer befolkat per km2 än Stockholm.
De har ca 24% äldre. Sverige drygt 20%. Ingen större skillnad.
Lägg sedan till alla som inte får testa sig och jobbar på äldreboenden.

Skillnaden är så marginell att påståendet enda skillnaden är 14 dagar efter är applicerbart.

Man önskar - men tror inte riktigt - att svenskarna vore mer förnuftiga än italienare. Nu har de lyckats smitta även den bräckliga syd-Italien genom att "fly dit" till sina vänner och släktingar..

Pratade just med en vän på Sicilien: där pratar ingen om Corona. Livet fortsätter som vanligt. Man träffas utomhus och äter ute som vanligt -TROTS restriktioner. Ingen bryr sig.

Åker man fast då går det alltid att muta polisen..
Citera
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vågar man köpa färdiglagad mat (snabbmat osv)? Viruset bör dö i värme vid tillagning men sallad, såser osv bör kunna föra smittan vidare.

Magdalena Andersson uppmanade oss häromdagen att beställa mer hämtmat från restaurangerna. Spelar ju ingen roll om viruset dör i värmen, maten ska ju serveras eller läggas i kartong? Och pizzabagaren har corona och hostar då på pizzan? Nä, det blir att laga maten själv framöver...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Är just rätt bra facit för Sverige ändå. Börsen har stabiliserat sig och det är väldigt få uppsägningar (under 10 000?), bra betyg på hanteringen av denna kris.

Den kommer att krascha mer våldsamt än i de flesta andra länder när Sverige oundvikligen tvingas införa karantän om ett par veckor (och då har satt sig i skiten på riktigt, eftersom man vägrat stänga skolor, till exempel.)

Det upprätthålls just nu av en masspsykos som skapar falsk trygghet på marknaden.
Citera
2020-03-17, 12:16
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Tipset jag läste var att inte använda handskar utan att man ska tvätta händerna noggrant när man kommer hem.
Jo de gör man ju oavsett. Men tänker att man kan använda vanliga handskar (inte skyddshandskar) när man är ute. Enkelt att ta av när man kommer hem.
Åker man kommunalt, handlar osv vill man gärna inte ta med bara händer på knappar mm.
Håller mig själv hemma men har en sambo som tyvärr måste jobba, åka buss, tåg, cykla osv.
Citera
Medlem
Citat:
Jag bryr mig BARA om antalet dödsoffer, och där är vi bättre än både Holland och USA som ligger i fas med oss. .

jaså, du bryr dig inte om kritiska tillstånd? Känns ologiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jo de gör man ju oavsett. Men tänker att man kan använda vanliga handskar (inte skyddshandskar) när man är ute. Enkelt att ta av när man kommer hem.
Åker man kommunalt, handlar osv vill man gärna inte ta med bara händer på knappar mm.
Håller mig själv hemma men har en sambo som tyvärr måste jobba, åka buss, tåg, cykla osv.

Det ska tydligen vara värre att använda vanliga handskar än att köra utan och tvätta händerna enligt från någon expert i AB-chatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in