Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Vi får väl se om Sverige kommer gå ut som förlorare ur det här. Jag tror inte att vår statistik kommer att se sämre ut än andra länders siffror när det här är över men jag har haft fel förr.
Jag inbillar mig av hävd och gammal vana att Sverige är bättre än de flesta andra länder på det mesta. Förutom integration och segregation exempelvis, där är vi väl nästan världssämst. Dock, det är annan diskussion.
Om vi hamnar i ett läge, och det mesta tyder på det, att en majoritet smittas, och ganska snabbt, så kommer det inte att spela så stor roll med skolstängning nån vecka tidigare eller så. Folk (dvs främst äldre) kommer att dö i parti och minut), vi kommer att läsa om äldreboenden i karantän där alla ligger för döden, osv. Det enda som kan ändra det är 1) någon slags botemedel som räddar många som ligger på intensiven, fast kanske inte alla. Har vi tur finns det läkemedlet innan men har använts mot, tja, generande hårväxt, vad vet jag. Har vi otur tar det tid. Samma med vaccin.
Att ha lock-down i flera år kommer dock att ta kål på många fler tycks det. Mycket hänger väl på eventuell immunitet, och hur länge den sitter i.