Citat:
Ursprungligen postat av
baltazr
Nu lyfter du ut ett enstaka uttalande för att försöka linda in Tegnell som en politisk person.
Du tror inte FHM arbetar med vetenskapliga metoder och försöker basera alla sina åtgärder på den evidens som finns?
De sitter säkert och jobbar med statistik, matematiska modeller för smittspridning, resursfördelning, avvägning av åtgärder etc.
Finns säkert goda anledningar till att man väljer att göra som man gör. Karantäner och åtgärder tröttar väl ut befolkningen. Kolla Italien, många som struntar i karantän och förbuden.
Hur länge ska samhället orka lyda myndigheterna? Vilken effekt ger det i förhållande till insats?
Det var dåliga förutsättningar redan från dag 1, hela världen var oförberedd. Speciellt sjukvården.
Redan i Februari var det flera som gick ut och spekulerade i att vi kommer få en global spridning, oavsett kraftiga åtgärder.
Kritiken som jag själv instämmer i är hur vi har en tungrodd oeffektiv sjukvård som redan visar tecken på utmattning, trots de höga skatter vi har i Sverige.
Annat som jag instämmer i är att FHM är helt bedrövligt dåliga på att kommunicera. Knappast förtroendeingivande från en myndighet.
För mig så låter även motiveringarna för att inte stänga skolrna politiskt idelogiskt motiverade i stor utstträckning.
Och dom räknar säkert men att dom kommer fram till helt andra resultat i sina beräkningar än hela omvärlden är märkligt.
Det tillsammans med hur kommunikatioj och icke-kommunikatiion inger inte förtroende.
På PK nyss så kom tex frågan om varför vi agerar annorlunda än Norge och Danmark som stänger sina skolor.
På det är svaret "fråga dom". Alltså herregud!
Stå upp och försvara era beslut, detta kan inte tolkas på annt sätt än att det INTE finns vetenskaplig grund för våra beslut utan det är antingen ett experiment eller så är grunden någon annan.
Anders Tegnell har ju dessutom narkolepsi skandalen i bagaget där han likt nu stenhårt körde sin linje som visade vara fel.
Varför ska vi tro att han har rätt nu? Vad i skeendet hittils har han haft rätt i?