2020-03-17, 10:01
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vilket fint ord ny lärt dig. "Sociopat". Så fint att du använder det i vartannat inlägg.

Ja, till skillnad från dig är jag läs och skrivkunnig, har ett normalt fungerande samvete och dessutom begriper jag snabbt hur den svenska

INSTITUTIONALISERADE SOCIOPATIN

Fungerar och den kommer nu med

PSYKOPATEN ANDERS TEGNELL

Ja, han, kräket, med de horribla böjelserna, som gav den svenska institutionaliserade sociopatin ett ansikte. Den gudsförgätna varelsen kommer nu offra tusentals gamlingar på självgodhetens hänsynslösa altare för att

BOPRISBUBBLAN SKA FORTSÄTTA VÄXA

Och vara som ett cancer för samhället. Ja, det är så den

HUMANITÄRA STORMAKTEN

Fungerar.

VI HAR RÅD

Med en ohämmad massinvandring på en planet med ändliga naturresurser. Däremot har vi inte råd med att se till att gamla och sjuka kan hållas i karantän tills ett vaccin har utvecklats.

Ja, när börjar den horribla Regimen

LEVERERA MAT OCH FÖRNÖDENHETER

Hem till de

SJUKA OCH GAMLA

Det är något jag undrar?
Citera
2020-03-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Skolorna bör stängas. Men vi måste ordna barnvakter först.

Låter tryggt och bra.

Barnvakter?
Tittar du på samma presskonferens som vi andra?
Man säger att barn i lägre åldrar kräver en viss typ av barnomsorg, vilket är helt korrekt.
Hur många barn har du själv?

Gymnasiet stänger man med uppmaning att man "ska" plugga. Det är väl bra det, att poängtera. Det är ingen jävla semester. Svenska ungdomar, inklusive mångas föräldrar, får allt för sällan en spark i röven i det ämnet.
Citera
2020-03-17, 10:02
Medlem
Måtte detta bli socialdemokraternas slut. Det värsta är att jag ser på sociala medier att massa idioter hyllar dessa jävla dårar.
Citera
2020-03-17, 10:03
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Ungefär vad som sagts av Stefan Löfven: "Stäng skolorna om ni vill, det är vad jag rekommenderar"

Om du hade lyssnat strax innan sändning, så påpekades att det i dagsläget inte finns något lagligt utrymme för regeringen att tvinga nämnda skolor att hålla stängda..

Mellan raderna säger han ju ändå "stäng skolorna" och skolorna kommer också rimligtvis att stängas också..

Med andra ord ska man nog inte dra så höga växlar på ordet "rekommenderar"..
Citera
Medlem
schuberts avatar
Haha jag tror säkerligen att alla studiehungriga disciplinerade "barn" i förorterna kommer lyda utbildningsministern skarpa påbud om att alla har ett ANSVAR att sköta sina studier och bedriva dom hemifrån. Bilbrandstrend incoming...

Kommer bli väldigt intressant att följa detta sociala experiment.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Lol, vilken människosyn. En extra tillsägelse av statsministern att det här minsann inte är något extra skollov....

Bara för att han inte förstår allvaret innebär det inte att befolkningen är samma ansvarslösa idioter.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Man hör mellan raderna att regeringen är livrädda för att det ska bli kaoz när ungdomarna släpps lösa och driver runt i samhället.

Det är väl en rimlig rädsla? Hade jag gått i gymnasiet nu hade jag jublat och sprungit ut på stan. Ungdomar är också stora smittspridare pga dålig hygien och allmänt hånglande.
Citera
2020-03-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
"JUST NU: Regeringen rekommenderar alla gymnasier, vuxenutbildningar och universitet att införa distansutbildning från och med i morgon. Det beskedet ger statsminister Stefan Löfven på dagens presskonferens."

Det är bra. Nu bör vi också sätta alla 70-plusare och multisjuka i hemkarantän. Resten kommer troligen att få en mild variant av viruset. Då är det snart över.
Citera
2020-03-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
En epidemiolog som ändras ungefär var 48nde timme. Ska man hålla med Tegnell gäller det att googla vad han tycker för stunden innan man uttalar sig.
Antagligen baserar han sina uttalanden på den evidens och de förutsättningar som finns just i stunden.

Därav att han ändrar sig stup i kvarten. Åtgärderna följer utvecklingen.

Hanif Bali däremot har redan bestämt sig, och ingen evidens kan ändra hans uppfattning.

Det är väl typiskt politiker att försöka hålla fast vid samma uppfattning så länge som möjligt, och inte erkänna att man hade fel.
Citera
2020-03-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Nu lyfter du ut ett enstaka uttalande för att försöka linda in Tegnell som en politisk person.

Du tror inte FHM arbetar med vetenskapliga metoder och försöker basera alla sina åtgärder på den evidens som finns?

De sitter säkert och jobbar med statistik, matematiska modeller för smittspridning, resursfördelning, avvägning av åtgärder etc.

Finns säkert goda anledningar till att man väljer att göra som man gör. Karantäner och åtgärder tröttar väl ut befolkningen. Kolla Italien, många som struntar i karantän och förbuden.

Hur länge ska samhället orka lyda myndigheterna? Vilken effekt ger det i förhållande till insats?

Det var dåliga förutsättningar redan från dag 1, hela världen var oförberedd. Speciellt sjukvården.

Redan i Februari var det flera som gick ut och spekulerade i att vi kommer få en global spridning, oavsett kraftiga åtgärder.

Kritiken som jag själv instämmer i är hur vi har en tungrodd oeffektiv sjukvård som redan visar tecken på utmattning, trots de höga skatter vi har i Sverige.

Annat som jag instämmer i är att FHM är helt bedrövligt dåliga på att kommunicera. Knappast förtroendeingivande från en myndighet.

Tack för ett bra inlägg. Det är inte alltför många som tänker vidare mycket som det verkar....
Citera
2020-03-17, 10:05
Medlem
Hur länge ska skolorna vara "stängda" ?
Citera
2020-03-17, 10:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är inte det här som man kritiserar Kina för?
"Begränsa oro genom en gemensam information"
Det är skillnad på folk och folk ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in