2020-03-17, 09:48
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Corona-bob fortsätter väl då bara att säga att det är fel taktik att göra så. Det säger han nog även om hela övriga världen säger något annat än han.

Corona Bob Tengele:
Enligt Anders Tegnell, statsepidemiolog, som hyllat den brittiska modellen, bör man i Sverige inte dra för stora växlar av rapporten.
Tegnell ifrågasätter inte personerna bakom rapporten. Samtidigt påtalar han att den statistik som hittills finns om coronaviruset är bristfällig.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9AAr5/storbritannien-kovander-efter-larmrapport
Citera
2020-03-17, 09:48
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Dödligheten är extremt hög under alla omständigheter.

Men suck... Och det vet du för att du har själv fört statistik på allt och alla, i alla länder?
Citera
2020-03-17, 09:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Märkligt om de nu stänger skolorna - det var ju helt omöjligt för någon dag sen
Ja, men vi har en "ny" situation nu.....(som alla andra länder hade redan förra veckan)
Citera
2020-03-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Märkligt om de nu stänger skolorna - det var ju helt omöjligt för någon dag sen
Läget förändras snabbt när det kommer till smittospridning osv. Tror du att det skulle vara någon slags prestige att inte stänga skolorna? Dom har ju gått ut och varit tydliga med att de åtgärder som har vidtagits räcker för stunden och att man får utvärdera konternuerligt.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Stefan Löfven - Lyd myndigheterna hahahahah jävla fitta.

Gå ut min undersåte och bli smittad...
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
I ett läge som konstant ändras kraftigt vore det märkligt att inte själv ändra sig....
Ironiskt nog följer han ofta vad många "foliehattar" påstår här på flashback ett antal dagar före.
Hans kommentar att. "Smittar inte i kollektivtrafiken men i kyrkan" ska jag trycka upp på en T-shirt när detta är över.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Där kom det i alla fall för gymnasiet....
Citera
2020-03-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Jag vill inte peka ut någon eller vara konspiratorisk men är det inte i dessa tider som olika stater kan tjäna enormt på desinformations kampanjer och liknande? Jag tänker att det vorre en perfekt situation för Ryssland tex att skapa politiska splittringar

Det går ju inte att veta. Det är i vilket fall irriterande med all denna panikpropaganda eftersom det är tillräckligt illa ändå.
Citera
2020-03-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja herregud.
Är det någon det är synd om just nu så är det stjärnkrögarna i Stockholm. Jag gråter bara jag tänker på de stackarna.

Pucko. Var skrev jag att det är just dem det är synd om. Jag tänker på alla småföretagare och deras anställda. Äta måste man ju. Så låt dem ha öppet..
Citera
2020-03-17, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mondzo
Även om dom har det så skulle det halvera dödsrisken från ditt inlägg. Så du kan nog vara lugn. I slutändan landar detta nog runt influensan men risk för aningen högre.

Du tror det kommer gå ner till 0.2%

Även när sjukvården kollapsar
Citera
Medlem
Covids avatar
Vi vet ju vart de tänker ta vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
85 000 fångar har släppts i Iran skriver DN. Anledningen är att förhindra att fängelserna blir smitthärdar.

Vi får hoppas att det är oliktänkande de har släppt ut och inte mördare.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ironiskt nog följer han ofta vad många "foliehattar" påstår här på flashback ett antal dagar före.
Hans kommentar att. "Smittar inte i kollektivtrafiken men i kyrkan" ska jag trycka upp på en T-shirt när detta är över.

sa han verkligen det fetmarkerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in