2020-03-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Finns det någon sammanställning över spridningen i Stockholm?
Såg länkar i trådstarten men de flesta står det bara Stockholm.

Är hungrig nu då jag inte vågar gå ut och handla .
Vad är säkraste matvarukedjan, COOP, ICA, LIDL.

Var är det värst. Danderyd, Lidingö eller Jordbro?

Om du känner orolig i affären så gå strax innan stängningstid, då är det betydligt lugnare.
Och jag skulle nog chansa att desto dyrare matkedja desto mindre chans för många människor.
Du kan också prenumerara på matkassar och få det hemlevererat.
Citera
2020-03-17, 09:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast du väljer ju bara det eftersom du inte gillar Hanif. Det är ju för det mesta inte Hanifs egna åsikter utan han hänvisar till vad WHO och vad andra expert säger. Han förmedlar informationen som experter säger.

Men det finns ju väldigt många experter som säger tvärs om. De finns även i de länder som stänger ner helt.
Citera
2020-03-17, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Och glöm inte arbetsmiljöverket som ska säga sitt och genuscertifiering är också viktigt!
Likabehandlingsprincipen... diskrimineringsschemat...HBTQ frågorna.... bl.a Bl.a.......
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Vilka insatser? Jag hoppas du har lagt märke till att våra myndigheter genomsyras av passivitet, dvs göra ingenting? Hade man varit proaktiva på något sätt kunde man ha större förtroende.
Jag håller med dig om att regeringen saknar bra ledarskap, istället har vi initiativlöst agerande med motsägelsefull information från regeringen. Dom har sagt rakt ut hur dom ser på saken när dom förklarade varför testning endast ska göras på sjuka, och inte längre på personer med symptom i olika utsträckning. Dom sa att det skulle kosta för mycket med att testa bredare.
Trots att det skulle betyda att fler fall av smittan skulle upptäckas och därmed försvåra smittspridningen, så är folkhälsan inte värd mer än kostnaden för materialet som behövs köpas in för att kunna göra dessa tester.
Dom tar ingen hänsyn till folkhälsan och jag hoppas folk kommer ihåg detta 2022 när dom ska rösta!
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Var sänds pressträffen 9.45?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Vi får nog vara glada om vi har kvar samhället överhuvudtaget...

Tyvärr är detta ganska nära sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Vad är grejen med alla dessa konton reggade 2008 utan tidigare inlägg som samtliga försöker tona ner allvaret med coronaviruset? Någon som orkar borde göra en sammanställning av alla dessa.

Ja, det kanske är lättare att få fram än en sammanställning av faktiskt utfall. Den som lever får se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Om jag tvingas välja så litar jag hellre på en opolitisk statsepidemiolog med 30 års erfarenhet i ämnet, än en twitterpolitiker som Hanif Bali.
Hur icke politisk ideologisk är man om man inte vill ta till åtgärder för att dom inte är jämlika?
Citera
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Tegnell säger att skolan inte kommer stängas så vitt han vet!

TT: Är Sverige på väg att ändra sin strategi och stänga ner mer av sin verksamhet, som skolorna?

– Nej, inte i närtid. Det är, så vitt jag vet, inte aktuellt att sätta städer i karantän, stänga skolorna eller stänga gränserna som man gjort i andra länder. Våra råd ligger fast och det vi trycker på är vikten av att skydda de äldre och hålla sig hemma om man känner sig sjuk. Det är det centrala och det är det britterna också trycker på.
Tänk om Löfven går ut i presskonferensen om tio minuter och stänger skolorna? Skulle vara över för Tegnell i så fall.
Citera
2020-03-17, 09:38
Medlem
11120 och 7 döda blir ca 7,7 procent dödlighet eller! 🤔
Citera
2020-03-17, 09:38
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Var sänds pressträffen 9.45?

https://www.youtube.com/watch?v=Snnflr_8HKM