2020-03-17, 07:17
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Har mycket cache just nu men tänker vänta länge att triggas av en dag med tillfällig uppgång det kan man förlora stort på om det sedan fortsätter rasa.

Vändningen kommer nog inte förrän efter sommaren. För vissa branscher är det nog helt kört för år framåt.
Citera
2020-03-17, 07:53
Medlem
Balaklava-RUs avatar
NU är det ett köpetillfälle på börsen en jätte rea som kommer ungefär vart tjugonde år, visa mod våga köpa nu. Köp stora kvalitetsbolag ha dom på lång sikt. Jag har alltid varit köpare i nedgångar och har tjänat enorma pengar på börsen. Undvik att ha lån på aktierna så blir det ännu tryggare.
Citera
2020-03-17, 07:59
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balaklava-RU
NU är det ett köpetillfälle på börsen en jätte rea som kommer ungefär vart tjugonde år, visa mod våga köpa nu. Köp stora kvalitetsbolag ha dom på lång sikt. Jag har alltid varit köpare i nedgångar och har tjänat enorma pengar på börsen. Undvik att ha lån på aktierna så blir det ännu tryggare.

Fast det är ju långt ifrån över. Det lär falla mer framöver, kanske inte lika mycket men om man tittar på föregående krascher så varade nedgång längre än de veckor som har gått.
Citera
2020-03-17, 08:10
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:

Ännu en expert bakom en datorskärm som ännu ej lämnat börsen. Vi med lite vett förstår att krisen bara börjat.

Varför är det köptillfälle nu?
Varför är det rea nu och inte om en månad eller ett halvår?
Citera
2020-03-17, 08:14
Medlem
Citat:
På börsen betalar man alltid marknadspris , det är varken billigt eller dyrt, alltid marknadspris!
Citera
2020-03-17, 08:28
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Köpte en mindre mängd Investor igår för 386.
Om det går ner till 300 köper jag mer.
Sen vet jag inte om jag ska ha kvar dom på längre sikt eller sälja vid kanske 450.
Hur tänker ni andra om Investor?
Citera
2020-03-17, 08:29
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
På börsen betalar man alltid marknadspris , det är varken billigt eller dyrt, alltid marknadspris!
Instämmer här. Istället för att kolla på dagens pe-tal och se dem som relativt låga ska man jämföra med vad de bottnade på vid lehman-kraschen istället för det är dit vi ska eller kanske ännu lägre
Citera
2020-03-17, 08:33
Medlem
Citat:

Nej, fallet på börsen har nog bara börjat så jag kommer inte köpa något närmaste halvåret i.a.f.
Citera
2020-03-17, 08:55
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är storbankerna som dumpar för dom vet att festen är över. Samma slags panik som under tidigare krascher. Dom flesta vanliga sitter nog kvar med sina pensionsfonder och sina investeringar.. En smart minoritet av dessa har redan sålt skiten.
Fria fantasier eller någon grund för påståendet att storbankerna säljer?

Storbankerna skulle alltså dras till den stora "festen" framöver som blir i papperspengar med 0% ränta och centralbanker med bazooka...
Citera
2020-03-17, 08:56
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Instämmer här. Istället för att kolla på dagens pe-tal och se dem som relativt låga ska man jämföra med vad de bottnade på vid lehman-kraschen istället för det är dit vi ska eller kanske ännu lägre
Och jämföra med alternativen. När marknaden började gå ner 2007 gick det att få 4-5% i statsobligationer.
Citera
2020-03-17, 08:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Man får titta på något eller några år senare eftersom P/e talen kunde sticka iväg då företagen inte tjänade några pengar.

https://www.multpl.com/s-p-500-pe-ratio/table/by-year vanligt p/e låg på 70 för sp500 januari 2009 (och 123 samma år)
Citera
2020-03-17, 08:58
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Fria fantasier eller någon grund för påståendet att storbankerna säljer?

Storbankerna skulle alltså dras till den stora "festen" framöver som blir i papperspengar med 0% ränta och centralbanker med bazooka...

Ja vem vill sitta med obligationer eller sparkonto när man kan vara på börsen och äta -10% på bara en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in