Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Faktum kvarstår, Tegnell hävdade under måndagen att hälften av av Sveriges befolkning kommer att få Corona och 90-95% kommer inte att märka det.
/Provokatör
Japp det var vad han sade. Kan bli svårt att motbevisa. Vi kanske har viruset redan nu med andra ord. Jag kände mig lite seg i andningen när jag vaknade i morse men det gick snabbt över. Har också en konstig bismak som jag inte är bekant med sen innan.
Känns dock som att tempot börjar sjunka. Även om vi kan få en ökad smitta och det blir kaotiskt på sjukhusen så undrar jag ifall vi kommer märka så mycket av det. Jag tror inte det finns någon större vilja för samhällskollaps. Människor har blivit förälskade i det moderna samhället. Finns inte många som vill att det ska försvinna. Vi har smartphones, internet, obegränsat med underhållning, tillgång till droger och gemenskap som vi desperat kämpar för att passa in i oavsett om vi bor i orten eller i innerstaden. Det har varit kul att fantisera om skräckscenarion men det är nog dags att tagga ner nu.