2020-03-17, 02:20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jag vet inte vilken situation det gäller. Men har de som testats varit personer som tagit kontakt för att bli testade? Om det är så antar jag att de tog kontakt just pga att de uppvisade symptom. Kan också vara så att de inte testar någon som inte uppvisar symptom.

En studie om infekterade barn i Kina som kom ut nyss visade på 4.4% asymptomatisk infektion. Men även här misstänker jag att mörkertalet är stort och att det bara är de som redan misstänks vara smittade av någon anledning som testas.

Kineserna testade faktiskt ett stort/större antal slumpmässigt utvalda personer i olika åldrar just för att ta reda på hur många som var sjuka utan symptom.

Det var så gott som ingen. De som gav utslag blev sjuka lite senare.

Men jag vet inte mer om hur det gick till eller antalet testade.
Citera
2020-03-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Hur fan vet du? Sluta leka typisk svensk besserwiser som du tror du vet allt. Sociopater som dig bör ha nackskott.

Därför att jag tror inte att de helt plötsligt kom på att de räknade fel.
Citera
2020-03-17, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Därför att jag tror inte att de helt plötsligt kom på att de räknade fel.

Dom började att räkna. Läs!

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-NPI-modelling-16-03-2020.pdf
Citera
2020-03-17, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Hur går det med vaccinet?
Har dom testat den jäveln dom tydligen sa att dom skulle testa i USA eller nåt annat labb?
Känns lite konstigt att vaccin ska komma till maj, det borde väl komma till sep/okt kan man tycka
De har sprutat henne full med vaccin idag, du kan se bilder och allt. Svar kommer om 1 år. Hatiskt och raljerande men tyvärr sanningen. Inte ens Trumpen verkar kunna förinta byråkratin.
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-03-17 kl. 02:26.
Citera
2020-03-17, 02:25
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vet du om det är stora pengar I det? Tror att jag minns något TV program om svenska stuenter som var testpersoner för att dryga ut kassan

Tja, för fattiga och studenter kan det nog kallas det. Allt från några hundra dollar till flera tusen kan det röra sig om, beroende på.
Citera
2020-03-17, 02:27
Medlem
kansascityshuffles avatar
En italiensk läkare varnar sjukhus, råder andra länder till Lockdown.
Stefan Löfvens & co kommer behöva fly landet.

https://youtu.be/61-gFtHJOd8
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-03-17 kl. 02:32.
Citera
2020-03-17, 02:28
Medlem
Dbloodss avatar
Under peak i Wuhan/Kina dog i snitt 100 personer per dag.
Nu i Italien är det 220 personer i snitt per dag som dör och peak är långt ifrån nådd enligt läkare
Citera
2020-03-17, 02:29
Medlem
Hanif Bali
@hanifbali
·
9m
Så ni förstår vad som hänt: UK har använt helt felaktig data för att komma fram till ”kontrollerad flockimmunitet”. Man har räknat om och nu helt släpper denna strategi. https://imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-NPI-modelling-16-03-2020.pdf

Sverige har surrat sig hårt vid denna mast.

PS Anders måste avgå om FHM ska ha nån trovärdighet kvar och det behövs nu !
Senast redigerad av pollarn 2020-03-17 kl. 02:32.
Citera
2020-03-17, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Faktum kvarstår, Tegnell hävdade under måndagen att hälften av av Sveriges befolkning kommer att få Corona och 90-95% kommer inte att märka det.

/Provokatör

Japp det var vad han sade. Kan bli svårt att motbevisa. Vi kanske har viruset redan nu med andra ord. Jag kände mig lite seg i andningen när jag vaknade i morse men det gick snabbt över. Har också en konstig bismak som jag inte är bekant med sen innan.

Känns dock som att tempot börjar sjunka. Även om vi kan få en ökad smitta och det blir kaotiskt på sjukhusen så undrar jag ifall vi kommer märka så mycket av det. Jag tror inte det finns någon större vilja för samhällskollaps. Människor har blivit förälskade i det moderna samhället. Finns inte många som vill att det ska försvinna. Vi har smartphones, internet, obegränsat med underhållning, tillgång till droger och gemenskap som vi desperat kämpar för att passa in i oavsett om vi bor i orten eller i innerstaden. Det har varit kul att fantisera om skräckscenarion men det är nog dags att tagga ner nu.
Citera
2020-03-17, 02:32
Medlem
Det går riiiiktigt fort nu. Ni vet det där tickandet, snart kommer det också. 😭
https://www.worldometers.info/coronavirus/

I slutet av januari gick jag inne på byggföretag och tänkte "just nu är här ingen smitta, ingen alls, men om 2-3 månader..."
13/3. Brukar ha rätt..

Jaha, när tror ni Tegnell kommer gå samma öde till mötes som Palme? När dödstalen börjar öka kommer ju anhöriga först och främst vilja hämnas på ansvariga. Hoppas inte, hoppas han bara får långt straff.
Citera
2020-03-17, 02:32
Medlem
Citat:

Mutationerna är inget som forskare verkar oroa sig för i nuläget dock.

Nä vi får hoppas det går bra i Kina så att det inte blir matbrist och människor också hamnar i en bur under massa bajsande fladdermöss på en wetmarket.

det verkar som det är överens om att det är större risk att det muterar fram ett nytt coronavirus bland djur igen än att covid-19 muterar till nåt annat hos människor. Slutsatsen dras av erfarenhet av andra coronavirus som drabbat oss.
Citera
2020-03-17, 02:33
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Nej har inte hört om upplopp i Frankrike men det är nog bara en tidsfråga innan de börjar bojkotta coronaviruset.

Låter som att Spanien tar situationen på allvar nu då. Så skönt. Kanske man vågar komma och semestra igen så småningom .

När isoleringen ör över kan jag lova dig att de kommer sprutas Cava från balkong och sedan blir det en fest som varar till Påska.

Svensk medias rapportering från Spanien har varit under all kritik, och där får AltMedia en känga också

Har är lite bilder från söndagen när polisen började jaga iväg mestadels turister https://www.facebook.com/LaVanguardia/videos/654319202048297/

Siffrorna i videon står för hur mycket böter du får om du bryter mot utegångsförbudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in