2020-03-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jag har opererats sövd ett antal gånger och alltid intuberats. Alltså slang ner i luftröret. Jag har upplevt att det är standard.
OK. Nä, då har jag ingen aning tyvärr.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Sverige är inte självförsörjande på mat. Vad händer nu när alla länder nu stänger sina gränser?
Hur skall vi klara "just-in-time" matleverans från hela världen?
Hur skall vi försörja Sverige på mat?
Hur länge klarar vi oss?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Fast när viruset tagit fart här i Sverige och kanske hundratals dör dagligen så kommer det inte gå att ringa 1177 och 112. Det kommer inte gå att åka in till akuten. Det kommer vara fullt överallt. Om jag då får farligt hög feber kommer jag självklart stoppa i mig någon alvedon.
Redan nu är det stört omöjligt att komma fram på 1177. Jag ringde idag. Fick en inspelad röst att det var full för idag. Återkom i morgon. Gå ut på 1177.se där du enbart kan läsa om corona men inte nå någon att diskutera dina symptom med.
11313 kön ligger runt 300. Tar tio minuter att kön går ner till 298. Då kan jag undra hur lång kö det är på 1177.
Vårdcentralen säger. Stanna hemma. Du har förmodligen influensa.
Du får inte åka till akuten i onödan och onödan idag betyder för dina symptom liknande coronasmittans Du skall med andra ord vara halvdöd innan du kommer innanför dörren på sjukhuset men dit har vi ju inte kommit ännu att de med coronasmittan dör om de inte tillhör riskgrupper. Om man nu inte mörkar det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Jo men vad är farligt? 38? nah 40? nah 41? jo.

Det är förstås inviduellt. Jag har generellt rätt hög normaltemp, ca 37,8-37,9. När jag har feber brukar den ligga mellan 38-39.9. Skulle jag få över 40,5 skulle jag helt klart ta en alvedon eller försöka kyla ner mig själv
Citera
2020-03-17, 00:04
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Masstestning kommer ta alldeles för lång tid, dessutom väldig kostsamt om det ens finns tillräcklig med utrustning. Så håller inte med dig, dom här nya kamerorna är "grejen" som vi måste ha, omedelbara svarsresultat ifall någon har feber.

Kanske, men jag vet inte.. jag tor de som sprider det värst är de som inte känner av det särskilt och inte har nån feber direkt. Är man febrig brukar man ju inte vara jättepigg. Och har man lite, av corona, så tar en alvedon bort det. Så nja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej det tror jag inte. Spanien går fruktansvärt dåligt just nu trots att dom har en bra sjukvård. Spanien drar ifrån Frankrike faktiskt, trots att Frankrike har fler invånare.

Ja de hade riktigt dålig koll i början. De lät festivalen Las Fallas pågå under flera dagar med bekräftade coronafall i regionen och miljontals besökare. Gjorde nog sitt.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En mördare mördar men det gör väl knappast Tegnell. Skärpning! Tappa inte sans och vett.

Gör dig inte löjlig.

Tegnell med Regimen i förlängningen är naturligtvis ansvariga för det kommande kaoset, umbärandena och döden.
Citera
2020-03-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag tror att det handlar om antivirala läkemedel och inte vaccin. Men det är lika bra det...

Norvir och Tamiflu, har skrivit ut 3 av varje till min familj OM något händer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2020/03/13/professor-ratt-att-inte-stanga-skolorna

En till professor som uttalar sig.

Helt rätt tror jag, nästan helt övertygad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Äntligen alla ni som driver på att Tegnell är en idiot och att ni med all er samlade expertis vet bättre och att Sverige bör stängas ner.
Äntligen är ni slutligen PK...

Finns inget mer pk idag än att gnälla på Tegnell och kräva stängda skolor, stängda gränser o.s.v.

Vi som däremot är mer tveksamma till om det är bästa vägen vi är direkt anti pk.

Att inte hålla med en sossen Tegnell är nog inte särkilt PK inte för det är särkilt viktigt.
Men att Sveriges öde ligger i Tegnells kunnande/hybris är skrämmande.
Som många säger blir viruset starkare när många människor vistas på samma plats som bär på viruset. Det är därför man stänger skolor o.s.v. i alla de andra länderna och håller folk inne. Så att det inte blir alltför starkt och dödligt för snabbt.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sverige är inte självförsörjande på mat. Vad händer nu när alla länder nu stänger sina gränser?
Hur skall vi klara "just-in-time" matleverans från hela världen?
Hur skall vi försörja Sverige på mat?
Hur länge klarar vi oss?

Det stängs bara för människor.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Gör dig inte löjlig.

Tegnell med Regimen i förlängningen är naturligtvis ansvariga för det kommande kaoset, umbärandena och döden.
Även om alla andra länder möter samma öde som Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in