2020-03-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tackar! Man vet alltså inte i dagsläget, men det skulle vara sensationellt om det inte gav någon form av immunitet. Har jag sammanfattat det rätt?
Jo, det var vad jag också hörde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
En provtagning låser upp 2 vårdpersoner i 40 minuter.
Skyddskläder på
Provtagning + hantering av provet
Vårdpersonal måste gå till ett speciellt rum
Klä av sig i en speciell ordning
Rummet steriliceras
Skyddsmasker steriliceras
Nya kläder nästa.

Istället för detta kan dessa personer vårda folk som är sjuka
Behövs det nya lösningar i svåra tider? Oförmåga till problemlösning gör att det blir än mer jobbigt för vårt land när det smäller till. Man undrar var svensk innovationsförmåga tog vägen. Den står väl dom som förnekade tidigare och nu står och hejar på snabb smittspridning för och det är inte konstigt att landet inte utvecklas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Blir så upprörd på arenor som totalöt missat andemeningen med 500.gränsen. Det finns ju t o m de som istället håller 2 föreställningar per dag för 400+ pers istället liksom. Då har man verkligen inte fattat poängen. Och ändå ändras det inte. Det skulle gjorts redan innan helgen.

Instämmer. Lokalt där jag bor har dock de flesta scener stängt igen helt oavsett publikantal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Din livssituation som låter bedrövlig är inte topic för tråden men väl ditt påstående om at och hans kompetens inom ett fält han varit verksam inom i många år.
Vad har han för kunskapsbrister och varför på vilka grunder underkänner du hans resonemang?
Vilka åtgärder skulle du ha genomfört istället för hans åtgärder motivera gärna dina svar.

Det ska väl inte vara så svårt för dig som så tvärsäkert sågade at för 30 minuter sen.

Ursäkta mig men: menar du allvar? Det här handlar om grundläggande logik.
WHO = World Health Organization
+ Tyskland
+ Italien
+ Frankrike
+ Spanien
+ Kina
+ Sydkorea
+ USA
plus de flesta andra länder i världen. Ja, i princip alla.
Alla, jag upprepar, ALLA har genomfört mer eller mindre samma strategi och stängt ner hela landet trots ödesdigra ekonomiska konsekvenser (och allt för en vanlig influensa, vilka nötter).
Alla tar prov.
Alla skyddar hela befolkningen från att smittas av viruset.

Och så kommer Mr. Anders Tegnell, den oslagbare, den smartaste, den skarpaste, den mest intelligenta och säger i tur och ordning:

Har ni varit på alperna? Nä men det är lugnt, gå till jobbet
Ska man jobba hemifrån? Nä, men vafan, ska man smittas så ska alla smittas
Ska man fortsätta ta prov på folk? Nä fan, det är inte det som är viktigt
Ska man lämna ut statistik? Nej fan, fokus är på annat
Ska man stänga skolor? Nä, barn smittar inte
Ska man stänga landet? Nä det tjänar man inget till
Ska man ha på bälte i bilen? Nä det ska man ha bara om man krockar

Han har alltså gång på gång, hela jävla tiden sagt saker som bevisats vara fel. Man måste vara blind eller extremt korkad för att inte inse det.

Inte nog med det. Han har gång på gång backat. Dvs han har sagt emot sig själv, det han hade sagt tidigare. Och ingen jävla journalist har haft balls att konfrontera honom med alla fel han har haft.

Och när journalisten idag frågade honom:
"Jag bor i Stockholm. Min pappa är över 70. Ska jag låta honom gå och handla?"
Fick han svar av supersmarta Tegnell "Nej"

Om man utgår ifrån hur han betett sig, vad han har sagt tidigare kan vi enkelt utgå (förutsatt att man har grundläggande logik vilket jag inte är säker min interlokutör besitter) ifrån att för bara några dagar sedan så hade svaret varit "Ja för fan, låt honom gå ut i friska luften".

Tegnell är en av de värsta idioterna som fötts i detta land, troligtvis största idioten (annat kan man inte vara när man ser ut som han gör). Och jag skiter fullständigt i vilken position han har, vilka meriter han har samt att jag kan 0 om hans ämne. Han fortsätter vara en jävla idiot. Och det samma gäller för alla som tror på va denna mongoloiden säger.
Citera
2020-03-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Video https://twitter.com/lindbergpolemik/status/1239277447994056708

Talande bild:
https://pbs.twimg.com/media/ETJXU0aWoAAl4Y8?format=jpg&name=large
Citera
Medlem
kredos avatar
Tror den här tråden är full av "händer inte mig case"Shit vad fel ni fick!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Personal "hittar" man inte, man utbildar dom. sätt någon bredvid varje utbildad en vecka och styrkan är fördubblad.
Riktigt. En normalbegåvad individ kan lära sig enkla handgrepp på den tiden. Man behöver inte ha läst medicin och uppsatsskrivning i åratal för de vanligaste vårdinsatserna (som att ordinera alvedon).
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det har aldrig slagit dig att det hänger ihop, ekonomi och hälsa alltså.
Precis. Den som har mest när han dör, vinner!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Alla som kommer klara sig har inte friskförklarats ännu...

Ok. Men totalt antal smittade är ca 12000 så även om resten överlever är dödligheten uppåt 10%, skyhögt över vad alla påstår.
Citera
2020-03-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag förstår vad du menar. Kapaciteten överdrivs med faktor 100 (minst) i förhållande till uppskattat behov. Antar att det är en av anledningarna till att skalor saknas på såväl y-axeln som x-axeln på Folkhälsomyndighetens diagram. Det visar på det helt orimliga att låta smitta ned hela befolkningen. Vården kommer inte ha en chans vilket gör att dödstalen kommer dra iväg enormt, om man nu inte tänker sig dra ut kurvan under årtionden...

Pratade precis med en kompis i Japan. Han berättade att visserligen så ökar antalet fall men de ökar i en takt som går att hantera. Så än så länge har de alltså inte överskridit sin kapacitet. Självklart har de gjort enorma inskränkningar i människors liv, men de köper sig själva tid att lära sig handskas med smittan, producera mera skyddsmaterial, utveckla rutiner för behandling, utöka vårdkapaciteten med mera. Utsikterna är ju även hyggliga att man snart får tillgång till nya terapier, Remdesivir lär ju till exempel vara på gång.

Jag tror att det är rätt metod. Ingen behöver dö på grund av att sjukvården inte räcker till. Om man däremot gör som Sverige så har man ju accepterat att sjukvården inte kommer att räcka till och att de som inte överlever utan vård helt enkelt ska dö. Jag har haft för vana de senaste veckorna att säga att man kan runda av vår kapacitet till noll. När spridningen blir tillräckligt stor så är det ju i praktiken så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Såg den videon.
Jösses den paniken i kontrollrummet 😅😅😅
Nyhersankaret såg lika blek ut som när Trump vann valet...

Det är för att PK-sekten hela tiden blivit matad med att säsongsinfluensan är farligare än cowid-19. Dom kan bara inte ta in det.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
"I Finland kommer 10.000 dö" – här försäger sig SVT:s utsände i direktsändning

Det är som i en diktatur i en gammal sovjetisk lydstat. Partifunktionären råkar berätta sanningen i ett obevakat ögonblick och programledaren och hela redaktionen får fullständig panik och bryter hela skiten. Det kommer att vara enad propagandaoffensiv från landsförrädarna inom MSM under den här tiden. Man kommer att gå väldigt långt för att föra ut regimens budskap.

Finnarna räknar på en dödlighet på 0.6%. Jag tror man lyckas begränsa spridningen mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in